۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶

آغاز عملیات پاکسازی سامرا از داعش

گردان های حزب الله عراق نبرد برای پاکسازی مسیر منتهی به سامراء و مرقد امامین عسکریین ( علیهم السلام ) را آغاز کرد.
کد خبر : ۱۸۳۵۰۲
صراط: گردان های حزب الله عراق با صدور بیاینه ای از آغاز عملیات بسیار شدید خود با گروه های تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام "داعش" خبرداد.

براساس بیانیه گردان های حزب الله عراق این نبردها هم اکنون در کل استان صلاح الدین در شمال بغداد آغاز شده است و تا پاکسازی کامل شهر سامرا از وجود نیروهای داعش به عملیات خود ادامه می دهد.

گردان های حزب الله عراق در ادامه افزود: هم اکنون آن چیزی که در شهر سامراء برای گردان های حزب الله اهمیت دارد پاکسازی مسیر منتهی به مرقد امامین عسکریین ( علیهم السلام ) است.

براساس آخرین اطلاعات به دست امده از نبرد حزب الله عراق با نیروهای داعش در استان صلاح الدین عراق این نبردها هم اکنون در منطقه موسوم به نزله الرفیعات و تل العویسات و تل حربه الاثار آغاز شده و برای بازگشایی این مسیر نبرد سنگینی جریان دارد.

منابع آگاه در شهر سامراء با تایید این مطلب اعلام کردند: گردان های حزب الله عراق هم اکنون موفق شده اند خسارت های بسیاری شدیدی را به داعش از نظر ادوات و افراد وارد آورده است.

گردان های حزب الله عراق یکی از برجسته ترین گردان های مقاومت اسلامی عراق است و معروف ترین آنها در مبارزه با اشغالگران آمریکایی بوده است و در جریان نبرد با نظامیان ارتش آمریکا در عراق خسارات و تلفات بسیاری را به ارتش آمریکا وارد آوردند.

در اولین عملیاتی که نیروهای وابسته به گردان های حزب الله عراق در بغداد ضد نیروهای اشغالگر آمریکایی انجام دادند در تاریخ 23 نوامبر سال 2003 بود و در منطقه البلدیات پشت هتل القانات بغداد یک دستگاه همر ارتش اشغالگر امریکا در بغداد را هدف قرار دادند.

گردان های حزب الله در زمان آغاز حملاتش ضد نیروهای اشغالگر آمریکایی با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود: حمله به نیروهای وابسته به ارتش و نیروهای امنیتی عراق خط قرمز است و نباید به وابسته های ارتش عراق حمله شود و نباید به مردم بی دفاع و شهروندان عادی حمله شود چرا که دشمن درجه یک عراق نظامیان اشغالگر آمریکایی هستند.

این گروه از رزمندگان مقاومت عراقی بعد از مدتی گردانی به نام گردان ابوالفضل العباس ( علیه السلام ) تشکیل دادند، سپس فعالیت انها توسعه یافت و گردان های کربلا هم به آنها پیوست و گردان زید بن علی هم به آنها پیوست و با پیوستن چندین گردان دیگر به آنها نام این گروه مبارز عراقی به گردان های حزب الله لبنان تغییر یافت.

این گردان ها در نبرد برضد داعش در سوریه هم شرکت داشتند و وظیفه رزمندگان آن تنها دفاع از مرقد حضرت زینب ( سلام الله علیها ) در منطقه زینبیه دمشق بود، در آن زمان داعش و جبهه النصره این دو گروه تکفیری تروریست متحمل شکست بسیار سنگینی از گردان های حزب الله در این منطقه شدند، و از این رو داعش اکنون این گردان ها را به خوبی می شناسد و از توان بالای رزمی آن آگاه است.
منبع: تسنیم