۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴

تصمیم فیفا برای بازیکنی که کمر نیمار را شکست

کمیته انضباطی فیفا اعلام کرد که بازیکن کلمبیا را به دلیل خطا بر روی ستاره برزیل محروم نخواهد کرد.
کد خبر : ۱۸۶۳۹۳
صراط: تیاگو سیلوا دیدار نیمه‌نهایی جام‌جهانی میان دو تیم برزیل و آلمان را از دست خواهد داد زیرا فیفا درخواست برزیل برای لغو اخطار وی در دیدار مقابل کلمبیا را نپذیرفت.

کاپیتان تیم ملی فوتبال برزیل در دقیقه 64 در جریان پیروزی دو بر یک مقابل کلمبیا دومین اخطارش را گرفت تا از بازی نیمه‌نهایی محروم شود.

فدراسیون فوتبال برزیل با امید به اینکه فیفا اخطار این بازیکن 29 ساله در دیدار با کلمبیا را ببخشد تا وی بتواند در دیدار نیمه‌نهایی مقابل آلمان بازی کند، تصمیم گرفت درخواستی به فدراسیون بین‌المللی فوتبال ارائه دهد. با این حال درخواست آنها مورد موافقت قرار نگرفت و کمیته انضباطی فیفا این درخواست را رد کرد.

در بیانیه فیفا نوشته شده است: با توجه به درخواست فدراسیون فوتبال برزیل مبنی بر لغو اخطاری که به تیاگو امیلیانو دا سیلوا در دیدار مقابل کلمبیا نشان داده شد، به این نتیجه رسیدیم که با توجه به این که این درخواست هیچ پایه قانونی ندارد، کمیته انضباطی فیفا آن را نپذیرد.

کمیته انضباطی فیفا همچنین تأیید کرد که هیچ مجازاتی برای خوان زونیگا، مدافع کلمبیا به دلیل خطایی که روی نیمار انجام داد و باعث مصدومیت وی شد، در نظر نخواهد گرفت.

نیمار در دقیقه 86 مسابقه به دلیل برخورد زانوی زونیگا به کمرش دچار ترک‌خوردگی مهره کمر شد تا ادامه جام‌جهانی را از دست بدهد.

فدراسیون فوتبال برزیل به فیفا اعتراض کرد که این بازیکن به دلیل این خطا کارت زرد هم نگرفته است اما فیفا اعلام کرد که نمی‌تواند مجازاتی برای اتفاقی که «از توجه مقامات مسابقه دور نمانده» در نظر بگیرد.

در بیانیه کمیته انضباطی فیفا نوشته شده: کمیته انضباطی فیفا نمی‌تواند در خصوص اتفاقی که رخ داده، تصمیمی بگیرد زیرا داور مسابقه این اتفاق را زیر نظر داشت و این مسئله از توجه او دور نماند؛ این یکی از پیش‌شرط‌ها برای اخذ تصمیم توسط فیفا است. علاوه بر این کمیته انضباطی فیفا نمی‌تواند تصمیم داور را در این مورد اصلاح کند زیرا هیچ کارت زرد یا قرمزی به این بازیکن نشان داده نشد.

منبع: فارس