۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱

بازتاب طوفان تهران در رسانه‌های خارجی

طوفان شدید روز دوشنبه در تهران بازتاب گسترده ای در رسانه های مختلف جهان داشت.
کد خبر : ۱۸۰۴۱۴

صراط:"توماس اردبرینک” مسئول نیویورک تایمز در تهران نوشت: «آسمان تهران ناگهان سیاه شد و شن از غرب به شهر رسید، همسرم به من تماس گرفت و گفت همین حالا برگرد خانه». صحنه های طوفان روز دوشنبه تهران، یادآور طوفان در ایالت فینیکس در سال 2011 بود. این نوع از طوفان‌های شن اغلب از سوی کویر می‌آیند.

طوفان شدید روز دوشنبه در تهران بازتاب گسترده ای در رسانه های مختلف جهان داشت.

گاردین در همین زمینه نوشت: طوفان در تهران چهار نفر کشته و چندین زخمی بر جا گذاشت. طوفان باعث قطعی برق در ۵۰ هزار خانه  در پایتخت شد. طوفان عظیم تهران با سرعتی بالا و در ساعت شلوغی رخ داد و هزاران نفر برای پناه گرفتن به گوشه و کنار خیابان ها می دویدند. طوفان در ساعت ۵:۱۰ بعدازظهر باعث شکستن درختان و پرتاب اشیای مختلف به شیشه ماشین ها شد. هواشناسی با هشدار به تهرانی ها خواست تا در منازل خود بمانند. طبق اخبار ده نفر از زخمی ها بر اثر تصادف جاده بوده است. نزدیک به هفت هزار نیروی ستاد بحران در عرض یک ساعت ارسال شدند. مسئولان هواشناسی نیز پیش بینی می کنند هوای بد تا روز چهارشنبه ادامه یابد.

واشنگتن پست هم طوفان تهران را از دید خبرنگاران خارجی و ایرانی در تویتتر بررسی کرده است. "توماس اردبرینک” مسئول نیویورک تایمز در تهران نوشت: «آسمان تهران ناگهان سیاه شد و شن از غرب به شهر رسید، همسرم به من تماس گرفت و گفت همین حالا برگرد خانه». صحنه های طوفان روز دوشنبه تهران، یادآور طوفان در ایالت فینیکس در سال ۲۰۱۱ بود. این نوع از طوفان های شن اغلب از سوی کویر می آیند.

شبکه خبر استرالیا نیز با تیتر «طوفان آخرالزمانی ایران را دربرگرفت» با اشاره به تصاویر طوفان از تهران نوشت: تصاویر طوفان در تهران نشانگر بخشی از زندگی روزمره مردم بود. این تصاویر بارها در شبکه های اجتماعی به خصوص توییتر گشت. این طوفان آخرالزمانی با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت وزید.

سایت کانادایی گلوبال نیوز هم درباره طوفان روز دوشنبه تهران نوشت: شاید در کانادا با طوفان های زیاد روبرو باشیم ولی ما هیچ وقت چنین طوفانی را ندیده ایم، دوشنبه بادی شدید، دیواری از شن را در شهر تهران پدیدار کرد که چهار کشته و ۳۰ زخمی برجای گذاشت.

هافینگتون پست نیز در این زمینه نوشت: طوفان شن در مناطق خاورمیانه عادی است ولی چنین طوفان شدیدی در شهری چون تهران غیرعادی است. سازمان ملی جوی و اقیانوسی می گوید این بادها قادر به ساخت دیواری شنی تا ۱۰ هزار فیت ارتفاع است. در سال ۲۰۰۹ طوفان شن به مدت یک هفته در عراق رخ داد و شن، خیابان های بغداد را دربرگرفت. به گفته ناسا در آن زمان طوفان یکی از بدترین رویدادهای جوی بود که از فضا قابل مشاهده بود.

فاکس نیوز هم گزارش داد: طوفان سنگین در پایتخت ایران وزید. در جریان طوفان ۲۰ خودرو دچار تصادف شدند و پروازهای بین المللی نیز لغو شد.

خبر طوفان شدید در تهران همچنین در رسانه هایی نظیر راشا تودی، یو پی آی، دیلی میل، گلوبال پست، خبرگزاری فرانسه، سی بی اس، بی بی سی ورلد و دویچه وله منعکس شده است.


منبع: پیام نو
منبع: پارسیک