۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷

پایان رایزنی دوجانبه ظریف و اشتون

رایزنی دوجانبه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل پله کوبورگ شهر وین بعد از حدود ۲ ساعت و نیم پایان یافت.
کد خبر : ۱۸۲۹۶۶
صراط: رایزنی دوجانبه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل پله کوبورگ شهر وین بعد از حدود ۲ ساعت و نیم پایان یافت.

رایزنی دوجانبه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صبح امروز در هتل پله کوبورگ شهر وین به صورت دوجانبه به رایزنی پرداختند که بعد از حدود 2 ساعت و نیم پایان یافت.

ظریف و اشتون علاوه بر ناهار کاری که روز دوشنبه و پیش از آغاز مذاکرات ایران و 1+5 در شهر وین داشتند، سه‌شنبه نیز حدود یک ساعت و نیم به رایزنی دوجانبه پرداختند.

محمدجواد ظریف دیروز عصر در جمع خبرنگاران اعلام کرد که نگارش متن پیش‌نویس توافقنامه جامع هسته‌ای آغاز شده البته با مقداری کندی و به گفته وی هنوز اختلافات بسیار اساسی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین یادآور شد: که اگر اراده سیاسی و واقع‌بینی وجود داشته باشد حتی قبل از پایان 29 تیرماه امکان حصول توافق جامع وجود دارد.

روز گذشته رایزنی‌های فشرده‌ای بین تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران به ریاست عراقچی و هلگا اشمیت معاون کاترین اشتون در هتل محل اقامتشان انجام و علاوه بر آن نشست‌های سه‌جانبه‌ای نیز با حضور عراقچی، اشمیت و برخی از اعضای 1+5 برگزار شد.

وزرای خارجه ایران و 1+5 در تاریخ سوم آذرماه سال 1392 در خصوص برنامه هسته‌‌ای ایران به توافقی تحت عنوان برنامه اقدام مشترک دست یافتن که این توافقنامه 30 دیماه وارد مرحله اجرا شد و 29تیرماه پایان شش ماه گام اول این توافقنامه است. از آن زمان به بعد تاکنون ایران و 1+5 چهار دور درباره توافقنامه جامع هسته‌ای به گفت‌وگو نشستند که دور پنجم این گفت‌وگوها در حال حاضر در وین در جریان است.

این مذاکرات تا فردا نیز در این شهر ادامه دارد.
منبع: فارس