۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۱

عنکبوت‌های ماهی خوار + عکس

تاکنون عقیده بر این بود که عنکبوت‌ها فقط حشرات را طعمه خود قرار می‌دهند. اما هم اکنون دانشمندان یافته هایی دست یافتند که عنکبوت‌ها ماهی ها را هم شکار می‌کنند.
کد خبر : ۱۸۶۱۶۰
صراط: برخلاف نظر بسیاری از زیست شناسان که عنکبوت ها حشرات را شکار می کنند، محققان یافته های جدیدی دارند که عنکبوتها صرفا شکارچی حشرات نیستند. برخی از گونه‌های بزرگتر عنکبوت‌ها به عنوان مکمل در رژیم غذایی خود از صید ماهی هم استفاده می‌برند. 

عنکبوت‌های ماهی خوار + عکس

محققان مشاهدات علمی زیادی را انجام و سند سازی کردند که گونه‌های زیادی از عنکبوت‌ها که در سرتاسر جهان یافت می‌شوند به عنوان یک مکمل غذایی از ماهی‌ها نیز استفاده می‌کنند. 

بررسی‌های بعمل آمده نشان می‌دهد که پنج گروه از عنکبوتها ماهی‌های وحشی را شکار می کنند و سه گروه از انها هم ماهیان را که در شرایط آزمایشگاهی نگهداری می‌شوند را شکار می کنند. 

به گفته آنان عنکبوت‌های نیمه آبزی به طور معمول در کنار جریان آب شیرین کم عمق، استخر و یا مرداب‌ها ساکن هستند. این عنکبوت‌ها، که برخی از آنها قادر به شنا، غواصی و راه رفتن بر روی سطح آب می‌باشند، با آنزیم‌های قدرتمند و نوروتوکسین‌هایی که دارا هستند می توانند برخی از ماهی‌ها که جثه آنها حتی چند برابر عنکبوت‌ها هست را بکشند و هضم کنند.  

محققان معتقدند این یافته‌ها که گونه‌های فراوانی از عنکبوتها تمایل داردند تا ماهی شکار کنند بسیار تازه است  و این عنکبوت ها در سراسر جهان نیز وجود دارند.  شواهد نشان می‌دهد که ماهی برای این عنکبوتها یک رژیم غذایی مکمل است که عنکبوت‌ها گاها از آن استفاده می‌کنند.
خبر فوری

بالگرد حامل ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد/ تلفات جانی این حادثه مشخص نیست