۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
رفسنجانی: چندماه است خاتمی را ندیده‌ام

نقش ناطق در انتخابات آتی مهم‌تر است یا خاتمی؟

تکذیب دیدار هاشمی با خاتمی و نیز دیدار انتخاباتی با ناطق نوری در حالی است که از سال گذشته، جلسات انتخاباتی اصلاح طلبان با حضور دو نماینده از دولت آغاز شده بود.
کد خبر : ۱۸۵۵۸۴
گروه سیاسی صراط - یک روزنامه نزدیک به هاشمی رفسنجانی در تلاش برای تکذیب اخبار مربوط به فعالیت های زودهنگام انتخاباتی حامیان دولت و اصلاح طلبان توجیه جالبی به کار برد.

به گزارش گروه سیاسی صراط، روزنامه جمهوري اسلامي از قول هاشمی رفسنجانی نوشت که "چند ماه است كه آقاي خاتمي را نديده‌ام و با آقاي ناطق نوري هم درباره انتخابات مجلس آينده هيچ جلسه يا صحبتي نداشتم."

تکذیب دیدار هاشمی با خاتمی و نیز دیدار انتخاباتی با ناطق نوری و جا زدن آن به عنوان تکذیب فعالیت های انتخاباتی حامیان دولت و اصلاح طلبان در حالی است که از سال گذشته، جلسات انتخاباتی اصلاح طلبان با حضور دو نماینده از دولت آغاز شده بود.

در این میان، هاشمی رفسنجانی البته دیدار با ناطق نوری را تکذیب نکرده و صرفا انتخاباتی بودن جلسه را منکر شده است. این موضوع در کنار مواضع اخیر ناطق نوری که در آن با لحن سیاستمدارانه ای، حضور خود در انتخابات آتی مجلس را رد نکرده بود، قابل تامل است.

ناطق نوری در ماه های اخیر بعد از پیروزی حسن روحانی در انتخابات 92، به تدریج از انزوای گذشته خارج و وارد برخی فعالیت های سیاسی و نیز حاشیه ای شد. درج اخباری در خصوص نقش او در ائتلاف اصلاح طلبان با حامیان دولت فعلی، و کدهایی که پس از آن در نزدیکی به اصلاح طلبان بروز کرد، احتمال حضورش در انتخابت مجلس را افزایش داد.

به طور مثال ناطق نوری، پس از انتخابات 92، به جلسه افطاری عارف با حضور خاتمی رفت در حالی که از حضور در جلسه اصولگرایان با محوریت محمدرضا باهنر سر باز زده بود.

ناطق نوری که نقشش در پیروزی روحانی و نیز حضورش در دولت او (فارغ از گرایش های سیاسی دست کم دو باجناق ناطق، وزیر و معاون روحانی هستند) امروز بر کسی پوشیده نیست، شاید تصمیمی برای حضور مستقیم در انتخابات نداشته باشد اما بی تردید نقش محوری را در طیف حامیان دولت در انتخابات آتی بر عهده خواهد گرفت.

در این میان، اصلاح طلبان نیز تا کنون تلاش کرده اند تا حضور مستقل در انتخابات را به زمانی دیگر موکول کرده و محوریت افرادی چون هاشمی و نیز ناطق را بپذیرند.

با این وصف، دیدار هاشمی با خاتمی در شرایطی که بیش از یک سال و نیم تا انتخابات مجلس دهم باقی مانده، نمی تواند موضوعی را تکذیب کند، بلکه تداوم فعالیت های خاموش ناطق نوری، آغاز جدی تحرکات انتخاباتی این طیف را محتمل تر کرده است و چه بسا او در دیدارهای اینچنینی نقش اجرایی مهم تری از خاتمی و حتی هاشمی بر عهده گرفته است.


نظرات بینندگان
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۲ تير ۱۳۹۳
۲۹
۹
اصولگرایان حالا حالاها باید فکر قدرتو از سرشون بیرون کنند!!! حزب سیاسی بدون رهبر همانند کلاس درس بدون معلم است!!! اصلاحات و اعتدال رهبرانی قوی یعنی هاشمی،خلاتمی،ناطق و روحانی دارند در حالی که اصولگرایان هیچ کس را در بین خودشان به عنوان رهبر و ریش سفید قبول ندارند و هر کس ساز خودش را می زند و تا سالیان سال انشقاق و از هم گسیختگی اصولگرایان حتمی است و دیگر رد صلاحیت ها هم نمی تواند به دادشان برسد
آل عمران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۲ تير ۱۳۹۳
۹
۵
مبادا کسانیکه به سوی کفر میشتابند و در آن فرو میروند با این تصور که بر اراده خداوند چیره شده اند ترا اندوهگین کنند . آنان هرگز زیانی به خدا نمیرسانند . خدا میخواهد در آخرت هیچ بهره ای برای آنان نباشد و آنان را عذابی بزرگ خواهد بود .(آل عمران 176)
آل عمران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۲ تير ۱۳۹۳
۵
۵
ما روزهای شکست و پیروزی را میان مردم میگردانیم تا کارهایی که باید انجام شود و خدا کسانی را که ایمان آورده اند معلوم دارد و از میان شما گواهان اعمال را بر گیرد و خدا ستمکاران را دوست نمیدارد و تا خدا کسانی که ایمان آورده اند خالص گرداند و ایمانشان را از هر گونه شرک و کفر و نفاق پاک سازد و کافران را ( و آنان که در جهت منافع و خشنوندی کافران گام بر میدارند )بتدریج به نابودی کشاند .آل عمران 140 و 141
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۲ تير ۱۳۹۳
۱۱
۲۱
در صورت پیروزی اصلاح طلبان در مجلس آینده مردم باید با یارانه و انرژی هسته ای و موشکهای بالستیک و جزایر سه گانه ایرانی خداحافظی نمایند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۲ تير ۱۳۹۳
۲۰
۹
درود بر خاتمی سلام برتعقل وتفکر ومتانت
مرگ بر جهالت وحماقت که درمان ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۲ تير ۱۳۹۳
۱۱
۵
نویسنده محترم و البته تفرقه انداز، با همه احترامی که برای آقای ناطق قائلم، ممکنه بفرمایی نقش آقای ناطق نوری در پیروزی آقای روحانی که شما اونو بر هیچکس پوشیده نمی دانی چیه، تا ما رأی دهنده های آقای روحانی هم در جریان باشیم. دیگه عالم و آدم می دونه که 1. ردصلاحیت آقای هاشمی، 2. نامه آقای خاتمی به عارف و 3. حرف های اصلاح طلبانه آقای روحانی در مناظره ها باعث پیروزی ایشان شد، حالا این وسط نقش آقای ناطق چی بود؟!!!
karbala183
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۲ تير ۱۳۹۳
۷
۱۱
ناطق ریش سفیدی اصلاح طلبان رو قبول نمیکنه....