۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۲

واکنش‌ها به تحقیر برزیل برابر آلمان

شکست هفت بر یک برزیل مقابل آلمان در نیمه نهایی جام جهانی 2014 اهالی فوتبال و حتی سیاسیون را در شوک فرو برد.
کد خبر : ۱۸۶۵۵۸
صراط - شکست هفت بر یک برزیل مقابل آلمان در نیمه نهایی جام جهانی 2014 اهالی فوتبال و حتی سیاسیون را در شوک فرو برد.

لوو: شکست در نيمه‌نهايي بسيار تلخ است

سرمربي تيم ملي آلمان پس از پيروزي پر گل برابر برزيل عنوان کرد، با هواداران فوتبال اين کشور ابراز همدردي مي‌کند. او همچنين رمز موفقيت تيمش را شجاعت بازيکنانش دانست.

تيم ملي آلمان موفق شد در يک بازي بي‌نقص برزيل را با نتيجه 7 بر يک شکست دهد و به فينال ماراکانا راه يابد. آنها اين فرصت را دارند تا با برتري در ديدار نهايي چهارمين قهرماني خود در جام‌هاي جهاني را به دست آورند.

يوآخيم لوو، سرمربي تيم ملي آلمان پس از پيروزي تيمش مقابل برزيل در نشست خبري حاضر شد و گفت: با هواداران برزيلي و مردم اين کشور همدردي مي‌کنم. آنها پس از گل‌هاي ما همگي در شوک فرو رفتند. من اين موضوع را کاملا درک مي‌کنم.

سرمربي تيم ملي آلمان با تمجيد از لوئيس فليپه اسکولاري گفت: براي اسکولاري متاسفم. تيم ملي ما در جام جهاني 2006 نيز اميد زيادي براي قهرماني داشت اما يک شکست برابر ايتاليا باعث شد نتوانيم به هدف اصلي‌مان برسيم. شکست در نيمه‌نهايي بسيار تلخ است. مي‌دانم که او اکنون چه حسي دارد. زماني که در جام جهاني 2006 مربي آلمان بودم اين حس را تجربه کردم. اکنون تنها مي‌توانم با او ابراز همدردي کنم.

او در ادامه گفت: در نيمه نخست هر کاري که مي‌خواستيم کرديم. خيلي مهم بود که برابر تيمي مثل برزيل با شهامت در ميدان حاضر شويم. قدرت هجومي ما در اين ديدار برزيلي‌ها را غافلگير کرد و توانستيم به گل برسيم. پس از آن توانستيم از اشتباهات حريف در خط دفاع نهايت استفاده را کرده و به گل‌هاي بعدي برسيم.

لوو در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره شانس بالاي اين تيم براي پيروزي در بازي روز يکشنبه و قهرماني در جام جهاني گفت: کمي فروتني هم خوب است. فردا خيلي آرام و راحت تمرين‌هايمان را براي بازي فينال شروع مي‌کنيم و اميدواريم که بتوانيم بازي خوبي در فينال داشته باشيم. از حالا به بعد بايد اين بازي را فراموش کنيم و به فکر بازي در فينال باشيم. برابر هر حريفي قرار بگيريم بازي بسيار سختي خواهيم داشت. فرقي نمي‌کند هلند و آرژانتين هر دو از تيم‌هاي بزرگ دنيا هستند.

ولفگانگ نيرزباخ، رييس فدراسيون فوتبال آلمان نيز پس از اين پيروزي تاريخي عنوان کرد: اکنون بايد گام بعدي را برداريم. من ستاره چهارم را مي‌خواهم. شما بايد اين ستاره را براي من بياوريد.

رييس‌جمهور برزيل: مثل همه برزيلي‌ها ناراحتم

ديلما روسف به شکست سنگين تيمش برابر آلمان در شبکه اجتماعي خود واکنش نشان داد.

تيم ملي برزيل در مرحله نيمه نهايي جام جهاني با نتيجه تحقيرآميز 7 بر يک برابر آلمان شکست خورد. نتيجه‌اي که سنگين‌ترين شکست تاريخ فوتبال اين کشور بوده است.

ديلما روسف، رييس جمهور برزيل پس از اين شکست سنگين در حالي که بسيار ناراحت بود در شبکه اجتماعي خود در توئيتر نوشت: مثل همه برزيلي‌ها خيلي خيلي ناراحتم. من در کنار بازيکنان و هواداران فوتبال برزيل هستم.

رييس جمهور برزيل که از قهرماني تيم ملي اين کشور مطمئن بود پيش از اين ديدار گفته بود روز يکشنبه در ورزشگاه ماراکانا حاضر مي‌شود و جام قهرماني را به تياگو سيلوا کاپيتان برزيل خواهد داد.

توني کروس: کسي اين نتيجه را پيش‌بيني نمي‌کرد

هافبک تيم ملي آلمان از نتيجه کسب شده برابر برزيل ابراز خوشحالي کرد و گفت فکر نمي‌کند کسي اين نتيجه را پيش‌بيني کرده باشد.

تيم ملي آلمان موفق شد در يک بازي درخشان با نتيجه 7 بر يک برزيل را شکست دهد و به فينال جام جهاني راه يابد. توني کروس که پس از پايان اين ديدار به عنوان بهترين بازيکن زمين انتخاب شد، گفت: نمايشي فوق‌العاده و باور نکردني داشتيم. اين بهترين بازي آلمان است که به ياد دارم. از دقيقه يک مسابقه باور داشتيم که مي‌توانيم پيروز اين مسابقه شويم. از اشتباه‌هاي حريف نهايت استفاده را برديم و توانستيم به پيروزي درخشاني برسيم.

کروس ادامه داد: پس از اين که گل نخست را به ثمر رسانديم گل‌هاي بعدي انگار خود به خود زده مي‌شدند. آيا کسي بوده است که پيش‌بيني کرده باشد ما اين بازي را 7 بر يک مي‌بريم. اصلا باور نمي‌کنم اگر کسي چنين گفته باشد. همان طور که گفتم در اين مسابقه عالي و باور نکردني ظاهر شديم. اين همه چيزي است که مي‌توانم گفته باشم. از اول که به برزيل آمديم هدف‌مان قهرماني بود. از کسب اين نتيجه خيلي خوشحاليم و با قدرت گام بعدي را برخواهيم داشت. يک بازي بسيار سخت در انتظار ماست. هيچ تيمي در نيمه نهايي قهرمان جهان نشده اين نتيجه فايده‌اي براي ما ندارد. بايد به فکر حضوري قدرتمند در فينال باشيم.

مولر: فقط يک قدم تا قهرماني مانده است

توماس مولر با خوشحالي از پيروزي تيمش برابر برزيل عنوان کرد، هيچ کس انتظار کسب اين نتيجه را نداشت.

تيم ملي آلمان با ارائه يک نمايش فوق‌العاده توانست برزيل را با نتيجه 7 بر يک شکست دهد و به فينال ماراکانا راه يابد. آنها اکنون منتظر هستند تا از بين هلند و آرژانتين حريف‌شان در اين ديدار مشخص شود.

توماس مولر که با گلزني در اين ديدار تعداد گلش را در جام‌هاي جهاني به عدد 10 رساند، گفت: هيچ آلماني انتظار نداشت که ما با اين نتيجه زمين مسابقه را ترک کنيم اما نشان داديم که چه تيم خوب و باارزشي هستيم. ما مثل يک تيم بازي کرديم. اکنون تنها به پيروزي در فينال فکر مي‌کنيم. فقط يک قدم تا کسب قهرماني باقي مانده است.

توماس مولر در پايان گفت: مي‌دانستيم که برزيل بازي را هجومي آغاز مي‌کند و فضاهاي زيادي در خط دفاع خود خالي خواهد گذاشت. به همين خاطر توانستيم از فضاهاي موجود در خط دفاع آن‌ها به بهترين شکل استفاده کنيم. اين بازي کاملا با بازي ما و الجزاير تفاوت داشت. تيم ما شايسته حضور در فينال جام‌جهاني بود.

کلوزه: اتفاقي که افتاده را نمي‌توانم هضم کنم

ستاره خط حمله تيم ملي آلمان گفت که نمي‌تواند پيروزي قاطعانه کشورش برابر برزيل و تبديل شدن خود به رکورددار بيشترين گل زده در جام جهاني را باور کند.

ميروسلاو کلوزه، مهاجم تيم ملي آلمان که گل دوم پيروزي 7 بر يک ژرمن‌ها برابر برزيل در اولين ديدار از مرحله نيمه نهايي جام جهاني را به ثمر رساند تا با 16 گل در 23 بازي‌اش در چهار دوره جام جهاني،‌ رکورددار بيشترين گل‌زده در تاريخ اين رقابت‌ها شود، اظهار داشت: نمي‌توانم اتفاقاتي که در اين بازي رخ داد را هضم کنم. نمي‌دانم چه چيزي بايد بگويم. ما واقعاً خوب بازي کرديم. شروع فوق‌العاده‌اي داشتيم، هماهنگ بوديم و تمام آن چيزي‌هايي که در تمرينات انجام داده بوديم را در زمين بازي پياده کرديم.

کلوزه افزود: حتي بازيکنان نيمکت‌نشين تيم نيز همانقدر تحت تأثير اتفاقات زمين بازي قرار گرفته بودند که ما در داخل زمين.

ستاره خط حمله لاتزيو درباره گلي که به ثمر رساند هم خاطرنشان کرد: زماني که توني کروس توپ را برايم فرستاد آماده بوديم تا آن را به سمت دروازه شليک کنم و خوشبختانه توانستم اين کار را انجام دهم. من واقعاً خوشحالم.

گلي که کلوزه مقابل برزيل به ثمر رساند، دومين گل او در جام جهاني 2014 برزيل پس از گلي که در مرحله گروهي به غنا زد، بود.

رونالدو: اسکولاري وظيفه دارد برزيل را سوم کند

مهاجم سابق تيم ملي برزيل پس از بازي اين کشور برابر آلمان عنوان کرد اکنون اسکولاري وظيفه دارد تا برزيل را به مقام سوم جام جهاني برساند.

تيم ملي برزيل با نتيجه پرگل 7 بر يک برابر آلمان شکست خورد تا با يک نتيجه تحقيرآميز از رسيدن به فينال باز بماند.

رونالدو، بازيکن بزرگ تاريخ برزيلي‌ها پس از اين شکست سنگين به انتقاد از تيم ملي برزيل پرداخت. او پس از پايان اين ديدار در جمع خبرنگاران کشورش حاضر شد و گفت: بازيکنان برزيل اشتباهات زيادي در اين ديدار داشتند و به بدترين شکل ممکن مجازات شدند. اکنون اسکولاري بايد حتما تيم را به مقام سوم جام جهاني برساند. اين يک وظيفه براي او محسوب مي‌شود.

رونالدو که رکوردش در اين ديدار از سوي ميروسلاو کلوزه شکسته شد در ادامه گفت: فوتبال برزيل يک روز نااميد کننده را پشت سر گذاشت. اين تحقيرآميزترين شکست تاريخ فوتبال ما بود. فکر نمي‌کنم بازيکنان ما براي اين بازي مشکلي داشتند. آلمان تيم بهتر بود و به پيروزي رسيد. شکي در اين نيست اما واقعا نمي‌دانم چه عاملي باعث شد که ما در اين ديدار چنين نتيجه‌ سنگيني را بپذيريم.

اسکولاري: من مسئول اين‌ شکست فاجعه‌آميزم

سرمربي تيم ملي برزيل مسئوليت شکست سنگين 7 بر يک سلسائو برابر آلمان در مرحله نيمه نهايي جام جهاني 2014 را بر عهده گرفت.

لوئيز فليپه اسکولاري پس از شکست تحقير‌آميز برزيل برابر آلمان که سنگين‌ترين شکست تاريخ سلسائو در تمامي ادوار جام جهاني بود، گفت او مقصر اصلي رقم خوردن اين ناکامي بزرگ براي ميزبان رقابت‌هاست.

اسکولاري اظهار داشت: به خاطر نتيجه‌اي که براي اين بازي رقم خورد از مردم مي‌خواهيم که ما را ببخشند. از هواداران به خاطر حمايت‌شان با وجود اين شکست تشکر مي‌کنم. آنها در اواسط بازي که ما از آلمان عقب بوديم نيز ما را حمايت کردند.

اسکولاري افزود: من مسئول رقم خوردن اين نتيجه فاجعه‌‌‌آميز هستم. من بودم که تاکتيک‌ها و بازيکنان را انتخاب کردم. من مسئول همه چيز هستم.

سرمربي سلسائو تصريح کرد: اتفاقي که امروز رخ داد ربط زيادي به اينکه ما چگونه بازي کرديم نداشت. ما کنترل بازي را از دست داديم، چيزي که طبيعي نيست اما از اين اتفاقات رخ مي‌دهد.

سزار: توضيح شکست برابر آلمان سخت است

سنگربان تيم ملي برزيل اعتراف کرد براي او سخت است دلايل شکست سنگين سلسائو برابر ژرمن‌ها در مرحله نيمه نهايي جام جهاني 2014 را توضيح دهد.

ژوليو سزار، سنگربان تيم ملي برزيل پس از شکست 7 بر يک تيمش برابر آلمان در اولين ديدار از مرحله نيمه نهايي جام جهاني 2014 اظهار داشت: توضيح اينکه چه اتفاقي در اين بازي رخ داد، واقعاً‌ سخت است. بايد اعتراف کنيم که آلمان بازي خوبي را ارائه کرد.

سزار افزود: همه چيز تا قبل از اين بازي زيبا بود. از هواداران به خاطر حمايت فوق‌العاده‌شان از ما تشکر مي‌کنيم. حالا بايد به خانه و کنار خانواده‌هاي خود برگرديم و آنها را در آغوش بگيريم. واقعاً حس تلخي است.

سنگربان پيشين اينتر تصريح کرد: دوست داشتم بازي يک بر صفر تمام شود آن هم با اشتباه من تا اينکه 7 بر يک شکست بخوريم. خدا را شکر که به من فرصتي داد يک بار ديگر به کشورم خدمت کنم. از همه کساني که اين فرصت را به من دادند تشکر مي‌کنم.

لوئيز: شکست برابر آلمان به رؤياي ما پايان داد

کاپيتان تيم ملي برزيل پس از شکست تيمش برابر آلمان در مرحله نيمه نهايي جام جهاني 2014 گفت: اين باخت رؤياي ما را پايان داد آن هم به شيوه‌اي که نمي‌خواستيم.

داويد لوئيز، مدافع و کاپيتان تيم ملي برزيل پس از شکست 7 بر يک سلسائو برابر آلمان در اولين ديدار از مرحله نيمه نهايي جام جهاني 2014 اظهار داشت: ما مي‌خواستيم مردم برزيل را خوشحال کنيم اما نتوانستيم. از تمام برزيلي‌ها عذر مي‌خواهيم. همه مي‌دانستند که اين بازي براي ما چقدر مهم بود، اينکه ما چقدر مي‌خواستيم مردم برزيل را خوشحال ببينيم.

مدافع تيم ملي فوتبال برزيل افزود: آلمان از ما بهتر بازي کرد. امروز، روزي غمگين براي ما بود. اين شکست رؤياي ما را پايان داد آن هم به شيوه‌اي که نمي‌خواستيم اما اين شکست به ما درس داد. من هرگز تسليم نمي‌شوم.

نظرات بینندگان
عاطفه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۳
۷
۱۴
شکست برزیل ارزوی مردم برزیل هم بود