۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹

دلیل استیضاح وزیرعلوم چه بود؟

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس عملکرد یک ساله وزارت علوم را مورد انتقاد قرار داد و گفت که در این یک سال حاشیه‌ها بر متن غلبه داشته است.
کد خبر : ۱۸۵۰۱۴
صراط: قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری به بیان دلایل استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پرداخت.

وی با بیان اینکه رسالت دانشگاه‌ها بر اساس اساسنامه و آئین‌نامه وزارت علوم حرکت در راستای دانش، پژوهش و فرهنگ است، اظهار داشت: با وجود این مباحث شاهدیم که در یک سال گذشته در این وزارتخانه حاشیه‌ها بر متن غلبه داشته است.

جعفری افزود: مباحثی همچون بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به تحصیل و بحران‌سازی در مورد بورسیه‌ها که به صورت غیرقانونی صورت گرفت، از دیگر حاشیه‌هایی بود که در عمر یک ساله وزارت علوم، دولت یازدهم شاهد آن بودیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس انتصاب‌ها و برخی فرآیندها در انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها را مورد انتقاد قرار داد و خاطرنشان کرد: برای انتخاب برخی رؤسای دانشگاه‌ها شوراهایی تشکیل شد که بنده نام آن را شورای حکمیت می‌گذارم و چنین شوراهایی در قانون پیش‌بینی نشده و سبب ایجاد حاشیه‌هایی شد.

وی همچنین تصریح کرد: ما نگران این موضوع هستیم در یک سالی که گذشت آیا دانشگاه‌ها در جهت حفظ روند رشد علمی حرکت کردند و یا اسیر حاشیه‌ها بودند؟ بازتاب روشنی از پاسخ به این سؤال وجود ندارد، زیرا همواره وزارت علوم شاهد ظهور و بروز حاشیه بوده است.

نماینده بجنورد در مجلس با تأکید بر اینکه وزارت علوم مجموعه‌ای است که باید بر تمام بخش آموزش عالی اشراف داشته باشد، اضافه کرد: وزارت علوم از آنچه در دانشگاه آزاد می‌گذرد سلب مسئولیت می‌کند، در حالی که مجوزها توسط این وزارتخانه صادر می‌شود و در واقع وزارت علوم متولی آموزش عالی است.

منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم