۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹

صادق زيباکلام به زندان محکوم شد

صادق زيبا کلام استاد دانشگاه تهران به يکسال و نيم حبس محکوم شد.
کد خبر : ۱۸۲۹۴۰
صراط: صادق زيبا کلام استاد دانشگاه تهران به يکسال و نيم حبس محکوم شد.

صادق زيبا کلام گفت:پس از توافق ژنو و شدت گرفتن حملات دلواپسان به اين توافق من 2 نامه خطاب به آقايان حسين شريعتمداري، مدير مسئول کيهان و حميد رسايي نوشتم.

وي افزود: بنده در نامه ام خطاب به آقاي شريعتمداري نوشتم که اساسا پرونده هسته اي ايران چه دستاوردهاي اقتصادي براي کشور داشته است. آقاي شريعتمداري در پاسخ به اين نامه  مسايلي را مطرح کردند از جمله اينکه  گفتند آقاي زيبا کلام چرا شما از متهمان پرونده معروف به فساد 3 هزار ميليارد توماني دفاع مي کنيد. من در نامه دوم خطاب به آقاي شريتعمداري گفتم از شما انتظار داشتم پاسخ سوال من را بدهيد وبگوييد پرونده هسته اي چه دستاورد اقتصادي براي کشور داشته است اما شما پاسخ من را نداديد. من به آقاي شريعتمداري گفتم که من از متهمان و موضوع اختلاس دفاع نمي کنم. من از موضوع ديگري دفاع مي کنم. پرسش من از مسئولان محاکمه کننده پرونده آقاي امير خسروي اين است که دقيقا ايشان چه جرم وحشتناکي را مرتکب شده است که حکم آن اعدام است؟

استاد دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار پيام نو ادامه داد: دادستان محترم انقلاب  اين دونامه به آقاي شريعتمداري را مصداق 3 جرم دانسته است:

الف:فعاليت تبليغي عليه نظام
ب:نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي
ج:توهين به قضات و مسئولان قضايي

زيبا کلام گفت:موارد الف و ب مربوط به  سوال من از اقاي شريعتمداري و رسايي درباره دستاوردهاي اقتصادي پرونده هسته اي برمي گردد و مورد ج به زير سوال بردن  راي دادگاه آقاي مه آفريد امير خسروي  و اينکه به قضات و مسئولان قضايي توهين کردم.

زيبا کلام در پايان گفت: براي توهين به قضات و دستگاه قضايي به 6 ماه حبس تعزيري و براي پرسش از حسين شريعتمداري به يکسال حبس محکوم شدم و به هر دو حکم اعتراض کردم.