۲۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۵

شيعيان‌عربستان‌حامی‌انقلاب‌اسلامي‌بحرين

«شيخ حسن الصفار» از رهبران شيعه عربستان در بيانيه‌اي خطاب به آل سعود و آل‌خليفه، ضمن حماست از انقلاب اسلامي بحرين، خواستار توقف كشتار مسلمانان بي‌دفاع بحرين شده است.
کد خبر : ۱۸۴۹۹

به گزارش فارس به نقل از پايگاه الراصد، «شيخ حسن الصفار» از رهبران شيعه عربستان در بيانيه‌اي خطاب به حكام خليج فارس خواستار توقف خونريزي‌هاي بحرين شده و آورده است: راه حل امنيتي و استفاده از قواي نظامي و ارسال ارتش‌هاي منطقه چيزي جز پيچيده‌تر شده اوضاع ندارد.
وي افزوده است: خونريزي و هتك حرمت مردم بحرين موجب برانگيختن احساسات من و همه شيعيان عربستان شده و از اينجا تعزيت و تسليت خود را به همه خانواده‌هاي شهدا تقديم و براي شفاي مجروحان دعا مي‌كنم.
شيخ حسن الصفار با درخواست از حكام خليج فارس براي جلوگيري از خونريزي بيشتر خواستار گفت‌وگوي اين حكام با انقلابيون بحريني شده است.
وي همچنين از سازمان‌هاي مدني و علماي اسلام و اهالي فرهنگ و فعالان سياسي خليج فارس خواستار تلاش براي جلوگيري از اقدامات جاري در بحرين و ايجاد زمينه‌هاي گفت‌وگو گروه‌هاي معارض بحريني با حكومت اين كشور شد.
شيخ حسن الصفار همچنين بر وحدت جامعه بحرين تاكيد كرده و آورده است: بايد از اختلافات مذهبي كه خطري براي كشورهاي منطقه خليج فارس است، پرهيز كرد، چراكه جز بيگانگان كسي از اين اختلافات فايده نمي‌برد.