۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲

تشدید بروز بیماری قلبی در برزیل

شکست سنگین تیم ملی فوتبال برزیل در برابر آلمان در رقابت های جام جهانی موجب تشدید بروز بیماری های قلبی و عروقی در میان برزیلی ها شد.
کد خبر : ۱۸۶۸۴۰
صراط: فوتبال و رقابت های جام جهانی می تواند باعث بروز احساسات شدیدی در افراد شود.چنانچه تحقیقات نشان می دهد هر یک از بازی های تیم ملی فوتبال برزیل در جام جهانی بیستم موجب افزایش بروز حملات قلبی و بیماری های قلبی - عروقی در میان مردم این کشور شد.

براساس گزارش یورونیوز،  پس از پیروزی قاطع آلمان در برابر برزیل شمار حملات قلبی و بیماری های قلبی - عروقی در برزیل به اوج خود رسید.

نبیل غریب پزشکی که در این زمینه تحقیقاتی را انجام داده است در این مورد گفت : در رقابت های جام جهانی آفریقای جنوبی در دیدار برزیل در برابر تیم های ضعیف تر هیچ اتفاقی نیفتاد البته مواردی مشاهده شد ولی مسئله خاصی وجود نداشت اما زمانی که برزیل در برابر هلند بازی را واگذار کرد و از دور رقابتها خارج شد ناامیدی عظیمی به وجود آمد. در آن زمان بروز بیماری های قلبی به میزان ۲۵ درصد در برزیل افزایش یافت .

این پزشک گفت :مشخص است احساسات افراد زمانی که حریف قدرتمند یا بازی پر تنش است شدیدتر می شود بنابراین افراد احساساتی نباید بازی های حساس را تماشا کنند.
منبع: ایرنا