۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹

سیل شمال ۳ کشته بر جا گذاشت

مسئول مرکز مدیریت عملیات بحران وزارت بهداشت از آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطقی از استان های مازندران، گلستان و سمنان خبر داد و گفت: طی سه روز گذشته تاکنون ۳ نفر بر اثر این حوادث جان خود را از دست داده‌اند.
کد خبر : ۱۸۰۵۷۲
صراط: مسئول مرکز مدیریت عملیات بحران وزارت بهداشت از آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطقی از استان های مازندران، گلستان و سمنان خبر داد و گفت: طی سه روز گذشته تاکنون ۳ نفر بر اثر این حوادث جان خود را از دست داده‌اند.

مجتبی خالدی گفت: از روز 11 خرداد با افزایش بارندگی و بروز موارد سیل و آبگرفتگی در استانهای شمالی به خصوص گلستان، مازندران و سمنان تیم های اورژانس پیش بیمارستانی با همکاری ارگانهای دیگر برای مدیریت بحران به حالت آ‌ماده باش و مشغول خدمت رسانی هستند.
بیشترین جایی که با مشکل آبگرفتگی و سیلاب مواجه شده است، روستاهای علی آباد و النگ در استان گلستان است. در این حادثه دو نفر مصدوم و روانه بیمارستان شدند که حال یکی از آنها وخیم است اما یک نفر دیگر سلامت خود را بازیافته و به زودی از بیمارستان مرخص می شود.
وی گفت: از روز 11 خرداد در این دو روستا حدود 300 نفر گیر افتاده بودند که خوشبختانه با همکاری تیم های امداد و نجات هلال احمر نجات یافتند، نگرانی بعدی ما تأمین آب آشامیدنی و غذای سالم برای این ساکنان این مناطق بود که خوشبختانه این نگرانی نیز اکنون بر طرف شده است.
مسئول مرکز مدیریت عملیات بحران وزارت بهداشت گفت: دیروز نیز در ساری و نکا نیز با طوفان و سیلاب مواجه بودیم که متأسفانه در این حادثه دو نفر جان خود را از دست دادند. سیلاب همچنین در منطقه بهشهر نیز مشکلاتی زیادی به وجود آورده است البته در این مناطق هنوز مصدومی گزارش نشده است. علاوه بر این مناطق در استان سمنان و حد فاصل دامغان با شاهرود در روستای نعیم آباد نیز سیلاب گزارش شده است که متأسفانه در این حادثه نیز یک هموطن جان خود را از دست داد و در ساعت 19 و 45 دقیقه دیروز فوت کرد.
خالدی گفت: با توجه به این وضعیت تمام نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی در دانشگاههای علوم پزشکی مازندران، گلستان، شاهرود و بابل در حالت آماده باش 24 ساعته هستند و به خصوص با همکاری مراکز و دستگاههای دیگر کار کنترل و مدیریت آب آشامیدنی سالم برای جلوگیری از بروز بیماریهای واگیر اسهالی با جدیت ادامه دارد.
 کار انتقال بیماران و مصدومان نیز با سرعت و دقت تمام در صورت لزوم انجام می شود و اگر نیاز به تجهیزات و امکانات ویژه باشد با همکاری نزدیک بین اورژانس، سازمان امداد و نجات هلال احمر و سازمان مدیریت بحران استانها کمبودها بر طرف می شود.
وی در پاسخ به پرسشی در مورد آبگرفتگی و سیلاب در آذربایجان شرقی نیز گفت: هیچ گزارشی مبنی بر سیل و آبگرفتگی در این استان نداریم و تمرکز ما روی استانهای یاد شده است.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط سیل شمال کشته