۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴

انتشار تصویرجعلی از جنازه صرخی+عکس

در پی تحرکات جدید طرفداران «سید محمود حسنی صرخی» در کربلا که منجر به کشته و زخمی شدن دهها نفر در این شهر شد، امروز عکسی جعلی از جنازه وی در شبکه های اجتماعی منتشر شد.
کد خبر : ۱۸۵۶۷۷
صراط: در پی تحرکات جدید طرفداران «سید محمود حسنی صرخی» در عراق که منجر به درگیری آنها با نیروهای امنیتی در کربلا و کشته و زخمی شدن دهها نفر در این شهر شد، امروز عکسی جعلی از جنازه صرخی در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

این تصویر در واقع عکس «شیخ نمر باقر النمر» روحانی شیعه عربستانی است که دو سال پیش ـ تیر ماه 1391 ـ مورد اصابت گلوله نیروهای امنیتی عربستان قرار گرفت و مجروح و سپس باز داشت شد. متقلبان با دستکاری آن عکس، صورتی شبیه به چهره محمود صرخی را به جای چهره نمر گذاشته اند.

همچنین در تصویر دستکاری شده، رنگ عبای نمر (قهوه ای) به رنگ سیاه تغییر کرده است که شاید نشان از سیادت حسنی صرخی داشته باشد. خون روی پیراهن شیخ نمر نیز در عکس تقلبی، بیشتر شده است.

سازندگان تصویر جعلی، لباس نیروی امنیتی سعودی که سر شیخ نمر را بالا نگه داشته است را نیز تیره کرده اند تا یونیفرم و درجه وی معلوم نشود.

تصویر جعلی از جنازه صرخی + عکس

تصویر واقعی: «شیخ نمر باقر النمر» روحانی مجاهد منطقه شرقیه عربستان،  پس از اصابت گلوله نیروهای سعودی

    تصویر جعلی از جنازه صرخی + عکس

تصویر جعلی که با عنوان «جنازه سید محمود حسنی صرخی» منتشر شد     

شایان ذکر است «سید محمود بن عبدالرضا بن محمد صرخی حسنی» متولد کاظمین، از طلاب دینی شیعه و ملبس به لباس روحانیت است که به رغم نداشتن وزن علمی، خود را از شاگردان «آيت‌الله شهید محمدباقر صدر» و «آیت الله العظمی سیستانی» معرفی كرد و از سال 2003 میلادی (در 40 سالگی) با ادعای "مرجعیت" در عراق فعالیت شدید خود را آغاز نمود.

سپس مسایلی همچون "حسنی بودن" و "ارتباط با امام زمان(عج)" درباره وی شایع گردید؛ اگرچه خود وی صریحاً ارتباط با امام زمان(عج) را ادعا نکرده است.

پس از ظهور وی، طرفداران پرشماری از شیعیان جنوب عراق به دور وی جمع شدند و انحراف جدیدی شکل گرفت که نارضایتی و اعتراض مراجع عظام تقلید را در پی داشت. طرفداران صرخی علاوه بر اهانت به ساحت مرجعیت دینی و نمایندگان آنان در عراق، شعارها و حرکات نامتعادل سیاسی نیز انجام دادند که در نتیجه آن نیروهای آمریکایی برای دستگیری صرخی به اتهام کشتن تعدادی از نظامیان آمریکایی اقدام نمودند، ولی این کار صورت نگرفت.

در بهمن 1390 و در پی تحرکات مشکل ساز طرفداران صرخی، اهالی منطقه "الرفاعی" واقع در شهر "ناصریه" (مرکز استان ذی قار) در تظاهراتی اعتراض آمیز خواستار تعطیلی دفتر وی شدند و وسایل دفتر وی را آتش زدند. فردای این اقدام، به منازل دو وکیل آیت الله العظمی سیستانی در این منطقه حمله شد.

دیروز چهارشنبه 11 تیرماه 1393 نیز طرفداران حسنی صرخی با نیروهای امنیتی عراقی در گیر شدند که دهها نفر در آن کشته و زخمی شدند و در کربلای معلی حکومت نظامی اعلام شد. سپس نیروهای امنیتی منطقه "سیف سعد" (واقع در کربلا) که منزل حسنی صرخی در ان منطقه قرار دارد را محاصره کردند.

همزمان، برخی دیگر از طرفداران صرخی در شهرهای دیوانیه و بصره عراق دست به آشوب زده کرده و تعدادی از خیابان‌های شهر را بسته و با نیروهای امنیتی عراقی درگیر شدند. در بصره هواداران صرخی بزرگراه بصره ـ بغداد را مسدود کردند.

استاندار کربلا امروز پنجشنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی در پی یورش به منزل محمود الصرخی این منزل را که از قبل بمب‌گذاری شده بود، از دور منفجر کردند و در در مقر وی یک کارگاه ساخت بمب و مقدار زیادی اسلحه کشف شد و از این پس نیز تمامی طرفداران او در این استان تحت تعقیب خواهند بود.

فرمانده ستاد عملیات منطقه الفرات الاوسط نیز گفت: در پی اغتشاشات اخیر در کربلا، 350 تن از طرفداران الصرخی بازداشت شدند.


منبع: ابنا