۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳

دستور رهبر انقلاب برای "خوشایندسازی" محیط سربازی

جانشین فرماندهی نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب دستور "خوشایندسازی" محیط خدمت مقدس سربازی را صادر فرموده‌اند، گفت: سرباز، بازوی توانمند دفاع از کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تکیه‌گاه ملت ما است و شان اجتماعی بسیار بالایی دارد
کد خبر : ۱۸۱۹۸۰
صراط: جانشین فرماندهی نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب دستور "خوشایندسازی" محیط خدمت مقدس سربازی را صادر فرموده‌اند، گفت: سرباز، بازوی توانمند دفاع از کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تکیه‌گاه ملت ما است و شان اجتماعی بسیار بالایی دارد.

 امیرسرتیپ کیومرث حیدری جانشین فرماندهی نیروی زمینی ارتش در مراسم جشن ازدواج سربازی که به همت این نیرو در مرکز آموزش و پشتیبانی نزاجا و نیز در 10 شهر در سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: سربازی به عنوان یک تعهد اجتماعی در دو سال و یک تکلیف اجتماعی و مسئولیتی است که جوانان سرباز عزیز به عهده می‌گیرند.
 
وی افزود: جای بسی خوشحالی است که خانواده‌های عزیز و دختران خود را به چنین مردان با مسئولیتی به عنوان سرباز می‌سپارند.
 
امیر سرتیپ حیدری با تشکر از حجت الاسلام و المسلمین وفا رئیس اداره عقیدتی سیاسی نزاجا به منظور برگزاری این مراسم جشن ازدواج تصریح کرد: علما و دانشمندان دینی ما از روزی که رسول گرامی اسلام (ص) مبعوث شد، از ازدواج به عنوان سنت نیک و حسنه یاد کرده‌اند و ما این سنت را حفظ می‌کنیم.
 
جانشین فرماندهی نزاجا گفت: ما به عنوان ارتش جمهوری اسلامی ایران بخشی از پازل بزرگی به عنوان خوشایندسازی محیط سربازی برای سربازان را ایجاد کرده‌ایم، زیرا دستور موکد فرماندهی معظم کل قوا است که محیط خدمت را برای سربازان خوشایند کنند.
 
وی افزود: آن کسانی که در زمان طاغوت به سربازی رفته‌اند می‌دانند که تا سال اول، سرباز اجازه مرخصی آمدن نداشت و بعد از یکسال به مرخصی می‌رفت که مجموعا دو مرخصی 15 روزه در طول خدمت داشت.
 
امیر سرتیپ حیدری اظهار داشت: صحبت کردن درباره موضوع خوشایندسازی محیط خدمت سربازی در زمان طاغوت به نوعی جرم بود، اما رهبر معظم و ولی‌امر ما که اعتقاد دارم که هرکس حرف ولی امر را گوش دهد هم در دنیا و هم در آخرت عاقبت بخیر می شود، این موضوع را مطرح کردند.
 
جانشین فرماندهی نزاجا تصریح کرد: ما به عنوان کسانی که در این پادگان‌ها زندگی می‌کنیم می‌دانیم که رهبر معظم انقلاب از جزئیات مسائل خدمتی آگاه هستند و حتی مدرک دارم که ایشان دستور داده است در مورد آشپزخانه و تغذیه سربازان ملحفه‌ها و میز آسایشگاه سربازان و تمیز بودن سرویس‌های بهداشتی محل زیست سربازان بازدید و نظارت شود.
 
امیر سرتیپ حیدری گفت: بنده به عنوان مقلد رهبر معظم انقلاب و کسی که در رکاب ایشان هستم، باید اول بروم و در آشپزخانه غذای سربازان و در آسایشگاه ملحفه و مواد بهداشتی را کنترل کنم ، زیرا مقام معظم رهبری فرمودند که محیط خدمت سربازی را خوشایند کنید.
 
جانشین فرماندهی نزاجا افزود: این به این دلیل است که سرباز بازوی توانمند دفاع از کشور و نقطه افتخار کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تکیه‌گاه ملت ما است.
 
وی اظهار داشت: اگر زلزله یا سیل یا بلایای طبیعی بیاید، نیروی جوان پا در رکاب آماده ما، شما به عنوان سربازان هستید که در پادگان‌ها حضور دارید.
 
امیر سرتیپ حیدری تصریح کرد: وقتی کسی سربازی را تجربه می‌کند، یعنی پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی را برای خودش هموار می‌کند و به عنوان یک مرد به جامعه معرفی می‌شود که این خود یک سعادتی است.
 
وی گفت: هر فرد ذکور ایرانی 30 سال سرباز است که دو سال وظیفه عمومی و 28 سال دیگر به صورت ذخیره احتیاط است.
 
جاشین فرماندهی نزاجا اظهار داشت: شان اجتماعی بسیار بالایی برای سربازان وجود دارد که نقطه اتکای ملت و کشور مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.
 
وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس بزرگترین تکیه‌گاه ملت ما سربازان عزیز بودند و از 46 هزار شهیدی که نیروی زمینی ارتش تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده بیش از دو سوم عزیزان سرباز وظیفه هستند که موجب بقا، پایداری، عزت و سربلندی کشور است.
 
سرتیپ حیدری در پایان خطاب به خانواده‌های زوجهای حاضر در مراسم خاطرنشان کرد: باید خدمت شما تبریک عرض کنم که کسانی را به دامادی پذیرفته‌اید که شرف سربازی دارند.