۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳

عالمی که در آزمون «فرزند ناخلف» پایش نلرزید

شاید برای نسل سوم انقلاب باورش سخت باشد که مردانی در جمهوری اسلامی بوده و هستند که در راه اعتلای انقلاب و آرمان هایش پای حکم اعدام «فرزندان ناخلف» خود را هم امضاء می‌کنند.
کد خبر : ۱۸۶۸۰۰
صراط: مراسم تشییع پیکر آیت‌الله محمدی گیلانی از مبارزان انقلاب اسلامی و از یاران نزدیک امام خمینی(ره) صبح امروز (پنج شنبه) 19 تیرماه از روبروی مدرسه عالی شهید مطهری با حضور شخصیت‌های سیاسی برگزار شد.

آیت‌الله محمدی گیلانی از 30 اردیبهشت ماه امسال به دلیل مشکل ریوی در بخش آی سی یو بیمارستان پارس تهران بستری بود و بامداد روز گذشته (چهارشنبه) در سن 86 سالگی دار فانی را وداع گفت.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ریاست دادگاه انقلاب، دیوان عالی کشور، نماینده مردم تهران در سه دوره مجلس خبرگان رهبری، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیری و عضویت در فقهای شورای نگهبان را برعهده داشته است.

شاید برای نسل سوم انقلاب باورش سخت باشد که مردانی در جمهوری اسلامی بوده و هستند که در راه اعتلای انقلاب و آرمان‌هایش پای حکم اعدام «فرزندان ناخلف» خود را هم امضاء می‌کنند.

از مهمترین وقایع زندگی این عالم ربانی می‌‌توان به زمانی اشاره کرد که آیت‌الله محمد محمدی گیلانی، به دستور امام(ره) ریاست دادگاه‌های انقلاب را بر عهده گرفته بود و شخصاً محاکمه فرزندان خود را انجام داد و دو تن از پسرانش را به سبب فعالیت‌های ضدانقلابی به اعدام محکوم کرد.

شاید به پاس همین عدالت‌طلبی و بی‌توجهی به ملاحظات خانوادگی در راستای حفظ نظام بود که 28 سال  بعد و در سال 88 به پاس سال‌ها تلاش و مجاهدت ایشان در عرصه‌های مختلف قضایی نشان درجه یک عدالت به وی اهدا شد.

تشییع پیکر این عالم ربانی که با حضور پرشور مردم و شخصیت‌های سیاسی همراه بود، با عزاداری اباعبدالله آغاز شد و پس از اقامه نماز به امامت حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، پیکر این عالم ربانی بر روی دستان مردم انقلابی تشییع شد.

پیکر این عالم ربانی پس از برگزاری مراسم تشییع، برای تدفین به شهر مقدس قم منتقل شد.

 آیت‌الله جنتی، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، حجت‌الاسلام حسن خمینی، حجت‌الاسلام رئیسی معاون اول قوه قضاییه، حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات، حجت‌الاسلام منتظری رئیس دیوان عدالت اداری، آیت‌الله گرکانی رئیس دیوان عالی کشور، حجت‌الاسلام مصباحی مقدم ، محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس، علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، پورمحمدی وزیر دادگستری، نوبخت سخنگوی دولت، جنتی وزیر ارشاد، حجت السلام غلامحسین محسنی اژه ای، آیت الله محمد امامی کاشانی، حجت الاسلام عباسی فرد به نمایندگی از آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصحلت نظام، جمعی از نمایندگان مجلس ، چهره‌های سیاسی و قضایی حضور داشتند.

حرف آخر آنکه اقدام تحسین برانگیز این عالم ربانی امروز باید الگویی باشد برای همه کسانی که سالها در رکاب انقلاب بوده‌اند اما در این روزهای فتنه‌آلود، در مخمصه انتخاب «منفعت اولاد» و «مصلحت انقلاب و نظام» قرار داده است.
منبع: فارس