۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹

ایران رکورددار بازیکنان بالای 30 سال در برزیل

روزنامهˈ دیلی میلˈ چاپ انگلیس آمار مقایسه ای جالب توجهی در مورد وضعیت 32 تیم حاضر در رقابت های جام جهانی 2014 برزیل ارایه کرده است.براین اساس تیم ایران رکوردار بازیکنان بالای 30 سال است.
کد خبر : ۱۸۱۰۷۸
صراط: روزنامهˈ دیلی میلˈ چاپ انگلیس آمار مقایسه ای جالب توجهی در مورد وضعیت 32 تیم حاضر در رقابت های جام جهانی 2014 برزیل ارایه کرده است.براین اساس تیم ایران رکوردار بازیکنان بالای 30 سال است.

در این جدول مقایسه ای بین تیم های جام جهانی امسال با موضوع های مختلفی نظیر متوسط سن بازیکنان تیم ها، سن پیرترین بازیکنان، تعداد بازیکنان با سن بیش از 30 سال در هر تیم، تعداد بازیکنان سری A و لالیگا در هر تیم و تعداد گل های بین المللی تیم ها ارایه شده است.

همچنین تعداد بازیکنان لیگ برتر انگلیس و بوندس لیگای آلمان در تیم ها، تعداد بازیکنان زیر 21 سال در رقابت ها و متوسط بازی ملی تیم ها با دیگر تیم های ملی به شیوه مقایسه ای بیان شده است.

در بخش متوسط سن بازیکنان تیم ها، تیم ملی چین با متوسط سنی 25.5 و نیجریه با 25.8 در ردیف جوان ترین تیم های حاضر در رقابت ها و تیم های اروگوئه با متوسط سنی 28.6، هندوراس با 28.9 و آرژانتین با 28.9 در ردیف پیرترین تیم های این جدول معرفی شده اند.

در این بخش از جدول، متوسط سن بازیکنان تیم های ملی یونان 28.5، برزیل با 28.4 و اسپانیا 28.3 سال اعلام شده است.

تیم ملی جمهوری اسلامی ایران با متوسط سنی 28.5 در جایگاه پنجم پیرترین تیم های این جدول قرار گرفته است.

در زمینه سن پیرترین بازیکن هر تیم، تیم ملی غنا، الجزایر و سوئیس با 31 سال در ردیف اول تا سوم جدول و تیم های ملی کلمبیا، یونان و هندوراس به ترتیب با 42، 37 و 37 سال رتبه های نخست پیرترین بازیکن را از آن خود کرده اند.

پیرترین بازیکن تیم ملی ایران نیز در این جدول 33 ساله اعلام شده است.


ایران رکورددار بازیکنان بالای 30 سال

تیم ملی غنا، بلژیک و کره جنوبی در این جدول یک بازیکن بالای 30 سال، آلمان، سوئیس و کلمبیا سه بازیکن، فرانسه، الجزایر، استرالیا و بوسنی هرکدام چهار بازیکن، نیجریه ، انگلستان و ژاپن پنج بازیکن، اکوادور، کامرون، کرواسی، ایتالیا، مکزیک و یونان 6 بازیکن، کاستاریکا، اسپانیا، هلند،ساحل عاج، شیلی، اوروگوئه و روسیه هفت بازیکن بالای 30 سال در این رقابت ها دارند.

آمریکا، هندوراس، برزیل و آرژانتین هر کدام با هشت بازیکن و پرتغال با 9 بازیکن بالای 30 سال در ردیف های بعدی این جدول هستند.

تیم ملی ایران نیز با 11 بازیکن بالای 30 سال در ردیف نخست این جدول قرار گرفته است.


اسپانیا رکورددار بیشترین بازیکنان دارای بازی ملی

در بخش آماری بازیکنانی که بیشترین بازی ملی را انجام داده اند، اسپانیا رکورددار این قسمت است و ژاپن، ایتالیا و ایران با 144، 140 و 139 بازی ملی در رده های دوم تا چهارم این جدول قرار گرفته اند.

فرانسه، کره جنوبی و الجزایر نیز با 65، 63 و 62 بازی ملی در ردیف های سی ام تا سی و دوم این جدول قرار دارند.



اسپانیا دارای بیشترین امتیاز در رده بندی فیفا

بر اساس اطلاعات آماری دیلی میل، تیم ملی اسپانیا با کسب هزار و 485 امتیاز در ردیف نخست، آلمان هزار و 300 امتیاز و برزیل با کسب هزار و 242 امتیاز در رده نخست تا سوم این جدول قرار گرفته اند.

ایران با 641 امتیاز در ردیف بیست و هفتم جدول قرار گرفته و کامرون، کره جنوبی و استرالیا با کسب 558، 547 و 526 امتیاز در رده های پایان جدول قرار دارند.



آلمان رکورددار گل های بین المللی

آلمان، اسپانیا و هلند به ترتیب با 218، 217 و 163 گل زده رتبه های نخست تا سوم تیم های حاضر در رقابت های جام حهانی 2014 برزیل بوده و ساحل عاج، اوروگوئه و پرتغال نیز با 148، 143 و 142 گل زده در ردیف های بعدی این جدول قرار گرفته اند.

ایران با 85 گل زده در ردیف 22 این جدول و نیجریه، فرانسه و الجزایر در ردیف های پایانی این جدول هستند.

جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ بیستمین دوره جام جهانی فوتبال است که از ۱۲ ژوئن تا ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۴ ( 23 خردادماه به مدت یک ماه ) در برزیل برگزار می شود.

در این رقابت ها ۶۴ مسابقه در ۱۲ شهر مختلف برزیل برگزار خواهد شد.
منبع: ایرنا