۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

مطالب برخی روزنامه‌ها خطرناک است

یکی از مراجع تقلید قم گفت: در بعضی روزنامه‌ها، فکرها و حرف‌هایی زده می‌شود که خطرناک است و در صورتی که این‌ها ادامه پیدا کند و ما آن طوری که باید موضع نگیریم، ارزش‌ها رو به اضمحلال می‌رود.
کد خبر : ۱۸۴۴۲۴
صراط: آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار اعضای هیئت مدیره مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به وظایف بسیار سنگین حوزه علمیه در جامعه اظهار کرد: وظایف امروز حوزه‌های علمیه بسیار متعدد و سنگین است. باید همه آقایان طلاب و فضلا مجاهدت کنند تا از عهده این وظایف برآیند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، وی افزود: انسان وقتی روزنامه‌ها و مجله‌ها را بخواند و حرف‌هایی که زده می‌شود، بشنود و خط‌هایی را که برخی دارند مشاهده می‌کند در می‌یابد چه اندازه وظیفه حوزه علمیه سنگین است، باید در مقام دفاع از دین و حدود و ثغور احکام اسلام به ادای وظیفه بپردازد.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی بیان کرد: من نمی‌خواهم اسم شخصی را بگویم، ولی در بعضی روزنامه‌ها، فکرها و حرف‌هایی زده می‌شود که خطرناک است و در صورتی که اینها ادامه پیدا کند و ما آن طوری که باید موضع نگیریم، ارزش‌ها رو به اضمحلال می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه متصدی اصلی دفاع از دین حوزه علمیه است افزود: باید در مقام دفاع از دین سعی و تلاش کرد و اساتید و طلاب محترم بدانند هر خطایی که در جامعه در برابر دین رخ دهد، ما مسئول هستیم. باید روحانیت روی این مطالب اهتمام داشته باشد و جلوی مفاسد را با قدرت بگیرد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیات و روایات در باب امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: قبل از انقلاب بسیاری از گناهانی که انجام می‌شد با زور زورمداران بود، ولی علما و مردم متدین استنکاف داشتند، امّا متأسفانه امروزه از آن گناهان نه تنها اجتناب نمی‌شود، بلکه استقبال هم می‌شود. انسان می‌ماند چه بگوید؟! چرا انکار منکر نمی‌کنیم. همه علما و روحانیت و مردم با ایمان باید در مقابل منکرات و مطالب خلاف واقع عکس‌العمل نشان دهند.

وی تصریح کرد: خداوند متعال ویژگی خاص امّت اسلام را امر به معروف و نهی از منکر می‌داند و می‌فرماید «کُنْتُمْ خَیرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکر» البته با امر به معروف و نهی از منکر عدّه‌ای خاص، تکلیف از دیگران برداشته نمی‌شود. علمای بلاد و حوزه‌های شهرستان هم باید به این وظیفه مهم و دفاع از عقاید صحیح اسلامی مشغول باشند. البته در بلاد و شهرستان‌ها، عالم جامع الاطراف و مجتهد کم است و اساتید حوزه قم باید به شهرستان‌ها هجرت کنند تا مردم و حوزه‌های آنجا از وجود آنها استفاده کنند.

استاد حوزه علمیه قم یکی از وظایف مهم روحانیت و اساتید را شناخت شبهه‌ها و اشکالات دانست و گفت: حوزه باید نسبت به فرقه‌های باطل و اشکالاتی که آنها دارند آشنا بوده و جوابگو باشد.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود بیان کرد: اساتید حوزه همه باید با هم همکاری داشته باشند و نقاط ضعف و قوّت را شناخته و به بالندگی و پویایی حوزه کمک کنند، با حفظ همان سبک و روش سنتی و با استفاده از وسایل ارتباطی امروز، از دین مقدّس اسلام و معارف نورانی اهل‌بیت (ع) دفاع کرده و با تبلیغ حسن، مقاصد عالی و اهداف مقدّس اسلامی را به دنیا برسانیم.

این مرجع تقلید ضمن مسئلت توفیق برای حاضران در جلسه گفت: اگر کوتاهی کنیم و بگذاریم هر کس هر چه دلش می‌خواهد علیه دین و احکام اسلام بگوید و بنویسد، نزد امام زمان (عج) مسئول هستیم.

آیت‌الله صافی گلپایگانی افزود: باید یک بسیج بزرگ دینی و عقیدتی در حوزه انجام شود، همه آقایان طلاب برای دفاع از دین و مکتب بسیج شوند و همه با توجّه به اهداف امام زمان (عج) درصدد برآوردن آن اهداف گام برداریم. من هم دعا می‌کنم خداوند متعال روز به روز بر توفیقات شما بیفزاید و بتوانید به دین خدمت کنید.