۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹

صدور ۱۲ امان‌نامه در سیستان‌و بلوچستان

کمیسیون امان‌نامه در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده و در هفته گذشته 12 نفر به صورت خود‌معرف به این کمیسیون مراجعه و از گناهان خود توبه کرده و امان‌نامه دریافت کرده‌اند.
کد خبر : ۱۸۰۹۶۰
صراط: علی‌اوسط هاشمی امشب در نشست مطبوعاتی در استانداری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سیاست مجموعه استان و نظام رأفت اسلامی برای افرادی است که از کرده خود پشیمان هستند و تمایل برای بازگشت به دامان جامعه را دارند.

وی افزود: این تعداد افراد به دنبال مراجعه و توبه و با اعتراف به عملکرد خود صرف نظر از هرگونه جرمی که مرتکب شده‌اند، اعلام بازگشت کرده‌اند که با این گونه افراد که از هر لحظه دست از ارتکاب جرم بردارند با برخورد اسلامی و رأفت برخوردار خواهند شد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با ارائه رفتار نرم در صدد دوست کردن فریب‌خوردگان هستیم، گفت: فریب‌خوردگان باید همواره مدنظر داشته باشند که دامان نظام به روی افرادی که نسبت به کرده خود پشیمان هستند باز بوده و سیاست نظام بر این است که تا با ایجاد باور در این طیف هم باید آرامش را حاکم و آنان را به دامان جامعه برگرداند.

هاشمی عنوان کرد: باید به گونه‌ای با این افراد برخورد شود که فرصت ایفای نقش در جایگاه جدید را بازیافته و به عنصری مثبت در جامعه مبدل شوند و از این طریق نظام حسن اعتماد خود را به این طیف اعلام و شرایط برای بازگشت هموار است.

وی گفت: به تمامی افرادی که دامنه نفوذ کلام و ارتباطشان در این طیف تاثیرگذار است، اعلام کرده که پیغام نظام را به آنان اعلام و از فرصت به دست آمده حداکثر استفاده را برای بازگشت انجام دهند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: استفاده از افراد آسیب‌پذیر از سوی استکبار حربه‌ای است برای وارد کردن ضربه به نظام آن هم در مناطق مرزی که باید توجه داشت این افراد با توجه به میل باطنی و بعضا با وعده‌های توخالی به سمت آنان سوق می‌یابند.

هاشمی عنوان کرد: هر فردی که در مقابل نظام اقدام به فعالیت‌های کور می‌کرده است اکنون شرایط برای بازگشت تک تک آنان فراهم است و توصیه می‌شود از این ظرفیت ایجاد شده برای برگشتن حداکثر استفاده شود.

منبع: تسنیم