۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
در دیدار اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس‌های فریانی:

بروجردی:اسد موجب دلگرمی سوریه شد

هیأت پارلمانی اعزامی ایران به سوریه با حضور در کلیسای ارتدوکس‌های فریانی، با «مار ابنا طیوش افرام الفانی کریم» اسقف اعظم این کلیسا دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر : ۱۸۰۵۱۹
صراط: رئیس هیأت اعزامی پارلمانی ایران به سوریه با اشاره به حمایت ملت سوریه از «بشار اسد»، گفت: «بن علی» و حتی رئیس‌جمهور اوکراین طی چند ماه و چند هفته از کشور فرار کردند اما «بشار اسد» ایستاد و مقاومت کرد که این موجب دلگرمی مردم سوریه شد.

هیأت پارلمانی اعزامی ایران به سوریه با حضور در کلیسای ارتدوکس‌های فریانی، با «مار ابنا طیوش افرام الفانی کریم» اسقف اعظم این کلیسا دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار علاءالدین بروجردی با بیان اینکه ایران همیشه اقلیت‌های دینی را مورد احترام قرار داده است، اظهار داشت: مسیحیان هم اکنون سه نماینده در مجلس ایران دارند و یهودی‌ها و زرتشتی‌ها هم ضمن حضور در مجلس، کلیساهای فعالی را در ایران دارند.

وی با تأکید بر اینکه کرامت انسان باید در هر صورتی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: در دین اسلام برای ادیان احترام ویژه‌ای قائلیم از طرفی دیگر ما با حرکت‌های تند تکفیری مخالف هستیم و آن را مغایر با روح اسلام می‌دانیم و متأسف هستیم که این پدیده زشت را به امت اسلامی تحمیل کردند همچنین متأسف هستیم که امروز چند نفر در حلب به شهادت رسیده‌اند.

بروجردی تصریح کرد: ایران هم مانند سوریه راه کنونی را طی کرده و در این راه ده‌ها هزار شهید داده ولی امروز جمهوری اسلامی یک نظام قدرتمند است و تردیدی نیست که در پایان سوریه نیز بعد از بحران، قوی‌تر از وضعیت کنونی می‌شود از طرفی دیگر همانگونه که در جنگ تحمیلی به ایران ده‌ها تن از مسیحیان به شهادت رسیدند این موضوع در جنگ سوریه نیز تکرار شد.

وی با اشاره به حمایت ملت سوریه از بشار اسد تأکید کرد: «بن علی» و حتی رئیس‌جمهور اوکراین طی چند ماه و چند هفته از کشور فرار کردند اما «بشار اسد» ایستاد و مقاومت کرد که این موجب دلگرمی مردم سوریه شد.

اسقف کلیسای ارتدوکس‌های فریانی در این دیدار گفت: ایران همواره در کنار سوریه بوده و سوریه همواره در کنار جمهوری اسلامی است.

«افرام الفانی کریم» اضافه کرد: خط مشی ایران نشان‌دهنده کرامت انسانی است و ما همواره از تلاش‌های جمهوری اسلامی برای مدیریت گفتگوی ادیان توحیدی اطلاع داریم همچنین اقدام ایران برای فراهم ساختن شرایطی برای نمایندگان اقلیت‌های مذهبی و دینی ستودنی است.

همچنین در این دیدار «بت کلیا» دبیر کل مجمع جهانی آشوریان، یادآور شد: آشوریان قرن‌های قرن است که در ایران زندگی می‌کنند و در 1400 سال گذشته در کنار مسلمانان زندگی خوبی را داشتند از طرفی دیگر من از شما دعوت می‌کنم که به ایران سفر کنید.

وی با اشاره به نقش رهبر معظم انقلاب در حل مشکلات آشوریان افزود: ما چند سال گذشته مشکلی داشتیم که خوشبختانه بعد از هزار سال با تدبیر رهبر معظم انقلاب آن مشکلات حل شد.

«بت کلیا» همچنین در این دیدار توضیحاتی را درباره وضعیت کلیساها در ایران و نحوه فعالیت آنها داد و همچنین وی در آغاز صحبت‌های خود مطالبی را به زبان آشوری بیان کرد.
- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930314000304#sthash.lC3Dt2oR.dpuf
منبع: فارس