۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
برای نخستین‎بار

نمایش کوچک ترین قرآن طلایی جهان +تصاویر

کوچک‌ترین قرآن دنیا از جنس طلا و جواهر برای نخستین‌بار در بخش مکتوب بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.
کد خبر : ۱۸۵۲۰۵
صراط:در بخش مکتوب بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم محصولات و کتاب‌های ارزشمندی در معرض نمایش قرار گرفته است که هر کدام از آنها به دلیل قدمت یا ویژگی‌های خاصی که دارند توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کنند.

یکی از این آثار نفیس، کوچک‌ترین قرآن از جنس طلا و جواهر است که در این بخش از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در معرض نمایش قرار گرفته است.

به گفته «رائین اکبرخانزاده» کاتب کوچک‌ترین قرآن از جنس طلا و جواهر، این قرآن با قطع 16 در 12 سانتی‌متر در حال حاضر کوچکترین قرآن جواهرنشان در جهان است که ورق‌های آن از طلا و جلد آن از نقره خالص تهیه شده است.

نمایش کوچک ترین قرآن طلایی جهان +تصاویر

وی با اشاره به اینکه کتابت این قرآن نفیس ۲ هزار و ۵۰۰ ساعت زمان برده است، درباره نحوه کتابت کوچک‌ترین قرآن دنیا از جنس طلا و جواهر، می‌افزاید: من کل این قرآن را در دو ورق طلا و با چشم غیرمسلح و تنها به وسیله یک قلم به صورت دستی کتابت کرده‌ام.

«اکبر‌خانزاده» با بیان اینکه برای تهیه این قرآن یک کیلوگرم طلا و بیش دو کیلوگرم نقره خالص استفاده شده است، می‌گوید: این قرآن شامل 30 ستون است به طوری که در هر ورق 15 ستون قرار دارد و در هر ستون نیز تقریباً یک جزء از قرآن کتابت شده و به دلیل ظرافت افراد نمی‌توانند با چشم غیر مسلح آیات الهی را ببینند.

نمایش کوچک ترین قرآن طلایی جهان +تصاویر

کوچک‌ترین قرآن دنیا از جنس طلا و جواهر امسال برای نخستین‌بار است که در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در معرض نمایش قرار می‌گیرد.

منبع: فارس