۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
بلاتکلیفی یک پرونده با گذشت 620 روز

مهدی هاشمی به اصرار کدام "بزرگان" لندن‌نشین بود؟

اگر مهدی هاشمی هیچ نقشی در جریان فتنه 88 نداشته و از اتهامات مالی مطرح شده نیز مبراست، چرا علیرغم "تمایل" خود، به توصیه "بزرگانش" عمل کرده و ابهامات درباره خود را افزایش داده است؟
کد خبر : ۱۸۳۹۸۲
گروه سیاسی صراط - مهدی هاشمی اخیرا در اظهاراتی ضمن تاکید بر اینکه "جریانی نمی‌خواست من به کشور برگردم و حالا هم از خدا می‌خواهند که دوباره برگردم" گفته است که "هیچ‌گاه تمایلی به ماندن در خارج از کشور نداشتم و آن چند سال هم به اصرار برخی بزرگان ماندم. وقتی هم که می‌خواستم برگردم، عده‌ای دلواپس شده بودند و مدام پیغام می‌دادند که بگویید نیاید. حالا هم می‌گویم آمده‌ام که بمانم".

به گزارش گروه سیاسی صراط، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی گفته است: "وقتی برخی اخبار درباره خود یا اعضای خانواده‌ام را می‌خوانم، از خود می‌پرسم جایگاه اخلاق و اسلام در منطق این رسانه‌ها چگونه است؟ اما به جواب مشخصی نمی‌رسم."

مهدی هاشمی رفسنجانی دو ماه بعد از انتخابات ریاست جمهوری 88 و در حالی که نام او به عنوان یکی از متهمان فتنه مطرح شده بود به دلیل آنچه "رسیدگی به دفاتر و شعبات دانشگاه آزاد در خارج از كشور" خوانده شد ایران را ترک کرد و در روز دوم مهرماه91 به کشور بازگشت.

هاشمی در سال 88 رئیس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد بود اما اکنون تاکید کرده است که سمتی در این دانشگاه ندارد.

تحقیقات روی پرونده اتهامات مهدی هاشمی در بازگشت به کشور، روز سوم مهرماه آغاز شد و تنها جلسه تشکیل شده دادگاه او، به دلیل درخواست استمهال، لغو شد و اکنون با گذشت بیش از 620 روز همچنان بلاتکلیف مانده است.

با این وجود، نکته ای که در این میان قابل توجه است، صراحت مهدی هاشمی در بیان این موضوع است که لندن نشینی او به "اصرار برخی بزرگان" انجام شده است.

فرزند اکبر هاشمی منظور خود از بزرگان را بیان نکرده و همچنین توضیح نداده است که این "بزرگان" به چه دلیلی، در مقطع خاصی که جنایات فتنه‌گران در حال رو شدن بود، یعنی از نیمه سال 88 تا مهر سال 91، به مدت بیش از سه سال حضور او در داخل کشور را به صلاح نمی دانستند.

موضوع ماموریت او برای دانشگاه آزاد با توجه به طول مدت اقامتش و نیز اظهارنظرهایی که بعدها برخی از اعضای هیات امنای این دانشگاه از جمله عبدالله جاسبی داشتند، اکنون به کلی منتفی به نظر می رسد. حال سوال اینجاست که آیا لندن‌نشینی مهدی هاشمی، ارتباطی با برپایی دادگاه های مربوط به فتنه گران در آن سال ها داشته است؟

در این مدت، "بزرگان" موردنظر مهدی هاشمی که احتمالا همسو با خود او، تمامی اتهامات وارده به فرزند هاشمی را رد می کنند، بر اساس چه ذهنیتی، ورود او به کشور را صلاح ندانسته اند؟

اگر مهدی هاشمی هیچ نقشی در جریان فتنه 88 نداشته و از اتهامات مالی مطرح شده نیز مبراست، چرا علیرغم "تمایل" خود، به توصیه "بزرگانش" عمل کرده و ابهامات درباره خود را افزایش داده است؟

گفتنی است مرور اظهارات اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد در خصوص علت سفر مهدی هاشمی به لندن، بخشی از اظهارنظر پسرش درباره "تمایل برای بازگشت" را تایید می‌کند: "ما در دانشگاه آزاد اسلامی شش واحد در خارج از كشور داریم كه همه آنها مشكل دارند. می‌بایست كسی می‌رفت و رسیدگی می‌كرد. از لندن شروع كردیم و به لبنان رفتیم كه باید توسعه پیدا كند. واحد دوبی مشكلات خاصی دارد. در زنگبار زمین دادند كه هنوز نتوانستیم شروع كنیم. در ارمنستان و تاجیكستان هم واحد داریم. باید رسیدگی می‌كرد كه رفت. دلش می‌خواهد بیاید و من می‌گویم اول كارهایت را تمام كن و انجام بده و بعد بیا. از این طرف هم مرتب تهمت می‌زنند كه او هم همیشه جواب می‌دهد."

نظرات بینندگان
معبر سایبری فندرسک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۰۴ تير ۱۳۹۳
۳۴
۱۴
هه ببین کی داره می گه جایگاه اخلاق و اسلام.
بابا خیلی رو داری بخدا. هرچند منم اگه پسر اقا زاده بودم رو زیاد داشتم.
جالب اینجاست برای هر جرم کوچیکی مردم عادی سریع بازداشت میشن و سریع کارهای قانونی انجام میشه. اما برای این‌آقازاده همه چیز برعکس میشه. تازه میفرستنش صفا و سیتی.
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۰۴ تير ۱۳۹۳
۲۵
۱۲
الهی خدا ......... از ریشه بکنه.
الهی آمین.
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۳
۲۷
۹
فکر کنم در ایران دونوع قانون داریم یک قانون برای پایینی ها و یک قانون برای بالایی ها در مورد این آقا زاده .......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۰۴ تير ۱۳۹۳
۲۵
۱۰
به به داش جونیور، چه خبر از شرکت ها، از لندن، از فتنه ۸۸؟
مرعشی
|
Iran (Islamic Republic of)
خطاب به ناشناس


شما با جونیور جونیور جونیور راه انداختن دنبال چه هستید؟
نوبخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۰۴ تير ۱۳۹۳
۲۰
۸
آیا الگوی آیت الله رفسنجانی در رفتار با نزدیکان امام علی (ع) است؟
یکی
|
United States of America
|
۱۸:۳۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۳
۱۲
۴
به اصرارابوی بزرگشان .
گرپرده برافتدنه تومانی ونه من...........
ساجده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۰۵ تير ۱۳۹۳
۱۳
۷
خدا نسل این بزرگان خ......ر را از روی زمین .....