۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷
حجت الاسلام شجاع در برنامه «کوی محبت» مطرح کرد

عقل عاطفی زنان بیشتر از مردان است

حجت الاسلام شجاع گفت: عقل عاطفی مخصوص زنان است که همان عاطفه زن‌هاست که برای تربیت فرزندان و به تعادل رساندن جامعه و تخلیه روانی آن لازم است. عقل علمی و کاربردی در مردها بیشتر از زن‌هاست اما عقل عاطفی زنان بیشتر از مردان است.
کد خبر : ۱۸۶۳۱۷
صراط: شب گذشته ویژه برنامه ماه رمضان «کوی محبت» به طور مستقیم از نجف اشرف با اجرای سید مصطفی موسوی از شبکه 2 سیما پخش شد. حجت الاسلام شجاع با آرزوی قبولی طاعات  و عبادات همه روزه داران، سخن آغاز کردو گفت:در ابتدای برنامه علاقمندم روایتی از امام رضا (ع) نقل کنم و حضرت از پدرانشان روایت کردند حضرت رسول (س) به امیر المومنین (ع) گفتند من  درباره تو از خداوند سبحان پنج  چیز خواستم .اول خواستم وقتی قبرم شکافته می شود و خاک بر من می ریزندعلی بالای سرم باشد، زمانی که میزان عمل قرار می گیرد ،تو همراه من  باشی .سوم خواستم حامل پرچم خودم قرار دهد، از خدا خواستم تو امت من را از حوضم سیراب کنی  (به همین دلیل امیر المومنین را ساقی کوثر می گوییم ) و تو علی را  رهبر امتم به سوی بهشت قرار دهد. ودر انتهای روایت حضرت رضا (ع) می فرمایند پیغمبر (ص) می فرمایند :خداوندی را سپاس و شکر که بواسطه امیر المومنین بر من منت نهاد.

دوست داشتن علی (ع) ایمان است

وی در ادامه تاکید کرد: سعی کنیم سیره حضرت امیر رادر جای جای زندگی قرار دهیم. در روایت آمده است دوست داشتن حضرت علی (ع )هم ایمان است همچنین در روایتی دیگرداریم عنوان نامه عمل ما به عنوان سرفصل «حب امیر المومنین» است. انشاء اله در سیرت و صورت محب آقا امیرالمومنین (ع) باشیم.

شجاع در بخش دیگری از برنامه مانند شب‌های گذشته به رفتار حضرت امیر و رابطه آن بزرگوار با همسر گرانقدرش اشاره کرد و گفت: حضرت امیر (ع) و حضرت فاطمه (س) زوجی موفق و متعادل بودند و می دانستند چطور در قبال یکدیگر باید رفتارکنند. در زندگی روزمره هم حضرت علی (ع) حضرت فاطمه را مورد مشورت قرار می‌داد به عنوان مثال قرار بود چند نفر به عیادت حضرت فاطمه (س) بیایند و از حضرت امیر (ع) اجازه خواستند ایشان پاسخی نداد و با فاطمه (س) مطرح کرد و ایشان پاسخ دادند: یا عهلی من همسرت هستم و خانه هم خانه توست. از این دست مسایل در زندگی امیر المومنین بسیار است .

عقل عاطفی زنان بیشتر از مردان است

وی در ادامه اتهامات جوامع غربی به مسلمانان و حقوق زنان در اسلام  اشاره کرد و گفت: می گویند در اسلام زن‌ها را ناقص العقل می گویند باید در این مسئله تعمق کرد ما دو نوع عقل داریم. عقل عاطفی و عقل علمی. عقل عاطفی مخصوص زنان است که همان عاطفه زن‌هاست که برای تربیت فرزندان و به تعادل رساندن جامعه و تخلیه روانی آن لازم است . عقل علمی و کاربردی در مردها بیشتر از زن‌هاست اما عقل عاطفی زنان بیشتر از مردان است.

زندگی خصوصی دستاورد تفکر غرب است/ شیوه امیر (ع) تعامل دو جانبه است

حجت الاسلام شجاع در ادامه تاکید کرد: در جای دیگر ما را متهم می کنند که به زنان ظلم شده است اگر به شیوه امیر (ع) عمل کنیم نیازی نداریم افرادی در جامعه اسلامی ، فمینیست را ترویج کنند. یا بحث زندگی خصوصی را مطرح می‌کنند. زندگی خصوصی  دستاورد تفکر غرب است که به ما دیکته می‌کنند. زن و مرد زندگی خود را داشته باشند و تفریحات خود را  داشته باشند و در زندگی به یکدیگر کمک نرسانند این  شیوه حضرت امیر نیست، تعامل دو جانبه است بالاتر از آن از خود گذشتن برای طرف مقابل شیوه آن حضرت است.

بخشی از برنامه «کوی محبت» به گزارشی از فعالیت‌های مختلف ستاد عتبات عالیات در ساخت صحن حضرت زهرا (س)  و بخش دیگر برنامه از چگونگی ساخت ضریح مبارک سید ابراهیم بن مجاب در اراک و نصب آن در کربلای معلی اختصاص یافت. سرویس صوتی شبکه اجتماعی کوی محبت نیز راه اندازی شد و تنها مشترکین 091 می‌توانند به شماره 99223006 پیامک بزنند و عضو سرویس صوتی شبکه اجتماعی شده و هر روز دعاهای روزانه، افطار، سحر و ادعیه مختلف را دریافت کنند.

روز هشتم ماه مبارک ویژه برنامه رمضان «کوی محبت» با صلوات خاصه حضرت رضا به پایان رسید. برنامه «کوی محبت» به سفارش گروه معارف شبکه دو سیما و مشارکت ستاد بازسازی عتبات عالیات هرشب از ساعت 20 تا 20:30 پخش می‌شود.
منبع: فارس