۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴

قیمت زولبیا و بامیه افزایش یافت

رئیس اتحادیه قنادان استان زنجان از افزایش قیمت زولبیا و بامیه در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر : ۱۸۴۴۱۳
صراط: رسول محمدی امروز در زنجان، با اشاره به اینکه برای تهیه زولبیا و بامیه به همه قنادی‌ها مواد اولیه یکسان توزیع می‌شود، اظهار داشت: تفاوت در کیفیت زولیبا و بامیه در قنادی‌های مختلف بخاطر پخت و مهارت متفاوت توسط افراد است.

وی ادامه داد: اتحادیه قنادان کتبا از فرمانداری، اتاق اصناف، اماکن عمومی و مرکز بهداشت استان زنجان درخواست کرده تا در ایام ماه رمضان بر عملکرد قنادان نظارت داشته باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه در ایام ماه رمضان نظارت‌های لازم بر عملکرد قنادان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: پنج بازرس با تجربه از سوی اتاق اصناف استان زنجان برای بازرسی بر عملکرد قنادی‌ها در ماه رمضان تعیین شده است.

رئیس اتحادیه قنادان استان زنجان با عنوان اینکه در صورت مشاهده پخت زولبیا و بامیه با کیفیت پایین توسط هر واحد قنادی، درجه پایین به آن محصول داده می‌شود، تصریح کرد: بدیهی است در این صورت آن واحد قنادی مجبور است زولبیا و بامیه با کیفیت پایین را با قیمت پایینتر به مردم عرضه کند.

محمدی در زمینه < font="">نظارت<>< font=""> بر فعالیت واحدهایی که بدون کسب جواز اقدام به فروش زولبیا و بامیه با کیفیت پایین می‌کنند، گفت: نظارت‌ و برخورد قانونی لازم با این گونه واحدهای بدون مجوز انجام می‌گیرد. <>

وی علت ترغیب مردم برای خرید از واحدهای قنادی غیرمجاز را قیمت پایین‌تر محصولات آنها بیان کرد و افزود: ابتدا خود مردم باید این آگاهی را داشته باشند که در راستای پیشگیری از هرگونه بیماری و مسمومیت از این واحدهای غیرمجاز خرید نکنند.

این مسئول با اشاره به اینکه قنادان باید مهارت و تجربه کافی در حرفه خود داشته باشند، عنوان کرد: برای قنادانی که کمتر از هشت سال در این زمینه فعالیت داشته باشند جواز کسب صادر نمی‌شود.

رئیس اتحادیه قنادان استان زنجان از فعالیت 180 قنادی در استان زنجان خبر داد و افزود: ‌120 واحد از این قنادی‌ها  مربوط به شهرستان زنجان است که همگی فعال هستند. در ماه رمضان امسال از نظر مواد اولیه پخت زولبیا و بامیه برای واحدهای قنادی نظر هیچ کمبودی وجود ندارد.

وی از افزایش 20 درصدی قیمت زولبیا و بامیه نسبت به سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: از طرف کمیسیون نرخ گذاری قیمت زولبیا و بامیه مخلوط 7 هزار و 700 و زولبیا خالص 8 هزار و 600 اعلام شده است. کمیسیون نرخ گذاری همچنین قیمت هر کیلو نان چایی را 6 هزار و 200 اعلام کرد


منبع: فارس