۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۱

مافیای فوتبال سرنگون می شوند ؟

با توجه به تبصره 13 قانون پنج ساله برنامه پنجم توسعه اقتصادی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران که پرداخت هر گونه وجهی از هر محل برای دستگاههای دولتی در امر ورزش حرفه ای را ممنوع نموده است ، و نیز نگاه مسیولان دستگاههای دولتی نسبت به تیمهای فوتبال لیگ برتر که تحت پوشش قرار دارند به سمتی خواهد رفت که تبدیل به خصوصی شوند و در این مسیر دولت به آنها تسهیلاتی بدهد . قطعا در این مسیر اعتباری محدود در اختیار آنان قرار می گیرد و طبعا دیگر از ارقام نجومی در فوتبال خبری نخواهد بود .
کد خبر : ۱۸۲۳۳
با  این وضع ، از این پس، همه تیم های صنعتی، باید با نظارت و هماهنگی دست به جیب شوند؛ بنابراین، پیش بینی می شود، در فصل نقل و انتقالات، دیگر از ارقام نجومی خبری نباشد و قراردادها بنا بر شایستگی بازیکنان و تا سقف معین پرداخت شود.

به گزارش سرویس ورزشی تابناک ؛ برخورد جدي با پديده دلاليسم و دوپينگ،رعايت منشور اخلاقي و سوق دادن فوتبال به طرف سالم سازي ، بحث داغي است که دو سال قبل نقل محافل شده که به طور قطع ريشه کن کردن اين ناپاکي ها از سيماي فوتبال نياز حياتي به عزمي جدي دارد .

در اين تراژدي ودر واقع نمایش !، هرساله همه به يکديگر تهمت مي زنند که با ريخت و پاش هاي کاذب موجب افزايش قيمت فوتباليست هاي ليگ برتر مي شوند اما هميشه پيکان اتهام بازار نقل و انتقالات به سمت تيم هاي صنعتي بود که با اختصاص بودجه هاي ميلياردي بازار جذب بازيکنان را به نبردي نابرابر بين تيم هاي صنعتي و غيرصنعتي تبديل مي کنند. 

آري همين دلالان که رسانه و گاهي مسوولان، حتي جرات بيان نامشان را ندارند ! به راحتي و با گام هاي آهسته اما پيوسته مي آيند، پول بیت المال را بر مي دارند و مي روند. ” بازیکن مصاحبه می‌کند و می‌گوید از 4 تیم پیشنهاد دارم ! اسم هر 4 تیم را که می‌گوید کاملا مشخص‌ می‌شود که با یکی از دلالان معروف نقل و انتقالات قرار داد دارد و آن دلال با هر 4 تیم مورد نظر کار می‌کند!  


مافیای فوتبال و شبکه‌های پشت پرده‌ای فوتبال هدایت افکار عمومی، هدایت تصمیمات مدیران، مربیان، بازیکنان و... را برعهده دارند و با تحمیل افکار خود – که مبتنی بر کسب قدرت و ثروت است- بر جامعه فوتبال، نبض فوتبال را در دست گرفته و به دلخواه خود ضربان آن را بالا و پایین می‌برند...

البته چند سالي است که بخش عمده اي از اهالي فوتبال بر وجود دلالي گسترده تاکيد مي کنند و نسبت به اين مساله معترض هستند و طيف ديگري نيز بر آن صحه مي گذارند اما گام قاطعی در اين راستا برداشته نشده است. 

اميد است که ديگر شاهد و ناظر موج آفريني ها نباشيم و اراده مسئولان فدراسيون فوتبال و ديگر مديران ورزش کشور ، تا شناسايي و طرد افراد ناسالم تداوم داشته باشد و هويتي تازه در سيماي فوتبال ما نقش ببندد. 
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۲۲ اسفند ۱۳۸۹
۰
۰
چون فوتبال است باید در دقیقه ی 90 بعنی دو روز مانده به پایان ریاست جمهوری مافیایش سقوط کئد! بابا در این شش سال کجا بودید؟