۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۶

سازمان ملل به پيشواز جام جهاني رفت

دبیرکل سازمان ملل و نمایندگان 32 کشور حاضر در جام جهانی فوتبال در مراسمی در مقر سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کردند این واقعه ورزشی پرطرفدار، به صلح و امنیت بین المللی کمک کند.
کد خبر : ۱۸۱۱۷۵
صراط: دبیرکل سازمان ملل و نمایندگان 32 کشور حاضر در جام جهانی فوتبال در مراسمی در مقر سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کردند این واقعه ورزشی پرطرفدار، به صلح و امنیت بین المللی کمک کند.
نمایندگان سیاسی 32 کشور حاضر در جام جهانی برزیل روز دوشنبه (به وقت محلی) با پوشیدن پیراهن تیم ملی فوتبال کشورشان برای این مسابقات، با دبیرکل سازمان ملل متحد عکس یادگاری گرفتند. جمعی از دانش آموزان مدرسه سازمان ملل در نیویورک هم در این مراسم حضور داشتند.
بان کی مون که پیراهن ورزشی با آرم جام جهانی برزیل و سازمان ملل را برتن داشت، در سخنانی، وزرش را دارای ویژگی منحصر به فرد در متحد کردن جوامع بشر دانست و گفت: جام جهانی فوتبال فرصتی برای نیاز مشترک انسان ها یعنی اتحاد و همدلی است.
دبیرکل سازمان ملل افزود: برای حضور در افتتاحیه جام جهانی برزیل به این کشور سفر خواهد کرد.
کاردار کشورمان در سازمان ملل نیز که پیراهن تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در جام جهانی برزیل را برتن داشت، با حضور در این مراسم، موفقیت تیم فوتبال کشورمان را آرزو کرد.
رشید بیات مختاری به خبرنگار ما گفت: این اقدام نمایندگان کشورهای حاضر در جام جهانی برزیل حاوی این پیام به مردم جهان است که فوتبال نیز در خدمت صلح و همدلی همه ملت های جهان قرار دارد.
وی افزود: برای بازیکنان تیم ملی کشورمان نیز آرزومندیم که مانند یوزپلنگ نقش بسته بر پیراهن آنها، حملاتی برق آسا و موفقیت آمیز داشته باشند.
نماینده برزیل در سازمان ملل نیز در سخنانی، از حمایت دبیرکل سازمان ملل و حضور نمایندگان کشورها در این مراسم نمادین تشکر کرد و گفت: ورزش نیز می تواند در خدمت صلح و امنیت بین المللی قرار گیرد.
آنتونیو پاتریوتا در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: جام جهانی فرصتی است تا تیم های فوتبال کشورهای جهان نتایج تلاش های خود را عرضه کنند و ما به عنوان میزبان این دور از مسابقات، بهترین ها را برای تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران آرزومندیم.
نماینده برزیل در سازمان ملل البته در پایان این مصاحبه مدعی شد: مطمئن هستم که تیم ملی فوتبال برزیل فاتح جام جهانی 2014 خواهد بود.