۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹

توصیف رسانه‌های ایتالیا از عملکرد ایران

رسانه های ورزشی ایتالیا، بازی میان ایران و آرژانتین را آغاز رویایی برای فوتبال و نتیجه آن را غیر منصفانه خواندند.
کد خبر : ۱۸۳۴۹۳
صراط:سایت ایتالیایی ˈجهان فوتبالˈ با عنوان ˈباید برای این ایران دست زدˈ نوشت: خیلی از دوست داران فوتبال در ایتالیا در بازی میان ایران و آرژانتین طرفداری از تیم ایران را آغاز کردند و با اینکه گل مسی در دقیقه 91 یک شاهکار بود اما لذت چندانی از آن نبردیم چرا که باعث شکسته شدن یک رویای مطلوب برای بسیاری از علاقه مندان فوتبال شد.

این سایت نوشت: فوتبالدوستان ایتالیایی که در مقابل تلویزیون شاهد این بازی بودند از نتیجه آن بسیار مایوس شدند زیرا ما دوست داشتیم ایران و بازی این تیم در میدان در مقابل آرژانتین در صفحه نخست قرار بگیرد اما فوتبال اینگونه است و به کسی نگاه نمی کند و در پایان نیز شاهد لبخند آرژانتینی ها بودیم که پس از این بازی دچار تردیدهای فراوان شده اند که باید قبل از بازی بعدی حل کنند.

به نظر می رسید که بازیکنان آرژانتین در این بازی بتوانند دروازه ایران را به دفعات باز کنند اما برعکس شاهد ایرانی بودیم که توانست از خود با شجاعت دفاع کرده بدون اینکه چیزی به رقیب خود اهدا کند.

نتیجه صفر بر صفر در نیمه اول باور نکردنی بود و در نیمه دوم بازی نیز از شجاعت تیم ایران که با پافشاری و شجاعانه به سوی دروازه آرژانتین رفت متحیر ماندیم.

حرکتی که می توانست برای آرژانتینی ها کشنده باشد زیرا پیچ و خم های شدید در دقایق نخست باعث شد فضاهای زیادی در مرحله دفاعی آرژانتین باز شوند.

در چنین لحظاتی بود که طرفداری از تیم ایران همواره شدیدتر شد.

ما برای ضربه سر که (متاسفانه) ˈرومروˈ موفق شد آن را به بیرون از دروازه هدایت کند، شادی کردیم و لذت بردیم و به گل ایران باور کردیم اما ایران نتوانست از این فرصت بزرگ و لحظه ای مساعد که در آن آرژانتین خسته و بدون ایده و متحیر از روند بازی شده بود، استفاده کند.

دقایق آخر دردناک تر بود و ما (ایتالیا) دیگر کاملا جزو طرفداران ایران شدیم و در مقابل دیوار دفاعی ایران که در هر لحظه می توانست با حملات شدید آرژانتین شکسته شود، رنج کشیدیم.

خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا) نیز با مضامین مشابه نوشت: اشک های علیرضا حقیقی در پایان مسابقه تصویری است که از این بازی می ماند و دیگر به سختی می توان شاهد شکستی عیرمنصفانه تر از این بازی بود.

سایر رسانه های ایتالیایی از جمله رادیو و تلویزیون دولتی (رای) ایتالیا نیز با تفسیر این بازی، نتیجه پایانی را غیر منصفانه دانسته و از بی توجهی داور به پنالتی به نفع ایران انتقاد کردند.

برای مشاهده صفحه ویژه جام جهانی صراط، اینجا کلیک کنید.