۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶

20 هکتار دیگر در آتش سوخت

مسئول روابط عمومی پارک ملی گلستان از مهار آتش‎سوزی در ییلاق دشت این پارک پس از هفت ساعت تلاش بی‎وقفه خبر داد.
کد خبر : ۱۸۶۸۵۲
صراط: یحیی مرادی دقایقی پیش در گرگان اظهار داشت: نیروهای اطفای حریق تا پایان وقت در محل حضور خواهند داشت تا آتش زیر خاکستر مجددا شعله‎ور نشود.

وی با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی گلستان و سایر نیروهای ستادی در منطقه حضور دارند، تصریح کرد: حدود 20 هکتار از بخش ییلاق دشت پارک ملی گلستان طعمه حریق شد.

مسئول روابط عمومی پارک ملی گلستان بیان داشت: با تلاش بسیار زیاد ماموران و نیروهای مردمی موفق به مهار آتش‎سوزی شدیم.

مرادی در خصوص علت آتش‎سوزی این بخش از ذخیره‎گاه زیست‎کره استان بیان داشت: باز هم عامل انسانی دلیل آتش‎سوزی بوده و دامداران و شکارچیان سبب‎ساز این آتش‎سوزی شدند.

وی افزود: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی استان تا روز گذشته در منطقه بودند اما از ساعت 12 ظهر امروز آتش از نقطه‎ای شعله‎ور شده و بالاخره پس از مرارت فراوان مهار شد.

مسئول روابط عمومی پارک ملی گلستان یادآور شد: آتش‎سوزی بخش‎هایی از منطقه کوملی و قزقلعه که مرتعی بوده را فراگرفته و وزش باد باعث تاخیر مهار آتش‎سوزی شد.

مرادی اظهار داشت: منطقه دچار حریق مسطح بوده و اکثرا دارای پوشش علفزار و یا درختچه‎های بیشه‎زاری از جمله « کرکو» و «سیاه‎تلو» است.

حادثه آتش‎سوزی برای چندمین بار دامان طبیعت را گرفته که نیازمند تدابیر و برنامه‎ریزی دقیق‎تری است در روزهای اخیر از سوی سلیاری رئیس پارک ملی گلستان اعلام شد که بیش از 100 هکتار از عرصه‎های طبیعی دچار حریق شدند.
منبع: فارس