۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰

اهدای فرش یک میلیون دلاری به حرم امام حسین(ع) + عکس

هنرمند فرشباف ایرانی به مناسبت فرارسیدن ایام شعبانیه و ولادت امام سوم شیعیان؛ یک قرش گرانبها که قیمت آن بیش از یک میلیون دلار برآورد شده است به حرم مطهر امام حسین(ع) اهدا کرد.
کد خبر : ۱۸۰۴۳۹
صراط: آقای «یدالله حقیقی سفتر زاده» بافنده 85 ساله ایرانی به مناسبت سالروز میلاد امام حسین(علیه السلام) فرش دستباف بسیار زیبا و پر از نقش و نگاری به قیمت یک میلیون دلار را به آستان مقدس حرم امام حسین(ع) هدیه کرد.

آقای سفترزاده پس از اهدای این فرش گرانبها اظهار کرد: ایده و کارمان در بافتن این قالی از عشق ما به امام حسین(ع) الهام گرفته است. ما کار خود را با بهره‌گیری از تمامی ایده‌ها و نقش‌های زیبا و همچنین کمک از برترین استادان و نقاشان مانند استاد «محمود فرشچیان» که طراحی نقش و نگار ضریح مطهر حرم امام حسین(ع) را بر عهده داشتند انجام دادیم.

وی اضافه کرد: ایده و نقاشی طرح‌های روی قالی مدت 8 سال به طول انجامید، همچنین مدت بافت این فرش که به صورت دستی انجام گرفت نیز 8 سال طول کشید.

استاد سفترزاده در ادامه گفت: اندازه قالی 3.5 در 3.15 متر می‌باشد که نخ‌های بکار رفته در بافت قالی از حریر و پشم گرفته شده و رنگ‌رزی این نخ‌ها با رنگ‌های طبیعی انجام گرفته که نسبت به تغییرات محیطی ثابت می‌باشند و تغییر رنگ نمی‌دهند.

وی رنگ فرش را به مدت 100 سال ضمانت کرد و تاکید کرد که تغییر نخواهد کرد.

یدالله حقیقی سفتززاده در ادامه گفت: تصاویر به کار رفته در فرش شامل صحنه‌هایی از واقعه عاشورا، شهادت امام حسین(ع) و پس از آن و استقبال ملائکه از امام حسین(ع) و دست حضرت ابوالفضل العباس(ع) می‌باشد، اما در حاشیه‌های این قالی تصاویری از بیت‌الله الحرام و مسجد‌النبی (ص) و دیگر اماکن مقدس بافته شده است.

این هنرمند ارزشمند با بیان اینکه قیمت این فرش به بیش از یک میلیون دلار می‌رسد تأکید کرد که کار بافت 25 سال پیش به انجام رسیده ولی ما منتظر سقوط دیکتاتوری صدام حسین بودیم که این قالی را به حرم مطهر امام حسین(ع) هدیه کنیم.

حقیقی سفتززاده در پایان تعداد گره‌های قالی را 20 میلیون گره عنوان کرد و گفت که کارگران این قالی به صورت روزانه قبل از شروع به بافتن قالی وضو گرفته و پس از خواندن زیارت عاشوراء اقدام به بافتن می‌کردند تا این اثر در فضایی معنوی و بادقت فنی بالا بافته شود.

اهدای فرش یک میلیون دلاری به حرم امام حسین(ع) + عکس

منبع: ابنا