۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲

اظهارات‌چمران درخطبه‌های پیش‌ازنمازجمعه

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: مدیریت جهادی در مراحل سخت به داد ملت ما رسیده است به گونه‌ای که در دوران دفاع مقدس با استفاده از مدیریت جهادی در مقابل دشمن ایستادیم و یک وجب از خاکمان را از دست ندادیم.
کد خبر : ۱۸۴۴۳۹
صراط: مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌ها در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته تهران ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت شهید بهشتی، اظهار داشت: یاد و نام شهدای هفتم تیر و 72 تن از یارانشان را گرامی می‌داریم.

وی افزود: باید مباحث روز از جمله مدیریت را مدنظر قرار دهیم و به این نکته توجه کنیم که شهدا در جبهه‌ها چگونه مدیریت جهادی داشتند.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: مدیریت جهادی یکی از مباحثی است که امام خامنه‌ای آن را مطرح کردند که این مدیریت در مراحل سخت به داد ملت ما رسیده است و نجات دهنده مدیریت و شرایط روز ما از جمله در دوران دفاع مقدس بود به گونه‌ای که در دوران دفاع مقدس با استفاده از مدیریت جهادی در مقابل دشمن ایستادیم و یک وجب از خاکمان در دست دشمن نماند.

وی افزود: ما در صحنه‌های مختلف انقلاب‌ شاهد پایه‌های اساسی مدیریت جهادی، تقوا،خلوص و فداکاری بودیم و توانستیم با شهادت به پیروزی برسیم که شهید چمران نمونه ارزنده مدیریت جهادی بود.

چمران با اشاره به اینکه شهید چمران در هرکجای دنیا سازمانی تشکیل داد، اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب در دانشگاه تهران انجمن دانشجویان را پایه ریزی کرد و بعد از 28 مرداد در فعالیت‌های سیاسی اقدام کرد.او شاگرد ممتاز دانشگاه تهران بود و توانست با استفاده از بورسیه دولتی به آمریکا برود و به غیر از تحصیلات و تحقیقات جزء متخصصان مسائل هسته‌ای نیز بود.

وی تصریح کرد: شهید چمران فعالیت‌های مذهبی را دنبال می‌کرد؛ انجمن دانشجویان را از چنگ ساواک بیرون آورد؛ انجمن دانشجویان مسلمان کشور را پایه ریزی کرد. وقتی می‌خواست جنگ مسلحانه انجام دهد با مدیریت جهادی عمل می‌کرد و مدیریت جهادی را با مکتب، ایمان و اعتقاد انجام می‌داد.

رئیس عالی شورای استان‌ها با اشاره به با ایثار، گذشت و فداکاری شهید چمران بیان کرد:‌ با استفاده از مدیریت جهادی می‌توان در هر مرحله‌ای کشور را به سمت پیروزی هدایت کرد و شهید چمران با استفاده از مدیریت جهادی به پیروزی دست یافت به گونه‌ای که دو سال به مصر رفت تا بتواند خوب بجنگد در واقع سخت‌ترین دوران کماندویی را در مصر گذراند.

چمران با اشاره به اینکه شهید چمران در کشور مصر آموزش نظامی ارائه می‌کرد،گفت: وی در مرز اسرائیل مستقر شد و علیه اسرائیل مبارزه کرد و به موفقیت رسید.

منبع: تسنیم
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم