۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹

نصرتی:پاداش‌قهرمانی ما15درصدجریمه‌بود

مدافع تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: هر سال سی تا چهل درصد قراردادم را گرو نگه می‌دارند. آنها می‌گویند شاید ما پولت را بدهیم و به تیم دیگری بروی.
کد خبر : ۱۸۱۴۵۰
صراط: محمد نصرتی در مورد اینکه گفته می‌شود امروز برای مذاکره به باشگاه تراکتورسازی رفته‌ است، عنوان کرد: حقیقت این است که حدود دو روز است به تبریز آمدم با توجه به اینکه از مقدار قرارداد چند بازیکن اطلاع پیدا کردم مشخص است که در هر تیمی بر اساس قاعده قرارداد بازیکنانی که ملی‌پوش هستند بیشتر است، تا قبل از اردوی پایانی تیم ملی چهار بازیکن بودیم که به صورت دائم به تیم ملی دعوت می‌شدند. من، علی‌ کریمی، کریم انصاری‌فرد و حامد لک به طور متناوب در اردوهای تیم ملی حاضر می‌شدیم البته لک با توجه به اینکه خدمت سربازی را پشت سر بگذارد شرایط متفاوتی دارد.

وی افزود: زمان حضور حمید زینی‌زاده که قرار شد قرارداد ببندیم او گفت قرارداد شما و علی کریمی یکسان است و برای این مسئله قسم خورد در حالیکه اینطور نبود از زمان محمدحسین جعفری طلب داشتم و دائم می‌گفتم قراردادمان را نگه داریم و هر فرد سی تا چهل درصد را به عنوان گرو نگه می‌داشتند. بنده سه الی چهار سال با افتخار در خدمت باشگاه تراکتورسازی بودم تا اینکه امسال فهمیدم با توجه به عملکردم هم میزان قراردادم پائین‌تر بوده و هم دریافتی کمتری داشتم در حالیکه حدود 99 درصد از بازی‌ها در میدان حاضر شدم. از سه ماه پیش حدود 45درصد قراردادم باقیمانده در حالیکه طی دو فصل اخیر حدود 157 میلیون تومان به عنوان مالیات از حساب من کسر شده است. با توجه به توافقی که از زمان جعفری و ناصر شفق داشتم قرار بود مالیات را باشگاه بدهد اما این مسئله به گردن من افتاد.

مدافع تراکتورسازی در ادامه خاطرنشان کرد: امسال به من اعلام شد برای صحبت با تراکتورسازی به باشگاه بروم با افتخار این مسئله را قبول کردم اما خواستم به تعهدات خود عمل کنم. یکسری تعهدات اخلاقی بود و یکسری تعهدات مالی به تعهدات اخلاقی که عمل نشد به تعهد مالی نیز عمل نکردند.

وی تأکید کرد: دو شب پیش رسول خطیبی با من تماس گرفت، حال مادرم هم بد شده بود و او را به بیمارستان بردیم پدرم هم چند سالی است که درگیر بیماری است به احترام رسول خطیبی برای مذاکره به تبریز آمدم و گفتم با باشگاه صحبت می‌کنم اما تسویه حساب کنیم. او گفت مشکلی وجود ندارد من پرسیدم آیا از این مسئله مطمئن هستی که خطیبی گفت این موضوع پای من که من هم به احترام او به تبریز آمدم. از فرودگاه به طور مستقیم به باشگاه رفتیم، آنها به تعهدات خود عمل نکردند و می‌خواستند من را در معذورات قرار دهند همانطور که در سال‌های گذشته جعفری و زینی‌زاده این کار را انجام دادند. در اتاق جمشید نظمی، حسن آذرنیا، رسول خطیبی و ایوب ذوالفقاری حضور داشت و می‌خواستند من را در معذوریت قرار دهند من اعلام کردم چرا تسویه حساب نمی‌کنید و درست نیست بخشی از قرارداد را به عنوان گرو نگه دارید. این مبلغ حق و حقوق من است و حتی اعلام کردم هیچ پیشنهادی از باشگاه دیگری ندارم اما این رفتارها درست نیست بنده در چند سال اخیر حسن نیتم را نشان دادم و با وجود بیماری پدر و مادرم برای مذاکره به تبریز آمدم حتی خانه‌ام را تحویل داده‌ام و اکنون مزاحم یکی از دوستان شدم.

وی تأکید کرد: چند بازیکن دیگر هم همین وضعیت را پیدا کردند، میلاد فخر‌الدینی رفت، پاداش قهرمانی ما پنج میلیون تومان بود، با 15درصد جریمه! این جریمه برای برخی از بازیکنان چیزی حدود 140میلیون شد.

نصرتی در پاسخ به این سؤال که آیا واقعاً آنها را 15درصد جریمه کرده‌اند، اظهار داشت: به خاطر اینکه قهرمان شدیم ما را جریمه کردند!

وی در ادامه اظهار داشت: از 40درصد طلبی که در سال قبل داشتیم تنها 5درصد را واریز کردند و می‌گویند می‌ترسیم به باشگاه دیگری برویم. چند سال است که همین برخورد می‌شود. من کاپیتان اول و دوم تراکتورسازی بودم ما با توجه به بدقولی‌هایی که دیدید می‌توانیم بی‌اعتماد باشیم اما آنها نباید بی‌اعتماد باشند. به قول معروف می‌گویند مارگزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد شاید خودشان چنین مشکلی دارند و می‌ترسند ما هم مثل آنها شویم. بعد از پاس تهران در بیشترین تیمی که در آن عضویت داشتم تراکتورسازی است. یکسری تیم‌ها متعلق به مردم هستند و طرفداران زیادی دارند مثل پرسپولیس و استقلال به همین خاطر این صحبت‌ها را می‌گویم تا هواداران و مردم تبریز در جریان باشند که اگر فردا اتفاقی افتاد نگویند نصرتی از باشگاه جدا شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا جدایی‌اش از تراکتورسازی قطعی است، گفت: بحث جدایی نیست این صحبت‌ها را مطرح می‌کنم تا مردم اطلاع داشته باشند، تکلیف ما دست خداست.

نصرتی تأکید کرد: با این اوصاف و بی‌احترامی‌ها امیدی به ماندن نیست از مرتضی اسدی، علی کریمی و محمد ابراهیمی که سال‌ها در این تیم بودند بپرسید چه برخوردهایی صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا از باشگاه دیگری پیشنهاد دارد، خاطرنشان کرد: از هیچ باشگاهی پیشنهاد ندارم، باید ببینیم در ادامه خدا چه می‌خواهد، باشگاهی مثل تراکتورسازی که پشتوانه مردمی دارد باید بیشتر به مسائل خود توجه کند.
منبع: فارس