۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹

وقتی رفسنجانی در تاسوعا به اسکی رفت!

با هليکوپتر به سد لتيان آمديم. هواي خوبي دارد. عصر همراه بچه‌ها خواستم اسکي روي آب ياد بگيرم. کمي دنبال قايق کشيده شدم، بدنم آمادگي براي چنين ورزشي ندارد. گرچه آسان است»
کد خبر : ۱۸۳۴۱۳
وقتی رفسنجانی در تاسوعا به اسکی رفت!
صراط: روزنامه وطن امروز در سرمقاله خود نوشت:

هاشمي در خاطرات روز يکشنبه 30 تير 1370 مصادف با تاسوعاي حسيني مي‌نويسد: «يک نفر چيني پيش‌بيني کرده است که ساعت 8 امروز زلزله‌اي به قدرت 8/6 ريشتر در تهران روي خواهد داد. آمدن ما به لتيان هم بي‌ارتباط با اين نيست. گرچه خودم اصلا قبول ندارم فقط به خاطر بچه‌ها آمدم. با هليکوپتر به سد لتيان آمديم. هواي خوبي دارد. عصر همراه بچه‌ها خواستم اسکي روي آب ياد بگيرم. کمي دنبال قايق کشيده شدم، بدنم آمادگي براي چنين ورزشي ندارد. گرچه آسان است».در اين باره موارد ذيل قابل بيان است.

1- بي‌شک از منظر ديني زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا در تفکر تشيع از جايگاه انکارناپذيري برخوردار است. در ايام محرم ملت ايران با هر مرام سياسي- اجتماعي عملا سعي مي‌کنند براساس فرمايشات ائمه معصوم(ع) در ماتم سالار شهيدان عزاداري کرده و با مشارکت در سوگواري حسيني از الطاف معنوي بهره‌مند شوند. شيعيان جهان در دهه محرم متاثر از شعور ديني نسبت به تعظيم شعائر ناب عاشورايي همت گماشته و عظمت و مجد اسلام و تشيع را به نمايش جهاني مي‌گذارند. انصافا غم عزاي حسيني به قدري سنگين است که هيچ ايراني مسلماني نمي‌تواند در روز تاسوعا به تفريح و گشت و گذارهاي آنچناني و اسکي روي آب بپردازد. در اين ايام حتي در شهرهاي سني‌نشين نيز سني‌مذهب‌ها به احترامامام حسين(ع) مغموم و متاثر به نظاره مراسمات عزاي حسيني مي‌نشينند و از عزاداران التماس دعا مي‌کنند.

2- در فرهنگ ديني شرکت در مراسمات تاسوعا و عاشورا اوج اظهار ارادت نسبت به قافله کربلاست. اين ايام در فرهنگ تشيع از چنان عظمتي برخوردار است که اشتغال به امور دنيوي و حتي انجام کار منزل نيز در اين دو روز داراي کراهت است. در اين ميان پرداختن به تفريح و گشت و گذار و اسکي روي آب آن هم در عصر تاسوعا توسط رئيس‌جمهور يک دولت اسلامي و خانواده‌اش جاي خود دارد. پرداختن به تفريح و خوشگذراني در اين لحظات ارزشي که در نزد پيروان راستين ائمه اطهار(ع) از قداست غيرقابل وصفي برخوردار است عملا يک ناهنجاري اجتماعي– مذهبي به شمار مي‌رود. شايد عدم محکوم‌سازي صريح جشن و پايکوبي و هلهله شادي فتنه‌گران در ظهر عاشوراي 88 ريشه در چنين تفکرات و اعتقادات نامانوس با فرهنگ ملت ايران دارد.

3- خرافه‌پرستي امر بسيار مذمومي است. متاسفانه به اعتبار خاطرات هاشمي وي نيز به نوعي ناخوشايند در معرض اين بليه است.

جست‌وجوي تصوير حضرت امام(ره) در کره ماه در اوايل انقلاب توسط هاشمي، ديدن خواب‌هاي پريشان و ارتباط دادن بي‌معناي آن خواب‌ها به حوادث آتي در جبهه‌هاي جنگ، ... يا اقدام به خارج کردن خانواده از تهران براساس پيشگويي‌هاي يک چيني درباره حتمي بودن وقوع زلزله در تهران در سال 70 نمونه بارزي از اين خرافه‌پرستي‌ها مي‌تواند باشد.

4- با پذيرش فرض محال صحت پيشگويي يک پيشگو و قبول ضرورت دفع خطر احتمالي بايد متاثرانه يادآور شد اقدام يکجانبه هاشمي درباره خارج کردن اعضاي خانواده از تهران براي مصون ماندن از خطر زلزله و بي‌توجهي نسبت به سرنوشت ساير شهروندان اوج بي‌مبالاتي مديريتي و بي‌انصافي يک رئيس‌جمهور است. کاوش در تاريخ 36 ساله انقلاب اسلامي و ملاحظه مصداق تاريخي درباره تمايزات و تفاوت‌هاي خاندان هاشمي با مردم عادي عميقا مبين آن است که شأنيت اختصاصي براي فرزندان هاشمي قائل شدن ريشه در گذشته و مشخصا در نوع تلقي هاشمي درباره استفاده از بيت‌المال براي رفاه اعضاي خانواده دارد. در سال 70 در حالي که اغلب جانبازان براي کمک به عمران، آباداني و سازندگي کشور حتي هزينه‌هاي درمان جانبازي خود را با استقراض وام بانکي تهيه مي‌کردند هاشمي با هليکوپتر و همراه خانواده در سد لتيان و در روز عاشورا تفريح مي‌کرد.

5- يک رئيس‌جمهور دلسوز تکليف مديريتي- قانوني دارد در مواقع حساس و بحراني در کنار ملت خويش قرار گرفته و با اتخاذ تدابير راهبردي به مديريت بحران احتمالي و دفع خطرات پيش رو بپردازد. ملاحظه چنين رفتارهاي ناموجهي از رئيس‌جمهور وقت في‌نفسه سبب مي‌شود آدمي در مقابل عظمت ايثار و فداکاري خانواده‌هاي معظم شهدا سر تعظيم و تکريم فرود آورد.

خانواده‌هاي فداکاري که با کمترين توقع فرزندان خويش را تقديم انقلاب کرده و کماکان در پاي آرمان‌هاي اسلامي آن جانفشاني مي‌کنند. البته نبايد فراموش کرد در دوران موشکباران تهران با وجود اصرارهاي اطرافيان، امام خميني تحت هيچ شرايطي حاضر به نقل مکان به جاي امن و استفاده از پناهگاه نشدند و کمترين توقع از هاشمي که ادعاي شاگردي حضرت امام را دارد سرلوحه قرار دادن رفتارهاي ايشان در مواجهه با مردم عادي است که قرائن متعددي از عدم توجه هاشمي به اين اصل راهبردي در مواجهه با مردم عادي حکايت دارد.

6- در واقع تلاش ناموجه هاشمي براي نجات اعضاي خانواده از يک خطر احتمالي و بي‌توجهي عيني به سرنوشت ساير شهروندان و اشتغال به تفريح خانوادگي در منطقه امن سد لتيان جز خودخواهي يک مدير چه توجيه ديگري مي‌تواند داشته باشد؟ بديهي است از ادعا تا عمل تفاوت فاحشي وجود دارد و صرف ايراد الفاظ دهن‌پرکن نمي‌تواند مويد صحت دلسوزي‌هاي اعلامي نسبت به ملت ايران باشد. بي‌شک عدم احساس مسؤوليت عملي در برابر منافع ملي و تفاوت قائل شدن ميان اعضاي خانواده و ساير شهروندان به‌طور‌ تصريحي صلاحيت اداري و شأنيت اجتماعي ايشان را به شکلي معنادار در تمام ابعاد زير سوال مي‌برد.

7- هاشمي در متن خاطره خود مدعي است وي هيچ اعتقادي به صحت پيشگويي مرد چيني در اين تاريخ نداشته و تنها از باب جلب رضايت همسر و فرزندان در روز تاسوعا به تفريح و خوشگذراني در سد لتيان رضايت داده است. در عين حال که اين توجيه عذر بدتر از گناه است بايد يادآور شد چه تضميني وجود داشته و دارد که وي کماکان تحت تاثير اعضاي خانواده منافع ملي و حقوق ديگر شهروندان را پاي منافع و مصالح خانوادگي ذبح نکرده يا بيت‌المال را صرف جلب رضايت و راحتي آنها نکند.

8-‌ به‌طور‌ معمول مقاطع حساس و خطرآفرين ملاک متقني براي سنجش ميزان درستي ادعاهاي کساني است که مکررا سنگ دفاع از حقوق ملت را به شکلي کاملا تبليغي و البته منت‌آلود بر سينه مي‌زنند. به‌طور‌ کلي تعارضات بنيادين در حوزه رفتار اشخاص با مباني اعتقادي– آرماني مورد ادعاي آنان ريشه در نفع‌طلبي‌هاي شخصي دارد. طبيعتا وجود تعارض ميان عمل و گفتار اشخاص ماهيتا ادعاهاي بعدي اين قبيل افراد را مخدوش مي‌کند. واضح است چنين اشخاصي مطلقا مجاز نيستند در پس حوادث فتنه 88 و به شکلي خودخواسته خود را تنها مرجع فکري– سياسي ملت انقلابي ايران معرفي کرده و در پي اين معرفي مطالبات حاشيه‌اي شخصي– خانوادگي نامشروعي را مطرح کنند. واضح است داشتن صداقت جامع با ملت يکي از ارکان حقيقي هرگونه ادعاي خدمت به ملت است.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۶۲
۸
........ خدا به پیامبر می فرماید ای محمد فانک میت = تو می میری .......................................- تاریخ عبرتکده است چه ... که در زیر خاک آرمیده اند و ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۶۲
۱۹
........ اسکی ببخشید مردم مستضعف ایران برن ؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۱۴۶
۵۵
یعنی شما از سال هفتاد تا به امروز مرده بودید و ناگهان امروز سر از خاک درآورده و یاد اقدام ضد ارزشی هاشمی در آن روز شدید. تشت افتضاحات سیاسی شما و آن ب....... احمدی نژادی برای ملت رو شده! ما بیشتر دلواپس!!! پرونده های این پادوی دولت نهم و دهم در مفاسد اقتصادی س...... هستیم تا آنچه شما خواسته اید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
در آن سالها خفقان سیاسی کامل بود و روزنامه جرات انتشار این وقایع را نداشتند و اینترنت هم وجود نداشت اما امروزه بعد از گذشت دو دهه .......... داره مشخص میشه !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دکتر احمدی نژاد فسادهای دوران هاشمی و خاتمی رو جمع کرد.
majid
|
Iran (Islamic Republic of)
نه عزیز این آقای شیخ خاطراتش رو دیر به دیر منتشر میکنه .میگم صدا سیما یه شکرستان بر اساس خاطرات شیخنا بسازه مگیره ها بعدم شما علی آقا اینقدر جوش این بابارو نزن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ما میدانستیم الان گفتیم تا شما هم بدانید ..................
البته بسیار حقایق دیگر هست که به موقع عیان خواهد شد.
سوفیا خله
|
Iran (Islamic Republic of)
پدرجان کتاب خاطرات سال هفتاد این بابا در نمایشگاه کتاب امسال در نمایشگاه گذاشته شد مگه صراط با جن سرو کار داره که قبل از اینکه خاطرات منتشر بشه بیاد نقد کنه تو هم مگه مرده بودی سری به نمیشگاه بزنی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
فکر نمیکنم صراط از سال هفتاد کار میکرده!!!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۱۰۶
۷۹
بابا چیه باز هم ترسید از آقای هاشمی دم آقای هاشمی گرم که دشمنان ایران از ایشان می ترسند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نه واقعا" دمش گرم !!! به جای عزاداری در روز عاشورا به اسکی روی آب در سد لتیان رفته تا چند ساعت خوش باشه !
عصمت زابلی
|
Iran (Islamic Republic of)
یکی از دشمنان ایران و شیعه و برادران اهل تسنن همین شاه عبدالله است که میگه رفسنجانی برادر عزیز من است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دقیقا کدوم دشمن ترسید؟ کی ؟ کجا؟ چه وقت؟ چی گفت؟
ما که تا دیدیم آمریکا و اسرائیل برای سلامتیش دعا میکنند!
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
دشمنان ایران آمریکا و اسرائیل و عربستان هستن.
تا حالا دیدین که دشمنان ایران بر علیه آقای هاشمی حرفی بزنن.
ملک عبدالله که ایشون رو برادر خودش خطاب می کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دشمن ایران و شیعه عربستان و آمریکا هستند که هاشمی و عربستان همیشه به روابط دوستانه بین خودشان اقرار داشته اند. طبیعی است که کسی از روابط دوستانه دوطرفه نمیترسد.
آمریکا هم که همیشه هاشمی رو به احمدی نژاد ترجیح داده پس به هاشمی امیدوار و از احمدی نژاد ترسان بوده.
اگه جواب منطقی دارید محتوای مطلب روزنامه وطن امروز رو نقد کنید نه زنده باد مرده باد بکشید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۶۷
۳۰
خیلی اهل سخن و سوز دل و مردمی هستی همون موقع ها این ایرادات رو میگرفتی نه الان که طرف از اسب افتاده،این شده ی فرهنگ رسانه ای
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر الان درباره بعضی کارهای روحانی بگویند شما قبول میکنید؟
اگر دور قبل بعضی خلافهای احمدی نژاد را میگفتند طرفداران متعصب او قبول میکردند؟
ما منطقی برخورد نمیکنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اون موقع صراط راه نیفتاده بود!
ولی شک نکن خیلی ها گفتن همون موقع
سرباز ولایت2
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۴۹
۱۵
.........
اگر عمر آدم تمام شود در هندوستان هم که باشی حضرت قابض الارواح سراغتان می آید ......
زنده باد وطن امروز
کشاورز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۷۸
۷۱
صراط جان نمیدانم چرا شما هر چی از هاشمی بد مینویسی بیشتر تو دل مردم جا باز میکنه.هاشمی کاش زود تر شناخته بودمت .خیلی دوست دارم هاشمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ما همان زمان هم متوجه شدیم که هاشمی مردمی نیست و ................. خوشحالیم که در سال 68 و 72 در انتخابات شرکت نکردیم و رای ندادیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
من هر زمان یاد تورم 50 درصدی و مشکلات اقتصادی و خفقان سیاسی دوران هاشمی یادم می آید نفس تنگی میگیرم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کبوتر با کبوتر باز با باز
کند بدجنس با ناجنس پرواز

هرکسی به سمت اون چیزی که بهش علاقه داره حرکت میکنه!
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
امان از لقمه حرام!!!!
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۵۶
۳۷
برایتان متاسفم ناصراطی ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
برای خودت متاسف باش با این اربابان ............. که داری !
چراغعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
برای خودت و ملت متآسف باش که امثال این فرد شده خواص و انقلابی
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۴۹
۳۱
دقت کردید تا حالا آقای هاشمی رو تو مراسم های عزاداری تو تلویزیون نشون ندادن در حالی که اکثر مسئولین نظام و مراجع رو تو تلویزیون توی این مراسم ها نشون میدن.
...........

..........
جهان2
|
Iran (Islamic Republic of)
حالا این خوبه یا بده!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دقت کردید از آقایون حزب الله تا حالا هیچکدوم رو تو مراسم شادی نشون ندادن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
در شان ............ نیست این مراسم ها!
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
آره احتمالا در شانش نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
جهان 2 .........اصلا تو این مراسم ها شرکت نمی کنه تا بخان نشونش بدن تو خاطراتش هم گفته.
صراط دلیل سانسوراتو نمی فهمم.
خوزروخان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۵۱
۱۱
از تهران تا لتیان چقدر راهه که با هلی کوپتر باید برن؟!!!!!!!!!
majid
|
Iran (Islamic Republic of)
دقت کردی که شیخنا فرمودن روز تاسوعا پس همه جا هیئتها بیرون بودن و راه بندون فقط خط هوایی کار میکرده دیگه بعدشم دارندگی و برازندگی ;)
علی
|
United States of America
|
۰۹:۳۴ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۶۲
۳۲
این نظر رو منتشر نمی کنین ولی به اندازه ای که بفهمین ملت خر نیستن حداقل خودتون بخونین :

این خاطرات تازه نیست ، درد شما هم درد دین نیست . طبق معمول برای پیشبرد اهداف سیاسی سوء استفاده از دین مردم . یه روز بگین تو روز عاشورا مشروب پخش میکردن حالام که با هاشمی چپ افتادین بنویسین روز تاسوعا رفته اسکی ! چطور تا چند سال پیش هاشمی ذخیره انقلاب بود از نظرتون؟اینا تف سربالاس واسه خودتون . ...........
ناشناس
|
United States of America
ملت خر نیستند اما تو ........ که خاطرات خود حاج آقا را هم قبول نمیکنی !
ناشناس
|
United States of America
نه پس کسانی که روز تاسوعا از ترس زلزله میرن سد لتیان اسکی رو آب یاد بگیرن درد دین دارند!!!

..........
سوفیا خله
|
United States of America
آونهایی درد دین دارن که ادعای دینداری و انقلابی گری و زهد زیستی شون به آسمان هفتم هم رفته ولی در عمل در روز توسوعا و شت عاشورا دست زن بچه را میگیرند و با بیت المال میرند اسکی بازی
ناشناس
|
United States of America
من 25 سالمه
سه سالم بود
تو تهران به .......... معروف بود
میگفتن فلان اتفاق زیر سر هاشمی بود
کسی جرات نداشت حرف بزنه
میفهمی؟؟؟ آزادی بیان در این حد بود کسی جرات نداشت بگه بالای چشم هاشمی ابروئه
ناشناس
|
United States of America
سیاست ما عین دیانت ماست
اره
داریم میگیم دینش اینه
سیاستش هرچی باشه به درد خودش میخوره
سرباز ولایت
|
United States of America
ملاک حال فعلی افراد است.
تا خیلی سال پیش هاشمی ذخیره انقلاب بود ولی الان نیست.
معیار ما فقط اسلام و انقلابه نمیشه که از اول تا آخر از یه نفر حتی اگر از مسیر دین منحرف شدبا تعصب دفاع کرد.این طرفداری های کورکورانه از ویژگی های جاهلان و افراطی هاست.
پیام
|
Germany
|
۰۹:۳۵ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۳۶
۲۲
هیس لطفاً در مورد عالیجناب درست صبحت کنید برای اینکه آسمون سوراخ شده و عالیجناب باتخم و ترکه خودش افتاده پائین برای نجات ایران زمین !!!!
عالیجناب شما بهتره دیگه چیزی به خاطر نیاری امان از این خاطرات یک روز میشه اسناد مستند روحانی-یک روز میشه حذف شعار های انقلابی-و یک روز میشه خوشگذرانی در تاسوعای حسینی........هردم ازاین باغ بری می رسد.همش تقصیر ..................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۴۶
۴۴
هاشمی از اولش هم یه انقلابی نبود

برای خودم متاسفم که مصلحت های نظام رو یکی مثل هاشمی تشخیص میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اشتباه منفی دادم شرمنده
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
ای کاش انقلابی نبود یک فرد معمولی بود این چیزهایی که از این بابا دیدیم و بلاشک خواهیم دید ..
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
هاشمی اعتقاد داشت اگر شاه یه خورده از افراط گری و سرکوب مردم کم می کرد اصلا نیازی به انقلاب اسلامی نبود.
بعدش این آدم الان شده انقلابی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۲۳
۲۸
کارش قطعآ اشتباه و گناه بوده ولی مگه آن موقع کسی خبردار نشد که بعد از بیست سال و ... الان تو بوق و کرنا می کنید اگه مهم بود نماینده ها استیضاح میکردند ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اون موقع خاطراتشون را ننوشته بودند!
ضمنا اون موقع اگر کمترین انتقادی میشد فورا اون روزنامه تعطیل بود.
حالا همین ها شدند طرفدار آزادی بیان!!! الان هم منتقدین توافقنامه هر روز دادگاهی میشن.
صدای منتقدین فرهنگی و اقتصادی هم حتی از صدا و سیما شنیده نمیشه. فقط چند تا سایت با مراجعه کننده محدود.
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
کسی جرات استیضاح نداشت عزیزم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۸
۶
ه نظر ميرسد با اين رويه اي سايتها با اهداف جناحي براي تخريب پيش گرفته اند ديگر نياز به هزينه ميلياردي از سوي دشمنان نظام علي الخصوص اسرائيل و...داعش نباشد ، به جرات ميتوان گفت هيچكدام از اين تيترها با هدف خير و سازنده و درراستاي اهداف امام و انقلاب نيست بلكه همه و همه تسويه جناحي است كه خدا كند بيشتر ازاين به تفرقه و جدايي نينجامد.
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
اشتباهی مثبت دادم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۵
۲
قطعا" اینها اعتقادی به .............................. باید .................تاسف خورد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۱۹
۱۲
روز تاسوعا اسکی رفتن گناه ندارد. اما دروغ، ریا و ربا، پارتی بازی و حق کشی و ویژه خواهی گناه دارد.
کجای قرآن نوشته روز تاسوعا نباید تفریح برویم؟ کجای قرآن نوشته عزاداری کنید؟
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
شما راحت باش کسی به عزاداری امثال شما احتیاج نداره شما برو دنبال تفریحت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۱۱
۷
بله يك روزي هاشمي ذخيره انقلاب بود ولي دقت نكرد وموش به انبار ذخيره انقلابيش افتاد وبقيه داستان .
ابوالحسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۱۲
۱۰
آن "مرد "که شب و روزش را برای خدمت به مردم کارمی کرد رفت .آقازاده ها دوباره لذت ببرید...
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۱۳
۱۰
کور شود هر آنکس که نتوان دید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۱۴
۱۵
حضرت ایت ا... هاشمی بارها تا مرز شهادت پیش رفته سلام و درود خداوند بر یاران حضرت امام راحل
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
ملاک حال افراد است.
شمر هم در رکاب پیامبر مجروح شد و تا مرز شهادت هم رفت ولی آخرش چی شد؟!!!!!
مسعود
|
United States of America
|
۱۲:۲۷ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۶
۷
بابا چرا این همه گیر میدید تابستون بوده هوا هم خیلی گرم از طرفی ...... ماه محرم ........تنها راهش هم آبتنی دیگه ببم جان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۱۱
۲۲
خداوند ايت الله را براي ما حفظ كند صراط جون جرات داري بزار دوستدار هاشمي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۱۱
۲۲
ایت الله هاشمی روز به روز مردم بیشتر و بیشتر دوستت می دارند و اینها بهتر است اب را بریزند انجا که میسوزه
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
منظور شما از مردم اقلیت لجن های سبز هستن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۷
۷
همان زمان اگر اصلاح طلبی اعتراض میکرد همپالایگان صراط تهمت بیگانه به او میزدند
اکنون چه شده بعد از 23 سال به یاد آن افتاده اید
حالا دیگر مطمئنا هاشمی گذشته خود را جبران نموده
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
چجورم جبران نموده!!!!!!!!!!!!!!!
مین زنده به عشق احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۵
۶
حالا دوستان ناپایدار گیر دادین به خاطرات! عزیزم مهم راه تاسوعا و عاشوراست نه این چیزایی که شما گیر دادین
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
صراط برای بار چندمه که این اخوی های ارزشی بی فرهنگ و بی ادب و بی تربیت و بی ........ دارن اسم دزدی میکنند.

خوب بلدی واسه مخالفانت آی پی رو کنی، اما این حرکات کسانی که به ریش و پشم خودشون افتخار میکنن رو نمیبینی؟؟؟!!
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
امین این بیچاره کجای اسمش شبیه توئه که داد و فریاد راه انداختی؟
این بیچاره اسمش مین زنده به عشق احمدیه و همشو پشت سرهم نوشته ولی تو امین زنده به عشق هستی و تازه احمدی دلاورم پایین اسمت نوشته.
کلا تو توهمی.
بعدشم این کارای کثیف کار حزب الهی ها نیست کار امثال خودته برای تخریب حزب الهی ها. همنوطور که چندوقت پیش یه نفر اومده بود با اسم من از هاشمی حمایت میکرد. این روش های بچه گانه کار شماست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۲
۲
واي منو واي منو واي من
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۵
۲
در ........بودن این فرد شک دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۷
۲
شما فکر می کنید ......... در روز تاسوعا کجا سیر می کنند؟!
نعیما اشراقی کجاست؟
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
دنبال آرایش غلیظ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۹
۴
من نه کتاب خاطرات این فرد را خوانده ام و نه سندی برای این پاراگراف دارم.اگر این ادعا صحیح باشد این رفتار و این منش نشان از طاغوتی بودن ... دارد ...!
فمن یکفر بالطّاغوت و یؤمن باللّه فقد استمسک بالعروة الوثقی
.......
پیام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۱۳
۱۲
صراط خیلی بدبختی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۵
۱۰
شما گفتید من هم باور کردم !
سلیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۹
۹
تاسوعا از قدیم حرمت خاصی نداشته است. فقط بعد از ظهر آن را به حرمت عاشورا حرمت می داشتند. حال رعایت یک قضیه احتمالا مستحب از نظر نویسنده این نوشتار بالاتر از هر کفر و زندقه ای است چون کسی مرتکب این کار شده که ما از او به دلایلی خوشمان نمی آید؟
سیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۷
۲
جان عزیز است و حیف است به در رود ولی اگر کسانی دیگربرای مملکت جان بدهند عضو بدن بدهند چیز خوبی است اگر هم زلزله بیاید فوقش مردم کشته می شوند مشکلی است
فارض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۷
۹
خدا گواهه ماكياول بايد پيش گروهك پ... لنگ بندازه!
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
داعش هم باید پیش شما لنگ بندازه.
امان از لقمه حرام امان!!!!!
فربد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۱۹
۷
هاشمی در زهد و ساده زیستی سرآمد هستند.!!! شک نکنید!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
۱۵
۲۲
کاش همه مسولین مثل هاشمی رو راست بودند.
Saeed
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۳
۸
۶
باسپاس از دوست عزيزي كه مارو از ساده زيستي اين بزرگ مرد خ........ اشنا كرد رفتن با هليكوپتر اسكي تو اب و و و و خيلي چيزاي ديگه عزيزم سرتو بيار بالا از تو برف