۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳

غرفه پرطرفدار حاشیه مسابقات قرآنی

در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نمایشگاهی دایر شده که برخی از غرفه‌های آن پرطرفدار است، استقبال مردم از آموزش‌ها هم بسیار خوب است و شاید بتوان گفت که آنها از فعالیت‌های جانبی بیش از حضور در سالن مسابقات استقبال می‌کنند.
کد خبر : ۱۷۹۷۲۰
صراط: دومین روز مسابقات بین المللی قرآن کریم با برگزاری همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی آغاز شد.

حاضران در همایش یک جلد کلیات مفاتیح‌الجنان و کتاب قرآن موضوعی هدیه گرفتند و با شربت و شیرینی پذیرایی شدند.

این همایش با تلاوت «محمد‌مهدی بیگی» قاری نوجوان و نفر اول مسابقات سراسری شکوفه‌ها آغاز شد و تلاوت زیبای وی تحسین حاضران در سالن مسابقات را برانگیخت.

مسابقات روز دوم ساعت 16:30 چهارشنبه 7 خرداد‌ماه با تلاوت «حامد ولی‌زاده» نفر دوم مسابقات سراسری قرآن کریم و نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن به میزبانی کشور مالزی آغاز شد و تلاوت زیبای وی نشان از آمادگی ولی‌زاده برای اعزام به مسابقات بین‌المللی مالزی دارد.

از حدود ساعت 16 علاقه‌مندان دسته دسته به سالن مسابقات می‌آمدند و در بدو ورود با شربت و شیرینی پذیرایی می‌شدند. همچنین علاقه‌مندان در ورودی سالن کتاب سخن یار شامل بیانات مقام معظم رهبری به همراه نشریه باران و لوح فشرده تلاوت قاریان ایرانی و مصری را هدیه می‌گرفتند.

کلاس‌های آموزشی مسابقات در سالن‌های ورودی مجموعه اجلاس برگزار می شود که این کلاس‌ها با استقبال نسبتاً خوبی در حال برگزاری است.

نمایشگاه جانبی هم در راهرو‌های ورودی سالن اجلاس و محوطه بیرونی برپا شده این نمایشگاه فعال است البته برخی از غرفه‌های نمایشگاه تا ظهر روز گذشته چندان فعال بودند اما مسئولان غرفه‌ها در ساعات باقی‌مانده کار را به اتمام رسانده حدود ساعت 17 همه غرفه‌ها فعال بودند.

یکی از غرفه‌های پرطرفدار نمایشگاه غرفه کودک و نوجوان است که در آن برای بچه‌ها قصه‌های قرآنی خوانده می‌شود، همچنین در این غرفه مسابقاتی برای کودکان درنظر گرفته شده و هدایایی هم به آنها داده می‌شود.

«جعفر فردی» نماینده کشورمان در این دوره از مسابقات است که پس از 11 سال حضور در مسابقات کشوری قرآن کریم امسال با کسب مقام نخست این رقابت‌ها به مسابقات بین‌المللی راه یافت و تلاوت زیبای وی در دور نخست مسابقات امید‌ها را برای کسب مقام اول بین‌المللی زیاد کرد.

تلاوت زیبای استاد «احمد احمد نعینع» قاری سرشناس مصری پایان بخش روز دوم مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بود که این تلاوت زیبا تداعی‌گر تلاوت‌های ماندگار استاد «مصطفی اسماعیل» برای حاضران بود.

دومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در حالی به پایان رسید که استقبال عموم مردم سالن مسابقات را پر نمی‌کرد، در طول برگزاری مسابقات نمایشگاه جانبی و کلاس‌های آموزشی هم مورد استقبال قرار گرفته بودند، البته عموم علاقه‌مندان به سالن می‌آمدند اما دقایقی بعد سالن را مقصد نمایشگاه ترک می‌کردند، در مجموع می‌توان استقبال مردم از مسابقات را مطلوب ارزیابی کرد.
منبع: فارس