۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵

جزئیات آماده سازی بیمارستان ایران در عربستان

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر، جزئیات آماده سازی بیمارستان جدید ایران در عربستان را تشریح کرد.
کد خبر : ۱۸۴۸۳۵
صراط: سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با اعلام این که 90 درصد مقدمات جابه‌جایی بیمارستان ایران در مدینه انجام شده است، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم تا 10 روز آینده بیمارستان جدید برای بهره‌برداری آماده شود.

مرعشی با اشاره به این که از ابتدای تیر 30 نفر برای جابه‌جایی بیمارستان ایرانیان به مدینه اعزام شده‌اند، افزود: ساختمان جدید بیمارستان نوساز است، اما ا آنجا که کاربری آن مسکونی است، لذا تغییراتی برای مناسب‌سازی آن در حال انجام است که پیش‌بینی می‌شود تا 10 روز آینده آماده بهره‌برداری شود.

وی اظهار کرد: تاکنون 90 درصد از مراحل جابه‌جایی از جمله تجهیزات، آی.تی، تاسیسات و … انجام شده است و عملیات آماده‌سازی بخش‌های مختلف از جمله اورژانس، رادیولوژی، آزمایشگاه، بخش‌های تخصصی جراحی، ارتوپدی و … درحال انجام است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با اشاره به این که مرکز درمانی جدید مجهز به اورژانس و سی.سی.یو است، توضیح داد: بر این اساس در بیمارستان جدید 6 تخت اورژانس، 6 تخت سی.سی.یو و 8 تخت برای درمان سرپایی بیماران تجهیز شده است.

به گزارش هلال‌احمر، مرعشی خاطرنشان کرد: در بیمارستان جدید خدمات درمانی چون دندانپزشکی، جراحی، ارتوپدی، مغز و اعصاب، گوش، حلق و بینی و خدمات تخصصی‌تری چون آزمایشگاه پیشرفته، سونوگرافی، اکو و… در نظر گرفته شده است تا در حج تمتع از آن بهره‌برداری مناسب شود.
منبع: تسنیم