۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱

تحلیل سي‌ان‌ان از تيراندازی در لاس‌وگاس

خبرنگار شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: تیراندازان لاس‌وگاس که دو پلیس آمریکایی را کشتند، فریاد می‌زدند: «این یک انقلاب است.»
کد خبر : ۱۸۱۱۱۷
صراط: خبرنگار شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: تیراندازان لاس‌وگاس که دو پلیس آمریکایی را کشتند، فریاد می‌زدند: «این یک انقلاب است.»

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، دن سایمون، خبرنگار این شبکه، درباره تیراندازی اخیر در شهر لاس وگاس در ایالت نوادای آمریکا که پنج کشته برجا گذاشت و در میان کشته شدگان، هر دو تیرانداز که جان خود را گرفتند، نیز دیده می شدند، گفت: نیروهای پلیس شب گذشته (پس از تیراندازی لاس وگاس) به آپارتمان دو تیرانداز یاد شده یورش بردند و با انفجار نارنجک صوتی وارد منزل این دو نفر شدند و آن را بازرسی کردند.

سخنگوی پلیس لاس وگاس گفت: این دو مظنون، زن و مردی مزدوج بودند که نقطه نظرات افراطی علیه نیروهای پلیس و اِعمال‌کنندگان قانون داشتند.

حدود ساعت یازده و بیست دقیقه صبح یکشنبه، دو مظنون یاد شده به یک رستوران پیتزا فروشی در ده مایلی، کازینوها و قمارخانه‌های معروف لاس وگاس حمله و شروع به تیراندازی در آن کردند. یکی از شاهدان عینی گفت: این زوج مسلح وارد رستوران شدند و آن مرد (شوهر آن زن) به من گفت که به پلیس‌ها بگویم که این یک انقلاب است.

براثر تیراندازی این زوج مسلح در رستوران مزبور، یک افسر پلیسِ 41 ساله و افسر پلیس دیگرِ 31 ساله کشته شدند. داگلاس جیلسپی، کلانتر اداره پلیس لاس وگاس گفت: ما هنوز نمی‌دانیم چه چیزی باعث این حمله شده است؛ تنها چیزی که ما می‌دانیم این است که نیروهای ما در آن رستوران فقط در حال صرف ناهار بودند.

یکی دیگر از شاهدان در این رستوران گفت: مردی که یکی از دو پلیس را کشته بود، جسد او را در آغوش گرفت، اما به نظر من او تلاش داشت اسلحه و مهمات او را بگیرد.

خبرنگار افزود: یکی از دو افسر پلیس، قبل از کشته شدنش توانسته بود به آتش تیراندازان پاسخ دهد. ضاربان سپس سلاح‌های گرم و مهمات دو پلیس کشته شده را گرفتند و به یکی از شعب فروشگاه زنجیره‌ای «وال‌مارت» در نزدیکی همان رستوران حمله کردند و یک زن را در مقابل در ورودی آن کشتند.

متعاقباً شمار بسیار زیادی از نیروهای پلیس به صحنه جنایت هجوم آوردند و دو تیرانداز را در این مرکز خرید محاصره کردند، اما قبل از آن که بتوانند این زوج مسلح را دستگیر کنند، خانم مهاجم، گویی طبق قرار قبلی با شوهرش، اسلحه را به سمت همسرش گرفت و شلیک کرد و سپس لوله اسلحه را به سمت خود برگرداند و جان خود را نیز گرفت.
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم