۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

تنها کار فرهنگی در مبارزه با بدحجابی جواب نمی‌دهد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نباید اجازه داد وجهه جمهوری اسلامی مخدوش شود، گفت: تنها کار فرهنگی در مبارزه با بدحجابی جواب نمی‌دهد و در کنار کار فرهنگی، اقتدار و صلابت نیز لازم است.
کد خبر : ۱۸۴۲۶۶
صراط: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نباید اجازه داد وجهه جمهوری اسلامی مخدوش شود، گفت: تنها کار فرهنگی در مبارزه با بدحجابی جواب نمی‌دهد و در کنار کار فرهنگی، اقتدار و صلابت نیز لازم است.

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز  در مراسم تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: نیروی انتظامی یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی است و تبلور حکومت اسلامی در نظم و امنیت کشور بیشتر از جهات دیگر است.

وی با بیان اینکه نظم و امنیت در حکومت اسلامی از اهمیت بالاتری برخوردار است، افزود: در قانون اساسی برای نیروی انتظامی وظایف بسیار سنگینی وضع شده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود امنیت در داخل و مرزهای کشور، ادامه داد: نفوذ کلام رهبری، ایمان و غیرت دینی مردم و در کنار آنها غیرت جان بر کف نیروهای مسلح همه و همه دست به دست هم داده تا امنیت و نظم و انضباط در کشور حاکم شود.

وی با بیان اینکه نباید اجازه داد وجه جمهوری اسلامی‌خدشه‌دار شود، متذکر شد: نیروی انتظامی با همکاری قوه قضائیه دست به دست هم بدهند تا جلوی ناهنجاری‌ها از جمله مواد مخدر، مشروبات الکلی، مفاسد اخلاقی که روز به افزایش است گرفته شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در فصل تابستان مسئله بدحجابی افزایش می‌یابد، یادآور شد: تنها کار فرهنگی در مبارزه با بدحجابی جواب نمی‌دهد  و در کنار کار فرهنگی اقتدار و صلابت نیز لازم است.

وی با بیان اینکه باید با بدحجابی مقابله کرد، گفت: برای مقابله با بدحجابی در جامعه قانون وضع شده و بالاتر از آن در قرآن آمده است ، اما یک عده به تذکر لسانی و کارهای فرهنگی توجه نمی‌کنند اقتدار و جلوگیری لازم است.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: برای جلوگیری از مواد مخدر و مشروبات الکی و بدحجابی نیازمند صلابت و اقتدار کامل همراه با عطوفت هستیم.

وی با بیان اینکه بیگانگان و دشمنان تبلیغ می‌کنند که اسلام حکومت خشنی است، اظهار کرد: در جنگ با دشمنان نظام حقوق و اخلاق اسلامی رعایت می‌شود تا چه برسد به دوستان.

آیت‌الله مجتهدشبستری با بیان اینکه آزادی حد و مرزی دارد، افزود: وقتی زن بی‌حجاب بیرون می‌آید اعصاب جوانان را ناراحت می‌کند و ظلم له جوانان است و این آزادی نیست و در جایی که ارزش‌های دینی پایمال شود، اجازه آزادی داده نمی‌شود و باید تا پایان جان ایستادگی کرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی مهد غیرت، عفت و آزادگی است، گفت: نگذاریم عفت و ارزش‌های دینی در این دیار کم رنگ شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اضافه کرد: نیروی انتظامی و قوه قضائیه با پدیده بدحجابی همچون دیگر جرایم برخورد قاطعانه داشته باشند.

وی افزود: هرچند در این زمینه کارهای فرهنگی نیز در جامعه انجام می‌شود، ولی نباید فقط به حوزه کارهای فرهنگی اکتفا کرد.

در این مراسم از زحمات چهار ساله سردار مسعود خرم‌نیا تجلیل و سردار محسن حسن‌خانی، فرمانده سابق نیروی انتظامی استان کردستان به عنوان فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی معرفی شد.
منبع: فارس