۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۵

قطر: دولت عراق مقصر پیشروی داعش است

وزیر امور خارجه قطر دولت نوری مالکی را مقصر پیشروی‌های گروره تروریستی داعش در عراق دانست.
کد خبر : ۱۸۲۳۶۹
صراط: به نقل از خبرگزاری رویترز، "خالد العطیه" وزیر امور خارجه قطر طی سخنانی دولت "نوری مالکی" نخست وزیر عراق را مقصر پیشروی گروه تروریستی داعش دانست.
اظهارات العطیه یکی از شدیدترین  انتقادهای کشورهای حاشیه خلیج فارس علیه دولت عراق از زمان آغاز پیشروی گروه داعش در عراق بوده است. این در حالی است که دولت قطر یکی از حامیان اصلی این گروه تروریستی به شمار می‌آید.
العطیه که در کنفرانس بین المللی در بولیوی سخنرانی می کرد، گفت: دستاوردهای گروه های تسلیحاتی در پی فاکتورهای منفی که طی سال های پیش ایجاد شده بوجود آمده است.
وی مدعی شد: بغداد سیاست هایی در راستای منافع حزبی را دنبال کرده و مخالفان را با زور و با استفاده از خشونت و تروریست دانستن آنها به حاشیه رانده است.
دولت بغداد بارها اعلام کرده که گروه های مسلح تروریستی توسط قطر، عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تامین مالی می شوند.
عربستان سعودی هنوز به طور رسمی درباره پیشروی های گروه تروریستی داعش در عراق اظهار نظری نکرده اما "ترکی الفیصل" شاهزاده سعودی و رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی این کشور هفته پیش با انتقاد از دولت مالکی هر گونه کمک عربستان به گروه داعش را رد کرد.
پیش از این "رغد صدام" دختر دیکتاتور سرنگون شده عراق از عربستان، امارات و قطر به دلیل حمایتشان از داعش تشکر کرده بود.
وی در بیانیه ای اعلام کرد که من به زودی به نیروهای دولت اسلامی عراق و شام خواهم پیوست تا اولین زن مجاهد در داعش باشم که بتوانم خواست‌های آنها را برآورده کنم و درکنارشان با ارتش عراق بجنگم.
رغد صدام پس از سرنگونی رژیم پدرش در عراق در سال 2003 به اردن متواری شده و از آن زمان تاکنون نتوانسته به عراق بازگردد.
منبع: تسنیم
برچسب ها: داعش عراق قطر صراط