۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۷

کی‌روش:ازنظرتکنیکی تیم سی‌و‌ ودوم بودیم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: 99.9 درصد از مردم دنیا به خصوص کارشناسان این بیانیه و این نظر را دادند که خطا روی دژاگه و پنالتی در بازی با آرژانتین کاملا درست بود.
کد خبر : ۱۸۵۶۸۸
صراط: کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد تیم‌ملی در جام‌جهانی راضی بوده است، گفت: بله راضی بوده‌ام. البته رضایت به اندازه کافی نداشتم چراکه آرزویم صعود به دور دوم بود. شما توجه کردید که 99.9 درصد از مردم دنیا به خصوص کارشناسان این بیانیه و این نظر را دادند که خطا روی دژاگه و پنالتی در بازی با آرژانتین کاملا درست بود و من نیز به عنوان مربی تیم‌ملی کاملا با این امر موافق هستم.

کی‌روش ادامه داد: ولی به عنوان مربی این وظیفه من است که همیشه راضی باشم و همیشه به دنبال برد برای تیم‌ام باشم اما همانطور که می‌دانید برای آرزو داشتن نباید مالیات داد و من هم چنین آرزویی داشتم و دیدید که توقع هواداران را نیز به آن سمت‌وسو هدایت کردم.

وی افزود: بازی با نیجریه خیلی استراتژیک بود و هر دو تیم خوب بازی کردند و نتیجه صفر بر صفر نتیجه مناسبی بود اگر در آن سطح بتوانیم بازی کنیم خوب است. تیم‌های بزرگ هم خوب بازی می‌کنند و هم استراتژی خوبی را پیگیری می‌کنند. ما هم می‌توانستیم بعد از بازی با نیجریه شانس صعود به دور دوم را همچنان در تیم‌ملی زنده نگه داریم.

وی ادامه داد: بازی با آرژانتین بسیار قوی ظاهر شدیم، چون همه توقع داشتند این بازی را 5 بر صفر ببازیم، نه تنها همه مردم در جهان بلکه اکثریت کارشناسان و حتی مردم در ایران همه انتظار داشتند یک شکست سنگین را تجربه کنیم اما مقابل آرژانتین بازی سنگینی را ارائه کردیم چون کلید صعود در این بازی بود. بازیکنان ما تقریبا میانگین یک کیلومتر بیشتر از هر بازیکن آرژانتین دویدند و ما چون یک روز کمتر وقت استراحت داشتیم در بازی آخر از بعد روانی و فیزیکی هزینه این موضوع را دادیم و نتوانستیم عملکرد موفقیت‌آمیز خود در دو بازی اول را تداوم ببخشیم.

کی‌روش گفت: با این حال وقتی از لحاظ فیزیکی این موضوع تداوم پیدا نکرد اما از لحاظ روانی بازیکنانم هیچگاه دست از تلاش برنداشتند و کار را رها نکردند. فکر می‌کنم هدف ما این بود که به دور دوم صعود کنیم اما هدف اصلی ما افتخار و غرور و کسب پرستیژ برای فوتبال ایران در برزیل بود. روزی که به جام جهانی رفتیم وقتی همه از گروه ما صحبت می‌کردند هیچ‌کس اسم ایران را نمی‌آورد و تنها گروه سه ‌تیمه مسابقات بودیم اما وقتی برگشتیم اسم ایران در تاریخ فوتبال ثبت شد و این مهم‌ترین مسئله برای ما بود که به جهانیان بفهمانیم که ایرانیان عاشق فوتبال هستند و ما می‌توانیم با غرور فوتبال بازی کنیم.

سرمربی تیم‌ملی گفت: فدراسیون فوتبال با سختی خاصی امکانات را فراهم کرد اما اگر یک مقدار بهتر برنامه‌ها اجرا می‌شد کارمان هم بهتر رو به جلو می‌رفت با این حال خوشحالی اصلی من به خاطر این است که به هدف اصلی زدم و هدف این بود که مردم را خوشحال کنیم و هیچگاه آن را فراموش نمی‌کنم.

کی‌روش در مورد اینکه چه عاملی باعث موفقیت تیم‌ملی بود، گفت: فکر می‌کنم مهم‌ترین مسئله نگرشی بود که داشتیم و در این بازی ارائه کردیم. یک فرق بسیار بزرگ میان ترس و احترام است. ما همیشه سعی کردیم در آماده‌سازی تیم یک چیز را مدنظر قرار دهیم و آن اینکه هیچگاه احترام و جایگاه تیم‌ها باعث برد آنها نمی‌شود. در درجه اول سعی کردیم احترام بگذاریم اما این احترام باعث ترس ما نشود. هم من و هم بازیکنانم مطلع هستند اگر می‌خواهیم موفق شویم برای ما مهم است که ازخودگذشتگی کنیم و رنج بکشیم چراکه تیمی نیستیم که بتوانیم به صورت سیستماتیک به آرژانتین لطمه بزنیم بلکه سعی کردیم با روحیه و جنگندگی تاکتیک‌مان را پیاده کنیم و هرگاه فرصتی پیش آمد سعی کردیم نشان دهیم که ما هم می‌توانیم برنده باشیم و گل هم بزنیم و مطمئنم که آرژانتین و نیجریه چنین حسی را دیدند و به خاطر همین بود که گروه بازیکنان ما ایمان آوردند که می‌توانند. وقتی یک تیم داریم که بازیکنانش مشغول بازی با هم هستند و به هم ایمان دارند این موضوع می‌تواند شما را به اهداف‌تان برساند.

سرمربی تیم‌ملی افزود: همیشه به بازیکنانم گفته‌ام که تفاوت یک گروه از بازیکنان و یک تیم در چیست. به بازیکنانم نشان دادم که به عنوان یک تیم می‌رویم و می‌جنگیم و این نقطه کلیدی بود که چگونه بازیکنانم می‌توانند ضمن کسب احترام به حریف به دنبال هدف‌شان نیز باشند. ما قبل از جام‌جهانی دست‌کم گرفته می‌شدیم و از بعد تکنیکی تیم سی و دوم جهان بودیم و این در حالی بود که تیمی مثل کره جنوبی 16 بازیکن شاغل در اروپا داشت و 16 بازی دوستانه قبل از جام جهانی برگزار کرده بود و همچنین الجزایر، نیجریه و بوسنی به همین ترتیب. اما وقتی در یک مسیر مناسب و با هدف حرکت می‌کنیم به این مهم می‌توانید دست پیدا کرده و موفق باشید. نقطه برجسته بازیکنان‌مان این بود که چگونه جنگیدند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۵ - ۱۴ تير ۱۳۹۳
۰
۰
من نه خودباخته ام و نه خودشیفته!
ولی این را می دانم که این نوع فلسفه، نگرش ، پرستیژ، برنامه ریزی، وجدان کاری و... را باید با چراغ در بین خودیها بگردیم بلکه 1% آنرا پیدا کنیم.
لطفا در مقابل آموختن گارد نگیریم