۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸

ویژگی نسل جدید دستگاههای کارتخوان

در راستای توسعه صنعت پرداخت الکترونیک در کشور، نسل جدید دستگاههای کارتخوان فروشگاهی با قابلیت اتصال به اینترنت به کار گرفته می شوند.
کد خبر : ۱۸۳۹۹۱
صراط: در راستای توسعه صنعت پرداخت الکترونیک در کشور، نسل جدید دستگاههای کارتخوان فروشگاهی با قابلیت اتصال به اینترنت به کار گرفته می شوند.

 در حال حاضر به طور متوسط هر شش ماه یکبار نسل جدید محصولات الکترونیک در دنیا ظهور پیدا می کند که این امر صنعت پرداخت الکترونیک را نیز تحت تأثیر قرار داده است. به نحوی که روند پرداخت های الکترونیک به سمت پرداخت مبتني بر موبايل mobile payment و اینترنت برای پرداخت های خرد در حرکت است.

براین اساس نصب نسل جدید دستگاههای POS فروشگاهی و اختصاصی سازی پایانه های فروشگاهی مبتنی بر اینترنت و موبایل طی قراردادی شرکت دانش بنیان ایرانی با کره جنوبی وارد فاز عملیاتی شده است.

در این طرح قرار است با توجه به نیازهای بانکی داخلی اختصاصی سازی پایانه های فروشگاهی را عملیاتی کنند؛ هدف از اجرای این طرح کاهش حمل پول نقد و افزایش تمایل افراد براي استفاده از دستگاه هاي POS عنوان شده است.

اين طرح به دنبال يكسان سازي و كاهش تعداد دستگاه هاي پرداخت POS در كشور است که دستگاههای پرداخت فروشگاهی در ابعادی كوچك تر و با امنیت بالا مطابق با استانداردهاي بين المللي ایجاد خواهند شد.

گسترش استفاده از فناوري "N.F.C" در کشور با همکاری اپراتورهای موبایل با هدف ایجاد روش های امن برای پرداخت موبایل از دیگر اهدافی است که در این طرح به کار گرفته خواهد شد.

در دستگاههای POS جديد بخش مربوط به دريافت اطلاعات بيومتريك قرار می گیرد.

در همین حال براساس همکاری صورت گرفته، صندوق هاي فروشگاهي مبتنی بر اینترنت تا پایان سال در کشور عملیاتی می شوند.

در اين سيستم قرار است پرداخت به طور مستقيم به بانك و در صورت لزوم به سازمان امور مالياتي متصل شود که این امر بر بستر اينترنت اتفاق می افتد؛ در این سیستم صدور فاكتور و ارائه موجودي فروشگاه نیز به طور همزمان انجام می گيرد.

 

منبع: مهر