۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰

رسیدگی خارج از نوبت پرونده های جاسوسي

رئیس دیوان عالی کشور گفت: قضات دستگاه قضايي كشور هم رسيدگي به جرائم مهم مانند قتل عمد ، آدم ربائي ، براندازي نظام و جاسوسي عليه امنيت كشور را مقدم بر جرائم كوچك مي دانند و به جرائم خاص خارج از نوبت رسيدگي مي كنند .
کد خبر : ۱۸۳۷۴۲
صراط: رئیس دیوان عالی کشور گفت: قضات دستگاه قضايي كشور هم رسيدگي به جرائم مهم مانند قتل عمد ، آدم ربائي ، براندازي نظام و جاسوسي عليه امنيت كشور را مقدم بر جرائم كوچك مي دانند و به جرائم خاص خارج از نوبت رسيدگي مي كنند .

 هيئت عمومي اصراري كيفري ديوان عالي كشوردر هفته بزرگداشت قوه قضائيه روز سه شنبه به رياست آيت الله محسني گركاني رئيس محترم ديوان عالي كشور و با حضور دادستان كل كشور و قضات عالي رتبه ديوان عالي برگزار شد.

بعد از تلاوت آياتي از كلام الله مجيد رئيس ديوان عالي كشور با گراميداشت هفته قوه قضائيه بيان داشت: در هفته  قوه قضائيه قرار داريم ضمن تبريك اين ايام به كليه مسئولين و قضات  و كاركنان اين دستگاه خدوم ياد و خاطره شهداي هفتم تير و در راس آنها معمار دستگاه  قضايي شهيد دكتر محمدحسين بهشتي رئيس وقت ديوان عالي كشور را گرامي مي داريم و شهادت اين عزيزان را به مقام معظم رهبري و ملت شريف ايران و همه دست اندركاران قضايي تسليت و تعزيت عرض مي كنيم و اميدوارم راه  و فكر و انديشه آن شهيد والامقام هميشه مدنظر همه قضات شريف قوه قضائيه باشد .

رئيس ديوان عالي كشور در ادامه افزود: از برنامه هاي خوب دولت جمهوري اسلامي كه مورد استقبال مردم كشورمان قرار گرفته است طرح تحول نظام سلامت در كشور است زيرا جامعه سالم و سلامت عامل مهمي است براي ارتقاي كمي و كيفي  توسعه كشور و براي همه مردم شريف كشورمان موجب نشاط و آرامش مي شود وزارت بهداشت در صدد است با هر گونه بيماري مبارزه كند و جامعه تندرست و سلامت در كل كشور اعم از شهر و روستا به وجود آورد.

وی ادامه داد: طبيب ماهر و متخصص در مقابل بيماري هاي مختلف يك بيمار اول به سراغ درمان بيماريهاي سخت و صعب العلاج وي مي رود و بيماريهاي مهم و سخت براي طبيب جايگاه اول را دارد .
رئیس دیوان عالی کشور افزود : قضات دستگاه قضايي كشور هم رسيدگي به جرائم مهم مانند قتل عمد ،  آدم ربائي ، براندازي نظام و جاسوسي عليه امنيت كشور را مقدم بر جرائم كوچك مي دانند و به جرائم خاص خارج از نوبت رسيدگي مي كنند .

آيت الله محسني گركاني خاطر نشان كرد: اسلام اتحاد و برادري را محور اصلي مسلمانان مي داند قرآن كريم از همه امت اسلامي بطور جمعي به ويژه از زمامداران اسلامي مي خواهد گروه گروه و جداي از هم نباشند. «وَلاتَفَرقُوا» همگي به قرآن و اسلام رو آوريد با توجه به اينكه مشكلات داخلي همانند مشكل اقتصادي ، اجتماعي، فرهنگي داريد ولي از تمام اينها مهم تر و بزرگتر تفرقه و عدم اتحاد مسلمانان است كه اقتدار و سيادت امت اسلامي را به خطر مي اندازد و سبب ضرر و زيان ملي خواهد بود .

رئيس ديوان عالي كشور بيان داشت: قرآن مي گويد از همه خسارتها و زيانها بيشتر و زيان بار تر اختلاف زمامداران اسلامي است اختلاف آنان سبب پيروزي و شادماني دشمنان آنها خواهد شد. لذا اتحاد و حمايت مسئولين و زمامدران اسلامي از همديگر موجب ياس و نا اميدي دشمن مي شود و سياست مسلمان كشي دشمنان در كشورهاي مسلمان همسايه مثل عراق، سوريه ، افغانستان و... مي بايستي با اتحاد و همدلي و سياست درست زمامداران كشورهاي منطقه از بين برود . لذا در آستانه ماه مبارك رمضان از مبلغان حوزه علميه كه جهت تبليغ شعائر ديني به شهر ها و روستا اعزام مي شوند درخواست مي شود اتحاد مسلميـن را محـور اصلي مامـوريت تبليغي خود قرار دهند كه قطعاً با وحدت و همـدلي مي توان به آساني آتش فتنه ي تكفيري هاي داعش و ديگر دشمنان اسلام را خاموش كرد.

منبع: مهر