۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵

۲ سال زندان برای توهین به اردوغان

سردادستان دادگاه «وان»، «عثمان بایدمیر» شهردار سابق دیار بکر را به توهین به نخست وزیر ترکیه متهم کرده و خواهان حبس این سیاست مدار کُرد شد.
کد خبر : ۱۸۶۶۸۴
صراط: سردادستان دادگاه «وان»، «عثمان بایدمیر» شهردار سابق دیار بکر را به توهین به نخست وزیر ترکیه متهم کرده و خواهان حبس این سیاست مدار کُرد شد.

به گزارش کردپرس، سردادستان دادگاه جمهوری ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «عثمان بایدمیر» از سیاستمداران کُرد وابسته به پ.ک.ک و شهردار سابق دیاربکر، باید به مدت دو سال زندانی شود.

دادگاه جمهوری وان اعلام کرده که پرونده بایدمیر را برای عالیترین مقام دستگاه قضای ترکیه ارسال کرده تا به زودی به جرم او رسیدگی شود. در این پرونده، عثمان بایدمیر به این متهم شده که در سال 2012 میلادی و به دنبال دستگیری گسترده گروهی از اعضای شاخه‌های مدنی پ.ک.ک (KCK) در یک سخنرانی عمومی، الفاظ رکیکی در مورد رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به کار برده و او را تحقیر کرده است.

عثمان بایدمیر از سیاست مداران مشهور وابسته به پ.ک.ک به مدت سه دوره پست شهرداری دیاربکر را در اختیار داشت. وی در انتخابات مارس سال 2014 در حوزه انتخابیه «شانلی اورفا» به عنوان نامزد مورد حمایت حزب صلح و دموکراسی (BDP) وارد عرصه رقابتها شد اما با اختلاف جدی از نامزد حزب عدالت و توسعه شکست خورد. برخی از تحلیل گران سیاسی ترکیه بر این باورند که بایدمیر به خاطر انتقاداتی که از مسئولان پ.ک.ک و حزب صلح و دموکراسی مطرح کرده، عمداً در شهری به عنوان نامزد معرفی شد، که احتمال شکست او، از قبل آشکار بود.

منبع: فارس