۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶

زاکانی: الگوی‌ غربی برای ایران زهر است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برخلاف نظر برخی که معتقدند خارجی‌ها باید مشکلات ما را حل کنند، حل مشکل به دست خودمان است و الگوهای آنان برای ایران زهر است.
کد خبر : ۱۸۰۵۱۳
صراط: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برخلاف نظر برخی که معتقدند خارجی‌ها باید مشکلات ما را حل کنند، حل مشکل به دست خودمان است و الگوهای آنان برای ایران زهر است.

علیرضا زاکانی ظهر امروز در جمع مشتاقان خمینی کبیر(ره) در مسجد جامع شهر نور بیان داشت: امام اسلام‌شناس، انسان خودساخته، راه بلد، بصیر، آگاه و مجاهد بود که با فرهنگ‌سازی و همه‌گیر کردن قیام انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و این توفیق در عرصه داخلی و خارجی نصیب ملت ایران شد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: اندیشه‌های زیادی در دوران قبل از انقلاب از جمله التقاط، الحاد، ملی‌ها، لیبرال‌ها با دسته‌بندی‌های مبارزاتی هر یک مسیر مبارزه را دنبال می‌کردند که هیچ حاصلی نداشت ولی امام با طرح اسلام ناب محمدی(ص) و با آگاهی توده‌های مردم توفیق به دست آورد.

وی ابراز داشت: امام در مقابل شرق و غرب عدالت و آزادی را به درستی معنا کرد و در مقابل کشورهای سلطه‌گر و سلطه‌پذیر، هم سلطه‌ستیزی و نفی سلطه‌پذیری را پیشه کرد و انقلاب اسلامی را الگوی فراروی جامعه بشری قرار داد.

زاکانی با ورق زدن تاریخ چند سال اخیر و اتفاقات در خاورمیانه و اقدامات آمریکا به طرح نظم نوین جهانی توسط بوش پدر در سال 70، طرح خاورمیانه بزرگ توسط بوش پسر در شهریور سال 80 و پس از حادثه برج دوقلو، طرح خاورمیانه جدید توسط رایس در سال 85 پس از حمله به جنوب لبنان، افزود: این‌ها نشان می‌دهد آمریکا ده‌ها سال موضوعات مختلف جهانی را دنبال کرد ولی در عمل تاریخ نشان می‌دهد که در چند 10 کیلومتر هم توفیق نداشت و مانع توفیق را ایران می‌داند.

این عضو خانه ملت تصریح کرد: از سال 89 نیز کوشیدند همه جنایتکاران را به داخل سوریه بیاورند و حلقه مقاومت را بشکنند و از سوریه وارد لبنان شوند اما با تدبیر رهبری مسیر امروز به انتخابات ختم شد و این در حالی بود که آمریکا در پیامی حاضر شد بشار اسد بماند ولی انتخابات برگزار نشود.

نماینده مردم تهران به نفوذ انقلاب اسلامی امام راحل در دنیا به ویژه کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: تاثیر این انقلاب و تدابیر رهبری در عراق موجب شد اولا در انتخابات اخیر بیش از 180 کرسی به احزاب شیعی برسد و ثانیا آمریکا در بین 80 کشوری که حضور پیدا کرد از این کشور سرافکنده بیرون رفت.

زاکانی در پایان به موضوع برخی افراد برای رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور اشاره کرد و افزود: اینکه بگوییم مشکلات ما را باید خارجی‌ها حل کنند و یا اینکه دور ایران را حصار بکشیم هر دو این تفکر اشتباه است، زیرا داشته‌های این ملت فراتر از تصورات است و راه حل مشکلات کشور به دست خودمان و با اتکا به ملت و لطف الهی است و هر الگوی خارجی زهر است.
منبع: فارس