۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵

قطعی‌شدن تبانی قبل از جام‌جهانی

روزنامه نیویورک‌ تایمز آمریکا از قطعی شدن تبانی در 5 دیدار‌ دوستانه قبل از جام‌جهانی 2010 خبر داد.
کد خبر : ۱۸۰۰۶۹
صراط: روزنامه نیویورک‌ تایمز آمریکا از قطعی شدن تبانی در 5 دیدار‌ دوستانه قبل از جام‌جهانی 2010 خبر داد.

روزنامه نیویورک ‌تایمز آمریکا نوشت در پنج دیدار دوستانه که قبل از جام‌جهانی 2010 در کشور‌ آفریقای‌جنوبی برگزار شد، تبانی صورت گرفته است. یکی از مسئولان فیفا در گفت‌وگو با نیویورک تایمز اعلام کرد حداقل در پنج دیدار دوستانه قبل از جام جهانی آفریقا تبانی صورت گرفته اما در بازی های جام جهانی چنین اتفاقی رخ نداده است.

به گزارش نیویورک تامیز این تبانی‌ها به دلیل شرط‌بندی‌های گسترده قبل از جام‌جهانی رخ داده است. این سخنگوی فیفا ادامه داد بررسی‌ها از دیدار‌های دوستانه قبل از جام‌جهانی ادامه دارد.

یکی از دیدار‌هایی که قبل از جام‌جهانی 2010 تبانی در آن رخ داده است، بازی‌ آفریقای‌جنوبی و گواتمالا بوده است که تیم آفریقایی موفق شد با پنج گل به پیروزی برسد. دو گل از پنج گل آفریقای جنوبی با اشتباه محض بازیکنان گواتمالا به ثمر رسید.

به تازگی نیز تساوی نیجریه و اسکاتلند پیش از جام‌جهانی 2014 که با چند گل مشکوک همراه بود، بار دیگر بحث تبانی پیش از جام‌جهانی را مطرح کرد. این دیدار با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید. در این دیدار دروازه‌بان نیجریه به شکل عجیبی دروازه خودی را باز کرد که از چشم دوربین‌های تلویزیونی دور نماند.
منبع: ایسنا