۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۱

دعای آیت الله بهجت درحق آیت الله گیلانی

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان خاطره ای از دعای سلامت آیت الله بهجت درحق آیت الله محمدی گیلانی(ره) به بیان شخصیت ارزنده و ارزشمند این عالم وارسته پرداخت.
کد خبر : ۱۸۶۸۷۵

صراط: آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی با اشاره به شخصیت والا و ارزشمند مرحوم آیت الله محمدی گیلانی(ره) اظهار کرد: مرحوم آیت الله محمدی گیلانی از شاگردان برجسته و بافضیلت مرحوم آیت الله العظمی بروجردی(رض)، امام خمینی(ره) و مرحوم علامه طباطبایی(قدس سره) بودند.

وی افزود: درک محضر این بزرگان و بزرگان دیگر و شخصیتهای طراز اول حوزه علمیه قم در سالهای زعامت مرحوم ایت الله بروجردی بسیار ارزشمند و مایه خیر و برکت بوده و تمامی بزرگوارانی که در آن فضای علمی و معنوی و روحانی و نورانی و در نزد آن بزرگواران تربیت یافته اند به حق جزو خدمتگزاران ممتاز و علمای خدوم و آگاه و زمان شناس قرار گرفته اند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه اراک تصریح کرد: این افراد، پس از وفات مرحوم آیت الله العظمی بروجردی(رض) جزو بهترین و وفادارترین شاگردان امام راحل(ره) قرار گرفته و رنجهای تبعید و زندان و آوارگی را در راستای تحقق نهضت امام خمینی(ره) به دوش گرفته اند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به تلمذ و درس آموزی آیت الله محمدی گیلانی در محضر اساتید و مراجع بزرگ همچون آیت الله بروجردی گفت: مرحوم آیت الله محمدی گیلانی(ره) از این قبیل شاگردان و دلدادگان به امام(ره) و ارمانهای آن بزرگوار بودند و تا آخرین لحظات حیات خود را نیز براین عهد و پیمان باقی ماندند و در تمامی شرایط دوران پیش از انقلاب اسلامی و پس از آن با صبر و متانت خاص و عشق به امام و انقلاب و شهدای عزیز در تمامی سنگرهای جهاد اجتهاد ادای وظیفه نمودند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: آیت الله محمدی گیلانی هرگز در راه تحقق وعده های الهی برخود سستی و تردید راه ندادند و در این راه فرزندان خود را نیز از دست دادند و مانند کوه صبر و استقامت خم به ابرو نیاوردند و اهداف متعالی نظام اسلامی را فراموش نکردند.

وی تصریح کرد: آن مرحوم در سنگرهای ریاست دادگاه های انقلاب اسلامی، دیوان عالی کشور، مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان، تدریس و تالیف، تبلیغ و ارشاد و تبیین حدود و حقوق الهی با تمامی وجود کوشیدند و مظهر اخلاق و ادب و تواضع بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت الله محمدی گیلانی افزود: مرحوم آیت الله محمدی گیلانی(ره) خود جزو اساتید محترم و صاحب نظر و مورد احترام در حوزه علمیه قم بودند و از نظر تواضع و حسن سلوک و آداب معاشرت و تعلیم و تربیت و اخلاق حسنه اسلامی چهره ای شاخص و شناخته شده بودند.

دعای آیت الله بهجت در شفای آیت الله محمدی گیلانی

آیت الله دری نجف آبادی با بیان خاطره ای از آیت الله بهجت(رض) گفت: به یاد دارم در جلسه ای خدمت عارف بزرگوار و فقیه پارسا آیت الله بهجت شرفیات شده بودم و ایشان جویای احوال آیت الله گیلانی شدند و بنده خدمت آن بزرگوار عرض کردم ایشان کسالت داشته و قلبشان را عمل نموده و نیاز به دعای خیر شما دارند.

وی افزود: پس از پایان، مرحوم آیت الله بهجت برمقداری نیابت دعا خوانده و جهت شفای ایشان محبت نمودند و بنده نیز آنرا خدمت ایشان همراه با سلام و احوال پرسی تقدیم نمودم.

امام جمعه اراک با دعای غفران و خیر برای ایشان تصریح کرد: خداوند هردوی آن بزرگواران را با صاحب شریعت و صاحب ولایت محشور فرموده و در جوار قرب خود ماوی دهد.

منبع: تسنیم