۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۶

لازارونی: فوتبال ایران به برزیل شباهت دارد

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال برزیل با اعلام اینکه شناخت خوبی از بازیکنان تیم ملی ایران بویژه نکونام و دژاگه دارد، گفت: تیم ملی ایران دارای بازیکنانی است که در مقاطع حساس و مهم زمانی مانند جام جهانی، می‌توانند به موفقیت این تیم کمک کنند.
کد خبر : ۱۸۲۳۵۱
صراط: "سباستيانو لازارونی" مربی تیم ملی فوتبال برزیل در جام جهانی 1990 و مربی پیشین تیم ملی قطر در گفتگو با برنامه جام از نگاه دو، اظهار کرد: اگر بخواهم در محدوده خاورمیانه فوتبال خوبی را انتخاب کنم، قطعا تیم ملی فوتبال ایران را بر می‌گزینم

وی اضافه کرد: شناخت خوبی از فوتبال ایران دارم، حتی زمانی که در باشگاه‌های قطری مربیگری می‌کردم، مقابل تیم سپاهان نیز قرار گرفتم و خاطرات خوبی از شهر اصفهان دارم. من هادی عقیلی را در فوتبال قطر دیده و کیفیت وی را که نماینده‌ای از فوتبال ایران بود، مورد ارزیابی قرار دادم.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال برزیل خاطرنشان کرد: در حال حاضر نگاه خاصی به فوتبال ایران در محدوده آسیا وجود داریم و می‌دانم فوتبال ایران در این قاره از پتانسیل و ظرفیت بالایی برخوردار است. مطمئنا فوتبال ایران می‌تواند در پنجمین حضور خود در جام جهانی ظرفیت‌های بالای خود را نشان دهد.

وی در خصوص سرمربی پرتغالی تیم ملی هم عنوان کرد: کی‌روش در عرصه بین‌المللی یک مربی دارای کارنامه و شناخته شده است. من از روند صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی برزیل اطلاع کاملی دارم و می‌دانم کی‌روش در این خصوص چه نقشی داشته است. ضمن اینکه فوتبال ایران نیز نهایت بهره را از وی برده است.

لازارونی در پاسخ به این پرسش که چه شناختی از بازیکنان تیم ملی ایران دارید، تاکید کرد: خیلی از بازیکنان تیم ایران را به واسطه آنکه در قطر مربیگری می‌کنم، به خوبی می‌شناسم. من می‌دانم جواد نکونام چه بازیکن با کیفیت و خوبی در لیگ‌های اروپایی و عربی است و شما بازیکنی دارید که در سطح اول فوتبال انگلستان یعنی تیم فولهام بازی می‌کند. بنابراین تیم ملی ایران دارای بازیکنانی است که در مقاطع حساس و مهم زمانی مانند رقابتهای جام جهانی می‌توانند به این تیم کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته بازیکنان تیم ملی ایران نیز باید قدر این موقعیت بزرگی که نصیبشان شده، را بدانند. آنها باید بدانند بازی کردن در آوردگاه بزرگی مانند جام جهانی با سایر جاه‌های دیگر که تا به امروز بازی کرد، تفاوت دارد. آنها باید همه تلاش خود را ه کار ببندند تا کیفیت فوتبال خود را به دنیا نشان دهند.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال برزیل در ادامه یادآور شد: درست است بازی برابر تیم ملی نیجریه مانند آرژانتین سر و صدای زیادی به پا نمی‌کند اما بازیکنان تیم ملی ایران باید بدانند در بازی مقابل آرژانتین همه دنیا به این بازی توجه می‌کنند. بنابراین باید همه سعی و تلاش خود را در آن بازی بکارگیرند.

وی در پاسخ به این پرسش که بازیکنان تیم ملی ایران دارای چه شاخصه‌ای هستند؟، ادامه داد: من ویژگی‌های بازیکنان تیم ملی ایران را در چند جمله خلاصه می‌کنم. اولین چیزی که آنها را از بازیکنان سایر کشورهای آسیایی متمایز می‌کند، تکنیک آنهاست.

لازارونی با بیان اینکه بازیکنان ایرانی شرایط بدنی خوبی نیز دارند، افزود: این موارد باعث شده شباهت‌هایی با بازیکنان برزیلی داشته باشند اما برای رسیدن به تیم‌های سطح اول جهان مانند برزیل فقط اینها کافی نیست، بلکه باید از نظر ذهنی نیز باید روی بازیکنان ایران کار شود.

وی در ادامه یادآور شد: به عنوان مثال آنها باید از نظر ذهنی به سطحی برسند که بتوانند در هر لحظه از زمان بازی در سریع‌ترین زمان ممکن بهترین و مناسب‌ترین تصمیم را بگیرند.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال برزیل در پایان گفت: ارتباطات در فوتبال امروز جهان بسیار تاثیر گذار است که متاسفانه فوتبال ایران در این زمینه سطح خیلی بالایی ندارد، بنابر این حضور بازیکنان و مربیان ایرانی در سطوح اول فوتبال دنیا و لیگ‌های معتبر جهان می‌تواند آنها را به یک سطح بالای باور نکردنی در فوتبال برساند.


منبع: مهر