۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱

تعطیلی ذوب آهن اردبیل و تجمع کارگران

کارخانه ذوب‌آهن اردبیل بعد از ماه‌ها اضطراب کارگران و شاغلان این مجموعه به ایستگاه تعطیلی رسید و به شکل کامل تولید آن متوقف شد.
کد خبر : ۱۸۰۲۷۰
صراط: کارخانه ذوب‌آهن اردبیل بعد از ماه‌ها اضطراب کارگران و شاغلان این مجموعه به ایستگاه تعطیلی رسید و به شکل کامل تولید آن متوقف شد.

به دنبال تعطیلی این کارخانه از امروز جمعی از کارگران این واحد تولیدی با تجمع آرامی که در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل برگزار کردند بدون دریافت پاسخی خاص از این اداره کل تعدادی از نمایندگان کارگران این کارخانه در خانه کارگر اردبیل حضور پیدا کرده و درد و دل‌های خود را مطرح کردند.

کارگران بی‌ادعا و شریف این کارخانه در حالی که چهار ماه است حق و حقوق خود را دریافت نکرده و حتی عیدی و پاداش نیز نگرفتند آمادگی خود را برای حضور در این کارخانه اعلام کردند تا همچنان در سنگر تولید مشغول باشند ولی گویی مدیران و مسئولان این کارخانه تصمیم گرفتند از شیفت شب گذشته، کارخانه و خط تولید آن را تعطیل کنند تا 257 کارگر این کارخانه بلاتکلیف بمانند.

در حالی که مسئولان این کارخانه قول داده بودند حداقل تا چند روز آینده حقوق یک ماه کارگران را پرداخت کنند نه تنها خبری از این پرداختی‌ها نشد بلکه از امروز عذر کارگران را خواسته‌اند و با تعطیلی مجموعه تولیدی، کارگران شاغل در کارخانه ذوب آهن اردبیل که زمانی بزرگترین کارخانه اردبیل بود در سرگردانی و بلاتکلیفی باقی بمانند.

دبیر خانه کارگر استان اردبیل با اظهار تأسف از این شرایط پیش آمده برای کارگران کارخانه ذوب آهن اردبیل گفت: ‌مسئولان امر و همچنین متولیان این کارخانه باید در برابر این نابه سامانی پاسخگو باشند و اعلام کنند که به چه دلیل کارگرانی که تا دیروز با وجود نگرفتن چهار ماه حق و حقوق خود سخت مشغول کار بوده و حتی حاضر بودند همچنان با نداری خود بسازند و در سنگر تولید باشند به یکباره با پاسخ نه مدیران این کارخانه روبه‌رو شدند.

مرتضی مقدم افزود:‌ ما از ماه‌ها پیش وضعیت بحرانی را در این کارخانه شاهد بودیم و قرار شده نمایندگان کارگران و جمعی از متولیان خانه کارگر این مسئله را از طریق مسئولان امر پیگیری کنند ولی در این زمینه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون اقدامی انجام نداده‌ است.

مدیرعامل کارخانه ذوب آهن اردبیل در مصاحبه زمستان سال گذشته در جمع خبرنگاران به صراحت از رونق این کارخانه خبر داده و مدعی شده بود که مطالبات کارگران به سرعت پرداخت می‌شود که این وعده نه تنها عملی نشده بلکه چهار ماه حق و حقوق کارگران و عیدی سال 93 آنها هنوز پرداخت نشده است.
منبع: فارس