۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹

سقوط پهباد آمریکایی در افغانستان

معاون والی «غزنی» در جنوب افغانستان از سقوط یک فروند پهباد آمریکایی صبح امروز در این ولایت خبر داد.
کد خبر : ۱۸۱۵۹۹
صراط: «محمدعلی احمدی» معاون والی غزنی در کابل اظهار داشت که صبح امروز (پنجشنبه) یک پهباد آمریکایی در حومه شهر غزنی بر اثر مشکلات فنی سقوط کرده است.

احمدی افزود: این پهباد آمریکایی کار بررسی جاده‎ها، نظارت بر کاروان خودروهای نظامیان خارجی و همچنین فعالیت‎های تروریستی طالبان را به عهده داشت.

از سوی دیگر، «ذبیح‎الله مجاهد» سخنگوی طالبان اعلام کرده است که شبه‎نظامیان طالبان پهباد آمریکایی را با تیراندازی ساقط کرده است.

مجاهد همچنین گفته است که پهباد آمریکایی یکی از پهبادهای اطلاعاتی آمریکا است.

این در حالی است که معاون والی غزنی با رد ادعای سخنگوی طالبان، گفت: این پهباد آمریکایی از نوع پیشرفته برای جمع آوری اطلاعات نبوده است.

احمدی افزود: کارشناسان مسائل نظامی به محل سقوط این پهباد فرستاده شده‌اند و تحقیقات ابتدائی آن‎ها نشان می‎دهد که این پهباد بر اثر انفجار باطری سقوط کرده است.

این پهباد آمریکایی در حالی سقوط کرده است که گروه طالبان از چند سال به این سو در ولایت‎های جنوبی افغانستان بویژه غزنی بیش از پیش اقدام به فعالیت‎های تروریستی کرده‌اند.

غزنی یکی از ولایت‎های مهم جنوبی افغانستان است که در 145 کیلومتری کابل واقع شده و جمعیت آن نیز چند ملیتی (پشتون، تاجیک، هزاره، ازبک، هندو و قزلباش) است.
منبع: فارس