۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰

رایزنی های داخلی ۱+۵

رایزنی‌ دوجانبه تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران به ریاست معاونان وزیر خارجه کشورمان با هیأت روس پایان یافت و در حال حاضر گروه ۱+۵ در حال انجام رایزنی‌های داخلی هستند.
کد خبر : ۱۸۵۶۷۸

صراط: در ادامه رایزنی‌های هیأت مذاکره کننده ایرانی با اعضای 1+5، تیم مذاکره کننده کشورمان به ریاست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه با هیأت روس به ریاست سرگئی ریابکوف به رایزنی پرداختند که این رایزنی پس از حدود یک ساعت و نیم پایان یافت.

هیأت روس در گروه 1+5 بعدازظهر دیروز (چهارشنبه) نیز به همراه هیأت چین با محمدجواد ظریف به رایزنی پرداخته بودند.

در حال حاضر هیأت‌های 1+5 در حال انجام رایزنی‌های داخلی هستند.

تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران که صبح دیروز به منظور شرکت در ششمین دور مذاکرات ایران و 1+5 درباره راه‌حل جامع هسته‌ای وارد وین شد روز گذشته و در آستانه این دور از مذاکرات رایزنی‌هایی را با هیات‌های روس و چین به صورت مشترک و رایزنی دوجانبه‌ای را با هیأت مذاکره کننده آمریکایی داشت که البته در این رایزنی‌ها محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران حضور داشت.

ظریف و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز بعدازظهر نیز به مدت یک ساعت در وین به گفت‌وگو پرداختند و مقرر شد که ششمین دور مذاکرات درباره راه‌حل جامع هسته‌ای به ریاست وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صبح امروز (پنجشنبه) انجام شود.

پس از برگزاری نشست افتتاحیه، تیم مذاکره کننده ایرانی به ریاست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی به صورت دوجانبه با هیأت آمریکایی بر سر یک میز به گفت‌وگو نشست که حدود دو ساعت و نیم به طول انجامید.

تیم مذاکره کننده ایرانی به ریاست عراقچی و روانچی همچنین ساعت 15 امروز به وقت محلی با نمایندگان آلمان، فرانسه و انگلستان سه کشور اروپایی در گروه 1+5 به گفت‌وگو پرداخت.


منبع: فارس