۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵

آخرین آمار درباره جمعیت جوان کشور

نماینده دبیرخانه شورای عالی جوانان کشور گفت: در کشور از سن ۲۵ تا ۲۹ سال به عنوان جوان تلقی می‌شود و اکنون حدود ۱۰ میلیون نفر از جمعیت کشور جوان است.
کد خبر : ۱۸۵۵۶۹
صراط: محمد تقی حسن زاده صبح امروز در سومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان بوشهربا بیان اینکه کار برای جوانان به برنامه‌ریزی نیاز دارد اظهار کرد: نداشتن برنامه جامع در بحث جوانان یکی از آسیب‌های برنامه‌ریزی برای این قشر است به همین سبب کار برای جوانان جامعه به برنامه ریزی جامع و بلند مدت نیاز دارد.

وی براستفاده از روش‌های دقیق علمی برای برنامه‌ریزی ویژه جوانان تاکید کرد و گفت: با یک برنامه‌ریزی بلند مدت و با پیوند این برنامه با گذشته و استفاده از روشهای دقیق علمی می‌توانیم برای قشر جوان جامعه برنامه‌ریزی مفیدی انجام دهیم.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه جمع‌آوری اطلاعات لازم نیاز امروز جوانان است تصریح کرد: انجام مطالعات و پژوهش‌های جامع و هدفمند و استفاده از روش‌های علمی مسئله محور برای جمع آوری اطلاعات لازم نیاز امروز جوانان است.

حسن زاده با تاکید براینکه مدیران باید از اطلاعات جامع برخوردار باشند بیان کرد: در شرایط کنونی جامعه تنها به اطلاعات کمی صرف که اگر این اطلاعات درست تحلیل نشود تنها منجر به نگرانی و التهاب در جامعه می‌شوند نیاز ندارد.

وی با تاکید بر این نکته که باید جوان را باور کرد و به آن اهتمام ورزید تصریح کرد: هم اکنون شرایط به گونه ای است که جامعه نسبت به جوان نگرانی همراه با بی‌اعتمادی دارد این درحالی است که باید جوان را باور کرد و به آن اهتمام شود.

نماینده دبیرخانه شورای عالی جوانان کشور با اشاره به اینکه امروز خیلی از والدین در جامعه نسبت به فرزندان خود نگرانی دارند گفت: برای برطرف کردن این نگرانی والدین هیچ برنامه‌ریزی فکری برای آنان نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعاریف و نگرش‌های مختلفی در زمینه جوانان وجود دارد ولی با توجه به تنوع و پیچیدگی نیازهای جوانان باید شناخت و آگاهی درستی از این قشر داشته باشیم تا بتوانیم آنان را هدایت کنیم.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: با توجه به حضور دستگاه‌های مختلف در ستاد ساماندهی امور جوانان باید با تقسیم کار درست و برنامه‌ریزی شده بتوان برای قشر جوان برنامه ریزی کرد چرا که با انجام کارها به صورت پراکنده به جایی نمی‌رسیم.

وی با تاکید براینکه نگرش‌ها نسبت به جوانان باید تغییر کند گفت: نیاز امروز جوانان مثبت اندیشی، اعتماد کردن، مسئولیت پذیری و وارد کردن آنان به میدان است.

حسن زاده با اشاره به اینکه اعتماد به جوانان سبب بروز خلاقیت و استعدادهای آنان می‌شود افزود: سابقه 35ساله انقلاب نشان می‌دهد در جائیکه به جوانان این مملکت اعتماد شد آنان به خوبی خود را نشان دادند و تنها در این صورت است که جوان می تواند به خلاقیت و ابتکار که سبب نشاط و شادابی آنان می‌شود رسید.
 
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه امروز با همه امکانات موجود ولی جوانان ناامید هستند گفت: امروز جوان باید به خانواده برگردد و نهادهای مسئول و تصمیم گیر نیز باید کمک کنند.

وی با اشاره به منشور تربیتی جوانان گفت: منشور تربیتی میثاقی است که برای برنامه‌ریزی باید از آن استفاده شود این درحالی است که بسیاری از مدیران اصلا از این منشور بی خبرند.

وی اظهار کرد: شاخص‌های ساماندهی جوانان نقشه راهی است که دستگاه‌ها می‌توانند براساس آن خود را بسنجند و برنامه چشم انداز خود را تنظیم کنند.

حسن زاده گفت: در بحث رشد و پیشرفت همه جانبه جوانان محورهای هویت دینی، ملی و انقلابی ، بسترسازی برای توانمندی جوانان و غنی سازی دوره جوانی، سلامت، شاد زیستن و امید به زندگی مطرح است.

وی با بیان اینکه در بحث هویت خانواده مرکز است افزود: امروز برخلاف نظر برخی‌ها جوان ایرانی مشکل هویت ندارد بلکه مشکل جوان ما رفتارها و هنجارها است که در یک نظام برنامه‌ریزی شده باید تصحیح شود.

نماینده دبیرخانه شورای عالی جوانان کشور در زمینه اوقات فراغت جوانان نیز گفت: اوقات فراغت یکی از بحث‌ها و نیازهای جدی جوانان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: براساس نظرسنجی ها امروز جوان ایرانی به دنبال طی کردن اوقات فراغت خود با خانواده است که اگر خانواده به خوبی برنامه ریزی نکند با مشکل مواجه می شویم.

حسن زاده با بیان اینکه خانواده بعنوان یک معلم به جوان باید توجه کند  گفت: خانواده‌ها جوانان خود را به برخی از نهادهایی که برنامه‌ریزی ندارند نسپارند.

وی تاکید کرد: واقعیت های جامعه باید براساس شاخصه‌های ارزشی نظام جمهوری اسلامی اداره شود و از اعمال نظرهای سلیقه ای خودداری کرد.

نماینده دبیرخانه شورای عالی جوانان کشور با بیان اینکه 12 میلیون نفر از مردم کشور در معرض آسیب هستند افزود: در کشور از سن 25 تا 29 سال به عنوان جوان تلقی می‌شود و اکنون حدود 10 میلیون نفر در این سن در خط ازدواج قرار دارند.



منبع: تسنیم