۰۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۶

هزینه3میلیاردی جشن نوروز ازکجاآمد؟

"سه‌میلیارد تومان از بودجه‌ی سال آینده‌ی کشور که تحت عنوان کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی است، برای جشن نوروز 90 که هشتم فروردین‌ماه در تهران برگزار می‌شود، پیش‌بینی شده است".
کد خبر : ۱۸۷۰۲

با توجه به عدم تصویب بودجه سال 90 در مجلس، این سوال پیش می آید که هزینه کلان برگزاری جشن جهانی نوروز از چه محلی تامین شده است.

به گزارش صراط نیوز به نقل از مشرق، حمید بقایی رئیس سازمان میراث فرهنگی در ماه های پایانی سال 89 در گفتگویی از هزینه 3 میلیارد تومانی برای برگزاری جشن جهانی نوروز 90 در تهران خبر داده بود و گفته بود که این هزینه از محل لایحه بودجه سال 90 تامین خواهد شد.

بقایی تاکید کرده بود: "سه‌میلیارد تومان از بودجه‌ی سال آینده‌ی کشور که تحت عنوان کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی است، برای جشن نوروز 90 که هشتم فروردین‌ماه در تهران برگزار می‌شود، پیش‌بینی شده است".

اما اکنون با توجه به اینکه به دلیل کمبود وقت، بررسی و تصویب بودجه سال 90 تا روزهای پایانی سال 89 در مجلس به پایان نرسید و فقط مبلغی برای هزینه های جاری 2 ماه اول سال در اختیار دولت قرار گرفت، هزینه میلیاردی جشن جهانی نوروز از چه محلی تامین شده است؟

این نکته را نیز نباید فراموش کرد که بر اساس قانون، دولت فقط می تواند متناسب با همان بودجه سال 89 مبلغی که برای 2 ماه اول سال در اختیارش قرار گرفته را هزینه کند.

حمید بقایی رئیس سازمان میراث فرهنگی در بخش دیگری از همان مصاحبه که با خبرگزاری ایسنا انجام شده بود، در پاسخ به این سوال که کدام بخش از این جشن، هزینه‌ای حدود سه‌میلیارد تومان نیاز دارد؟ گفته بود: "یک بخش از بودجه برای مهمانانی هزینه می‌شود که به مراسم دعوت شده‌اند شامل هزینه‌های اقامت، جانبی و تشریفات آن‌ها، همچنین بخش دیگری از این اعتبار، هزینه‌ی کارهای فرهنگی و هنری است که قرار است در این حوزه‌ اتفاق بیفتد".

حمید بقایی برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های مرتبط با این موضوع را که قرار است در خارج از کشور برپا شود، بخش دیگری دانست که از این اعتبار برای آن استفاده شود و ادامه داد: "علاوه بر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت ارشاد، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت کشور و وزارت امور خارجه در این موضوع مشارکت دارند".

نظرات بینندگان
مهران آزادپی
|
UNITED STATES
|
۱۶:۰۳ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۰
۰
۱
این هم از اون حرفهای صراطی بود ها......
یارو توی آمریکا برای اینکه چهار تا کلبه چوبی رو که در زمان هجوم پرتغالی ها به قاره نو توسط یانکی ها ساخته شده بود ، بعنوان قدمت تاریخش نشون بده ، میلیارد ها دلار هزینه می کنه و از اون بدتر برای اسطوره سازی وناشی از پوچ بودن پشتوانه های خود ، ( مثل سوپرمن - بتمن - اسپایدرمن و ترمیناتور و جیمزاند و حتی برای بزرگنمائی بدکاره های خود و...... ) در هالیوود با صرف میلیارد ها دلار ، خود را غنی و پر مایه نشان می دهند ، ولی ایران تحت لوای همین حرفها ، همیشه باید افتخار تاریخ چندین هزار ساله خودش رو و پانزده قرن شیعه بودن خودش رو ، نسل به نسل و سینه به سینه به گورستان ببره - آقا جان وقتی میخوای پیشینه تاریخی خودت رو به رخ دنیا بکشی ، وقتی میخوای اسطوره های خودت رو به دنیا بشناسونی ، اون هم اسطوره هائی که واقعیت دارند و حقیقت دارند و پشتوانه دارند ، باید بیش از این حرفها هزینه کنی ......
نمودش رو میتونی خارج از این مرزها ببینی ..... مردم دنیا ایران رو فراموش کرده اند و وقتی با اونها حرف از ایران می زنی و میگی ایرانی ام میپرسند : همون کشوری که نزدیک عراقه؟؟؟؟؟؟؟؟
واین جای بسی تاسفه ...... و این نشون میده که برای دنیا ایران یک تاریخ چند ساله است ....... و این نشون میده که در این زمینه ها کار نشده ..... ، و این نشون میده مردم دنیا یادشون رفته اولین منشور حقوق بشر در ایران و به خط میخی نوشته شده ، آن هم در دو هزار و پانصد سال پیش از این ...... و این نشون میده مردم دنیا از یاد خود برده اند که زن های باردار تمدن باستانی ایران ، از مرخصی ایام بارداری و بیمه استفاده می کردند و این نشون میده که مردم دنیای نوین - مردم اروپا - یادشون رفته که در زمانی که توی جنگل شروود بالای درخت ها لانه می ساختند ، ایران ، منشور کورش و فردوسی و ابوعلی سینا و رودکی و ابونصر فارابی و خیام داشت .......
اروپائیان و غربیان ، یادشان رفته که در همان زمان که در غارها پناه می گرفتند و در بالای درختان زندگی می کردند و سرخ پوستان را سبعانه و وحشیانه پوست می کندند ، شیعیان ایرانی ، چراغ های راه آفتاب گونه ای چون امیر المومنین و نهج البلاغه و حسن و حسین و فاطمه و امام سجاد و امام جعفر صادق داشته اند ،
و صد البته فراموش نکرده اند و برای نادیده انگاشتن این قوم خود را به فراموشی زده اند . !!!!!!!!!!!
نسل ما وظیفه دارد ، پس از فارغ شدن از اقسام فتنه از جنگ گرفته تا فتنه های داخلی ، با افتخار و اقتدار ، این تاریخ تمدن ایرانی و اسلامی را احیا کند و در دنیا قامتی بلند تر از سایر اقوام داشته باشد .
اگر این وظیفه ماست ، پس این بخل برای چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
UNITED STATES
با سلام مجدد و عرض تبریک سال نو خدمت جنابعالی؛
از اینکه اینجانب را قابل ندانسته و به بیش از ده سوال و نکته مطرح شده توسط بنده ذیل خبر "منتقدان مشایی حسود و.." پاسخی ندادید و با بهانه کردن حوصله کاربران از دادن پاسخ طفره رفته ولی در عین حال خودتان کامنتهای طولانی و به گفته خود خارج از حوصله کاربران ذیل اخبار قرار می دهید؛ به حال خود تاسف خوردم و آرزو می کنم در سال جدید این لیاقت را پیدا کنم تا از جانب هواداران رییس دفتر رییس جمهور پاسخهای شایسته و منطقی و بدور از کلی گویی پیرامون انحرافات و اعوجاجات فکری آن جناب دریافت کنم.
و اما در مورد نظر شما در مورد خبر فوق نکات زیر به استحضار می رسد:
1.به نظر می رسد جنابعالی از استعداد زیادی در کلی گویی و مغالطه بهره مند هستیداما باید توجه بفرمایید که به قول معروف تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد.
2.فرموده اید در آمریکا "میلیاردها دلار" برای نشان دادن چهار کلبه چوبی هزینه می شود اما مدرک و سند قابل قبولی برای این ادعا ارائه نکرده اید.خوب است به طور مشخص بفرمایید در کدام قسمت آمریکا و برای نشان دادن کدام چهار کلبه چوبی؛ میلیاردها دلار هزینه شده است.ضمنا توجه داشته باشید سندی که انشاالله ارائه می فرمایید باید حداقل حاکی از هزینه کرد دو میلیارد دلار باشد؛ چون مفهوم میلیلاردها دلار حداقل بر دو میلیلارد دلار دلالت می می کند.
3.به کارکرد هالییوود در زمینه اسطوره سازی برای امریکاییها با لحن انتقاد آمیز اشاره کرده ایید؛بنده هم چون شما نگاهی انتقادی به این کارکرد هالیوود داشته و از منتقدان ان هستم.
4.گفته ایید مردم دنیا ایران را فراموش کرده اند اما به نظر می رسد این هم یکی دیگر از ادعاهای کلی شماست که بی دلیل و مدرک بیان شده است.البته بنده توفیق حضور در جاهایی که جنابعالی فیض حضور در ان نقاط از دنیا را داشته ایید نداشته ام.اما اگر چنین چیزی هم صحت دارد باید می گفتید مردم کدام نقاط دنیا ایران را فراموش کرده اند.تا انجایی که بنده می دانم بسیاری از مردم دنیا به خوبی از قدمت ایران با خبر بوده و ایران را می شناسندو از پیشینه تاریخی ان خبر دارند.
4.به بیان نکاتی از پیشینه تاریخی و بعضا افتخار آمیز کشور اشاره کرده اییداما این نکته را در نظر داشته باشید که هرچند این تاریخ غنی در بیشتر موارد مایه افتخار است ولی ماندن در گذشته و دم زدن افراط گونه از پیشینه قبلی کار افرادی است که در زمان حال توان ایجاد تغییر و پیشرفت را ازدست داده و در مواجهه با رقبا صرفا به گذشته خود متوسل می شوند.ضمن اینکه ملاک اصلی عزت و افتخار و سربلندی همچنانکه قران بیان کرده است نژاد و قومیت و سوابق قبلی نیست که این شعبه شعبه شدن و تمایز بین اقوام مختلف وسیله شناخت اقوام از یکدیگراست بلکه ملاک اصلی تقوی است.(سوره حجرات ایه13)
5.و اما نکته اصلی که در کامنت خود دانسته یا ندانسته از کنار آن گذشته ایید و هم اکنون موضوع اصلی بحث نیز همان است؛ این نکته است که وجه قانونی پرداخت این هزینه ها با توجه به عدم تصویب بودجه سال نود که انهم ناشا از رفتار غیر قانونی دولت در ارائه با تاخیر 75 روزه لایحه بودجه می باشد چیست و اصولا دولت این پول را از کجا تامین کرده است.و در واقع اگر تمام کلی گوییها و استدلالهای نداشته کامنت جنابعالی را مبنی بر لزوم این گونه کارها بپذیریم ؛باز هم این سوال بی پاسخ می ماند که جرا با توسبل به یک رفتار غیر قانونی اقدامی شایسته انجام شده است.مگر اینکه دولت را از شاگردان ماکیاولی بدانیم که قایل به این هستند که هدف وسیله را توجیه می کند.
البته انجام این رفتار از دولتی که گوی سبقت را در فتارهای غیر قانونی و نقض قانون از دیگران ربوده است چندان عجیب نیست و در واقع این رفتارها در حال نهادینه شدن توسط این دولت است.
با تشکر.
رضا
|
UNITED STATES
عشق ما احمدی نژاد و مشائی، درود بر این دو سرباز مطیع رهبری
ناشناس
|
UNITED STATES
رضای عزیز البته اگر همه سربازهای رهبری مثل این دو تن باشند ایشان دیگر نیازی به دشمن ندارد!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۷ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۰
۱
۲
معلومه از کجا هزینه می کند.
از جیب من و شما.
به نام ما به کام همسایه ها.
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۱۵ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۰
۱
۲
سلام
اضافه کار پرسنل سازمان میراث قطع شده.
موزه ها به بخش خصوصی واگذار شدن.
تمام قراردادهای نگهداری و بقیه چیزها به قادر دهدشت یار غار حمید بقایی داده شده.
3 میلیارد که چیزی نیست
تازه
بیت المال هنوز مونده