۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳

دولت آرژانتین محکوم شد!

مقامات اقتصادی آرژانتینی اعلام کردند، صدور یک حکم ناعادلانه از طرف دستگاه قضایی آمریکا، دولت آرژانتین را در بازپرداخت بدهی‌های خود ناتوان کرده است.
کد خبر : ۱۸۴۳۴۵
صراط: دولت آرژانتین به دومین ورشکستگی اقتصادی خود (از سال 2001 میلادی) روز به روز نزدیکتر می‌شود و دیگر توان بازپرداخت بدهی های آخر ماه خود را ندارد.

وزرات اقتصاد آرژانتین اعلام کرد بازپرداخت این بدهی‌ها بشدت غیرممکن شده است. این منبع دولتی، علت این ناتوانی را حکم یک دادگاه دستگاه قضایی آمریکا در خصوص پرداخت بدون تاخیر 1.5 میلیارد دلار بدهی به دو صندوق تامین سرمایه‌گذاری آمریکا اعلام کرده است. این شرایط می‌تواند تورم بیشتری را در آرژانتین در پی داشته باشد.

اکنون دولت آرژانتین با دریافت این ضرب الاجل بازپرداخت بدهی در موقعیتی قرار گرفته است که دیگر توان بازپرداخت دیون خود را ندارد، این در حالی است که این معضل، شهروندان آرژانتینی را نیز همزمان به وحشت انداخته است.

 شهروندان بشدت نگران آنند که سایر طلبکاران دولت نیز همین رفتار را در پیش گیرند و بازپرداخت کل بدهی خود را از دولت مطالبه کنند که در اینصورت دولت باید بالغ بر 15 میلیارد دلار برای پرداخت کل بدهی‌های خود در اختیار داشته باشد.

 این بدان معنا است که دولت باید برای پس دادن استقراض خود، نیمی از ذخائر ارزی موجود در خزانه کشور را خارج کند. چنانچه دولت تا پایان ماه جاری نتواند راه حلی در این باره پیدا کند، آرژانتین در ورطه ورشکستگی قرار خواهد گرفت.